Gå till innehåll

Vilken är den snyggaste filmen?


Jurgen

Recommended Posts

Filmen seven gjord av David fincher. Den absolut snyggaste film enligt mig.

Om ni har sett den antar jag att ni håller med mig.

Fight club är ochså riktigt snygg gjord även den gjord av David Fincher.

 

Pulp Fiction (tarantino)

Kill bill 1 & 2 (tarantino)

 

Väldigt snygga ochså.

 

Och The matrix trilogin, inte den snyggaste men kanske den filmen som har mest detaljer av nästan allt jag har sett. Nästan allt i the-matrix har ett budskap.. Var på en biograf som enbart visar låg-budget filmer från andra länder samt analyserar filmer som The matrix, och jag var ganska förvånad när jag klev ut från biografen! Rekvisitan är otrolig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hero, The house of flying daggers och lotr serien är snygga filmer. Tycker att dom flesta Jerry Bruckheimer filmer är snygga, gillar hans rena stil och färger. Han använder nästan alltid nått slags filter. Till och med C.S.I. serierna är väldigt snygga, älskar dom!

Länk till kommentar
Share on other sites

håller med Ayame om typ alla filmer han skrev=) C.S.I är riktigt jävla snygg faktiskt, tycker jag. En annan serie som är ännu snyggare är ju Band of Brothers!!!!!!!! fy fan va snygg och vacker serie det är!! men men, då är det ju den dyraste tv-serie som nånsin gjorts också...hehehe....=)

Länk till kommentar
Share on other sites

japp, precis..

om jag inte minns fel så lät kubrick bygga om en kamera så att den blev kompatibel med optik utvecklad för rymdfoto. för att kunna skjuta den scenen. var ju inte superhög Lux därinne.

Men min favorit är ändå scenen där frun ligger med handen i bebisens vagga och hon typ inte blinkar en ända gång under hela utåkningen, så otroligt vackert, ser ut som en målning. Man tappar andan. Alla som inte har sett den filmen: gör det genast!!!

 

även en av mina absoluta favvofilmer: A Clockwork Orange är ju otroligt snygg! Mycket vackert foto där också..

När alex lyssnar på beethoven i sitt rum och man får se klippen på de dansande Jesus-statyerna..

och innan bråket på den gamla teatern, när det andra gänget ska våldta tjejen, väldigt snyggt gjort!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg The return of the king extended version häromdan, och jag måste säga att jag glömt hur otroligt vacker den filmen den är, alla filmer i trilogin är så snygga. Man kan frysa bilden varsomhelst, finns inte en enda scen i filmerna som inte slår en "vanlig" Hollywood produktion, helt makalöst att dom lyckats hålla kvalitén uppe med tanke på att trilogin är 11 ½ h lång.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med om många förslag som givits ovan, men vill slå ett slag för Darius Khondji.

 

Han som då filmat seven, men även förlorade barnens stad, delicatessen, alien resurrection, in dreams osv...

 

jag gillar hans arbete skarpt, men visst finns det många andra begåvade fotografer där ute också.

 

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med dig Ellinor om Natural Born Killers. Kul att nån tog upp den, är riktigt intressant att disskutera den.

 

jag skulle inte säga att den är så snygg, för det är inte det den är ute efter. Jämför man den och till exempel Tunna Röda Linjen, så är det helt skilda världar. NBK däremot är väääldigt effektiv i sitt skildrande och där lyckas den till fullo. Så man kanske kan säga att den är "snygg" på sitt sätt. Dock inte vacker.

 

Däremot ska sägas att fotot och klippningen i NBK är bland det bästa jag sätt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Tycker samma grej för shining som för Natural born killers, grymt stilren och effektiv, men inte nödvändigtvis "vacker", det vill säga fröjd för ögat på det sättet som t. ex. vissa menar med LOTR.

 

Men ja älskar den!

 

 

"Give me the bat, Wendy!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Dark City måste rimligtvis vara den snyggaste film jag någonsin sett!

Det är få filmer jag blivit så förbannat imponerad av som den jävla filmen!!!

Bara scenerna när The Strangers flyger omkring & när byggnaderna växer upp & förändras är fantastiskt snyggt i sig :-D

 

Om man får nämna musik här så är jag dessutom väldigt förtjust i Nine Inch Nails live-DVD & Moby´s video till Porcelain av Jonas Åkerlund

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]det vill säga fröjd för ögat på det sättet som t. ex. vissa menar med LOTR.[/citat]

 

Måste säga att jag tyckte bilden var lite för kontrastlös! Älskade filmerna för vad dom var & dom var förbannat vackert fotade, men jag hade inte sörjt lite mer kontraster som det kontrastfreak jag är!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...