Anhool Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Bumbelibump... Skulle Blizzard få för sig att göra en långfilm som utspelar sig i Wacraft världen så skulle jag bli överlycklig. Warcraft3 har dom absolut bästa mellansekvenserna i ett spel någonsin. Det är så fruktansvärt snyggt att jag får rysningar varje gång jag ser dom. Tex. När Arthas kommer tillbaka och mördar sig egen far i hans egen tron. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwertyunion Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Jag vet inte riktigt...har inga som helst förväntningar på HALO. Det är ungefär samma sak som med Doom - den nya actionskräckfilmen med The Rock i en av huvudrollerna. Den blir film efter ett datorspel som iofs fick mycket bra kritik men ändå! Det enda hopp jag har om Halo är Peter Jacksons talangfulla regi. Förresten! Jacksons King Kong kommer ju i jul. Den blir ett måste se för mig... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=Pandan]Någon som hört något om Wachowski-bröderna och Sons of Liberty förövrgt? Vet att det var mycket snack om det innan men inte sen ett tag nu...[/citat] Hmm, diggar ju storyn till mgs som fan, men det känns som om en film skulle bli som en remake med tanke på att spelet redan består av väldigt mycket "film". Har inte hört någonting om att Wachowskisarna ska göra film av den, men säger heller inte att det inte är så. Låter bara lite konstigt eftersom Hideo Kojima själv ser sig som regissör och manusförfattare och med tanke på hur bra filmscenerna är spelet är uppbyggda så skulle väl han klara det lika bra själv. Storyn är inte heller kass och med lite anpassning så skulle det funka som film, utan att han behöver hjälp. Skulle självklart inte banga på att se en filmatisering med 300-miljoners buget, det skulle kunna bli grymt. Frågan är bara om det verkligen behövs. Om du är väldigt nyfiken på hur det blir med filmen kan du ju kolla med "TheBrotherOfLight" här på forumet, han verkar nämligen vara mgsfreak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=Anhool]Bumbelibump... Skulle Blizzard få för sig att göra en långfilm som utspelar sig i Wacraft världen så skulle jag bli överlycklig. Warcraft3 har dom absolut bästa mellansekvenserna i ett spel någonsin. Det är så fruktansvärt snyggt att jag får rysningar varje gång jag ser dom. Tex. När Arthas kommer tillbaka och mördar sig egen far i hans egen tron.[/citat] Kan inget annat än att hålla med, dom är helt enkelt otroliga. WOW-introt är ännu bättre dessutom (tycker jag). Har faktiskt för mig att dom kunde tänka sig göra en film men att spel var deras prio 1, inget om att dom har lagt ner den tanken. Förmodligen kommer det en film förr eller senare. Då har jag en biljett i näven i varje fall. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 [citat=Anhool]Half-Life2 ha har ju inte alls en sån specielt bra handling. Gordon plockas fram av Gman från någon slags portal sedan måste han ta sig från City17 och sen är han lite ute på landsbygden och sen tillbaka för att slåss lite med rebellerna. Inte specielt häftigt. Det är ett riktigt bra spel men handlingen är inte specielt avancerad.[/citat] Half-Life 2 har ju visst en bra handling! Du har antagligen inte förstått den rätt. Spelat handlar ju inte bara om att Gordon slåss med rebeller, det är ju bara en del av handlingen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Jag har inte hört någonting om att bröderna Wachowski skulle göra film av Sons of Liberty, men däremot så hölls ett möte mellan Hideo Kojima och de två bröderna då dessa ville att Kojima skulle producera Matrix-spelet som senare kom att kallas Enter the Matrix. Hideo hade då fullt upp, och arbetet gick till Atari om jag inte minns fel. Spelet blev i alla fall en mindre flopp, även om jag själv tycker att det är bitvis underhållande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 [citat=Black Star][citat=Anhool]Half-Life2 ha har ju inte alls en sån specielt bra handling. Gordon plockas fram av Gman från någon slags portal sedan måste han ta sig från City17 och sen är han lite ute på landsbygden och sen tillbaka för att slåss lite med rebellerna. Inte specielt häftigt. Det är ett riktigt bra spel men handlingen är inte specielt avancerad.[/citat] Half-Life 2 har ju visst en bra handling! Du har antagligen inte förstått den rätt. Spelat handlar ju inte bara om att Gordon slåss med rebeller, det är ju bara en del av handlingen.