Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Antar att du väntar spänt på positivt tyckande. Och visst, det ser bra ut. Dom flesta bilderna lite väl mörka, åtminstone på min skärm. Men annars är det snyggt. Fina närbilder. Men eftersom det inte händer speciellt mycket, ytterligare en dag åt fanders, så känner jag mig tom på kommentarer. Jag vet inte..... Men du kommer säkert att lyckas bra med kommande projekt.

Postad

Jag upplevde klippningen som väldigt bra. Som åhörare tänkte jag inte på klippningen under stora delar av filmen. Vilket är ett tecken på att klippningen kändes naturlig.

Eventuellt så kanske den tickande klockan skulle ha förekommit fler alternativt tidigare i filmen, detta för att åskådliggöra hur snabbt en dag fortlöper.

Postad

Som riktigt petigt tillägg så kan jag säga att jag inte gillade texten ("mycket senare") den kändes totalt överflödig och typsnittet bör ändras om den ska vara med ändå... röstskådespelet kändes inte riktigt rätt heller ;) men det kanske är lite svårt att ändra på...

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Jag tycker det är jättekul att folk testar nya vinklar! Det blir en mycket större dynamik i filmen och känns mer levande. Innehållet var ju inte mycket att säga om eftersom fimen var i princip helt innehållslös, men jag gillar klippningen och det och det var ju det du ville uppnå med den här filmen. Lite dåligt ljus är det på den och den känns därför som lite matt, grå och tråkig.

Fortsätt experimentera!

Postad

Jag tyckte den var väldigt bra! Snyggt gjort Black Star! Impad över att du har ju fixat allting själv och då gäller det att ha koll på alla vinklar och så att man inte gör fel saker/har saker på fel ställen efter vinkelbytet! Det fixade du bra! :) Bra med "uppspeedningen" när du sitter och lirar och den delen är det bästa, man fattar verkligen att du sitter där hela dagen.

För att börja en liten tradition i tråden så kan jag säga att:

Du har exakt lika dataskärm som jag har! ;)

Bra jobbat!

• 4 veckor senare...
Postad

Tja, En stilövning är ju trots allt en stilövning... Så där jag har inga kommentarer.

Stilfull redigering, inget överdrivet av något slags och du har fått en naturlig blick när du spelar... Counter-Strike?

Men som sagt, mer ljus. Annars ser jag fram emot din nästa film.

Postad

Jag har aldrig använt mig så mycket av ljussättnings, det är därför jag inte är så bra på det. Våran nästa film kommer nogon gång till vår.

Skulle du vilja se mer så finns det ett par sycken här. Unreal soccer, Genvägen och en Hovslagares Vardag.

Tack för kritiken!

Postad

En tankeväckande film, men jag tycker som andra att du borde jobba med ljussättning, för det var vissa foton som var extremt hög kontrast, till den grad att vissa detaljer bler överexponerade, medan andra var så låg att man nästan bara såg en grå, matt, yta - som uppe i våningssängen.

Men som sagt, jag gillar konceptet. ;)

Postad

[citat=Simon Hasselblom]En tankeväckande film, men jag tycker som andra att du borde jobba med ljussättning, för det var vissa foton som var extremt hög kontrast, till den grad att vissa detaljer bler överexponerade, medan andra var så låg att man nästan bara såg en grå, matt, yta - som uppe i våningssängen.

Men som sagt, jag gillar konceptet. ;)[/citat]

Visserligen så var det själva idéen att det skulle så mörkt grått och trisst.

Man tack för kritiken!

• 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Snygg rulle. Filmspråket gjorde den intressant. Bra redigering och användning av musik och ljud. Kändes inte alls så intetsägande som vissa uppfattade den.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...