[/citat] Jag har läst flitigt på en mängd olika forum och läst vad folk tror att Half-Life2 handlar om... Jag har varvat det 3 eller 4 gånger så jag vet vad det handlar om. Visst, det handlar inte endast om Gordon som skjuter ihjäl combines och zombies men det är ju det man får göra, eller hur? Sen om folk drar sina egna slutsatser om vad spelet egentligen handlar om så är det ju inte riktigt samma sak. Du får gärna räkna upp lite saker från HL2s story som du tycker är bra. Med detta menar jag inte att det är ett dåligt spel utan bara att handligen inte är specielt nyskapande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted October 26, 2005 Author Share Posted October 26, 2005 Visste ni att Peter Jackson har gått ner ungefär 60 kg? Kolla in här när han berättar om Halo... han ser lite annorlunda ut. http://www.gametrailers.com/e3_2k5_ps3.php 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 [citat=Anhool][citat=Black Star][citat=Anhool]Half-Life2 ha har ju inte alls en sån specielt bra handling. Gordon plockas fram av Gman från någon slags portal sedan måste han ta sig från City17 och sen är han lite ute på landsbygden och sen tillbaka för att slåss lite med rebellerna. Inte specielt häftigt. Det är ett riktigt bra spel men handlingen är inte specielt avancerad.[/citat] Half-Life 2 har ju visst en bra handling! Du har antagligen inte förstått den rätt. Spelat handlar ju inte bara om att Gordon slåss med rebeller, det är ju bara en del av handlingen.[/citat] Jag har läst flitigt på en mängd olika forum och läst vad folk tror att Half-Life2 handlar om... Jag har varvat det 3 eller 4 gånger så jag vet vad det handlar om. Visst, det handlar inte endast om Gordon som skjuter ihjäl combines och zombies men det är ju det man får göra, eller hur? Sen om folk drar sina egna slutsatser om vad spelet egentligen handlar om så är det ju inte riktigt samma sak. Du får gärna räkna upp lite saker från HL2s story som du tycker är bra. Med detta menar jag inte att det är ett dåligt spel utan bara att handligen inte är specielt nyskapande.[/citat] Jag tror att HL2 utspelar sig i nu tid. The Administrator som var ledaren över forsknings labbet i HL1 bestämmde sig för att skapa en ny värld, han blev makt galen. Han hyrde någon typ av utomjordisk militär styrka (Combines) för att ta över city 17. Jag tror att alla städer döptes om när han började okupera dom. Namnen blev t.ex,City 17, City 5 osv... Hursom helst så blev alla invånarna dåligt behandlade, många togs till fängelse eller avrättades för att kämpa i mot. Men tillslut så började alla att kämpa i mot, dom blev rebeller. Gordon uppgift är att stoppa the Administrator en gång för alla innan det blir försent. Det är handlingen i stora drag. Men sedan så finns det ju en massa små handlingar om t.ex när gordon ska rädda Eli Vance (Alyx pappa). Men hur som helst så skulle det nog gå att göra en bra och riktigt mörk film om HL2. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Nu är det väll inte The Administrator som är den största skurken. Det var ju till exempel inte han som förslavade Vortigauns(stavning?) på Xen som Gordon sedan räddade i Half-Life1. Och i slutet på tvåan så får vi ju se The Administrator prata med några varelser som syns i en stor skärm. Han är nog bara en hantlanagare på Jorden som jobbar för dom som invaderade Xen. Det är iaf vad dom flesta jag har pratat med tror. Jag antar att du spelat igenom första Half-Life? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Black Star Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 [citat=Anhool]Nu är det väll inte The Administrator som är den största skurken. Det var ju till exempel inte han som förslavade Vortigauns(stavning?) på Xen som Gordon sedan räddade i Half-Life1. Och i slutet på tvåan så får vi ju se The Administrator prata med några varelser som syns i en stor skärm. Han är nog bara en hantlanagare på Jorden som jobbar för dom som invaderade Xen. Det är iaf vad dom flesta jag har pratat med tror. Jag antar att du spelat igenom första Half-Life?[/citat] Just det, glömde honom :S Jag har ockå spelat Half-life 1. Föressten så har jag en fråga angående Half-life 1 Source. Allting fungerar förutom texturerna, dom är helt lustiga. Vet du vad som är fel? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Saxat från DI: "Vem som ska regissera eller spela i Halofilmen är ännu oklart, men att Jackson själv ska ta om regisserandet är inte sannolikt." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 [citat=Speero]Visste ni att Peter Jackson har gått ner ungefär 60 kg? Kolla in här när han berättar om Halo... han ser lite annorlunda ut. http://www.gametrailers.com/e3_2k5_ps3.php[/citat] hehe, han ser mer ut som han gjorde i Bad Taste :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berlin87 Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 haha ja typ, fast mer skägg nu :) Peter håller nu på med filmen The lovley Bones, som ska vara i ungefär samma stuk som Heavenly creatures. Vad tycker ni om detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Halo är inget bra spel, har det ens någon handling? Finns en rad mycket bättre spel man kan göra film på istället. Fast det brukar ju tyvärr inte gå så bra när man ska förflytta spelen till bioduken. Det har vi sett exempel på med filmer som Tomb Raider och Final Fantasy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Låt mig göra en episk film om Legenden om Zelda så ska ni få se på grejer. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
louis cyphre Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 appropå warcraftfilm...! Jag har inte läst the lovely bones, men boken verkar få bra betyg på nätet. Men jag vet inte.... låter som en story som kan bli lite cheesy i fel händer. PJ har dock aldrig misslyckats med någon film och jag tror inte han gör det nu heller... Blir säkert en schyst rulle...! Halo... Jag vet inte. Men PJ gillar tydligen spelet rätt mycket och köpte rättigheterna för att han inte ville se en kass film av storyn. Får de tag på en grym regissör och skriver ett bra manus så kan det säkert bli bra, men jag är skeptisk... Har inte orkat igenom något av spelen men såg ingen vidare berättelse så långt jag spelade. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 enligt imdb e ju PJ endast excecutive producer... lika som tarrantino har varit åtskilliga gånger på varierande filmer, de filmer som lyckats bäst där är väl Luc Bessons produktioner där han producerat och skrivit manus men inte regisserat. Kojimas spel är ungefär de enda spelen jag fortfarande spelar och rycks med totalt i handlingen, större delen av mgs3 satt jag endast och tittade på när kompisen lirade jag tror han körde very easy eller nått, men upplevelsen var ohyggligt bra ändå. Vilken annan spelskapare skulle i början av spelet slänga in en till synes oändlig stege genom ett schakt där hela titellåten dånar i bakgrunden under 3-5 minuter... :D Vill inte nämna de härliga stunderna senare in då det skulle förstöra aha-upplevelsen... jag har även lirat hans tidigare kreation Snatcher på megaCD-emulator och redan där var upplevelsen ytterst filmiskt... Jag tvivlar inte en sekund på att han skulle kunna göra en film i sitt mgs/snatcher-universum... väntar ännu på en översatt Policenauts... men många saker som han liksom retas med spelarna skulle ju gå förlorad och måste ersättas av något annat. Jag har lirat HL1 och det var riktigt häftigt det lilla jag orkade köra med mitt lånade exemplar på en dator där jag måste hänga ner grafiken till 500x400 :( men jag har inte lirat 2an, eller bungie's halo/marathon(som tydligen är mästerverk de också)... så jag kan inte uttalla mig där heller. __ Rättelse: kom strax efter jag postat på att FFVII innehåller ett liknande moment där man antingen kan välja mellan att slå sig in till hissen och kämpa sin väg upp eller ta bakvägen och klättra upp 60 eller var det 80 våningar? väljer man det senare så är det bara å klättra, och det tar ett bra tag och Barret är inte byggd för det :D ahhh, spelnostalgi... synd bara att ingen filmatisering hittills kommit i närheten FF-spelen... Spirits within var ingenting av FF med... endast Sid (i alla spelen stavat Cid... :S) och ett slut snott från lifestream sekvensen av sjuan... jag bara väntade på att Aeris-låten skulle komma också... my point: tv-spelsfilmer har om möjligt ännu sämre rykte än serietidningsfilmer... och det ska dom ha också... tills någon kommer och bryter strömmen, men av någon anledning tvivlar jag på att Halo skall bli denne någon. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 [citat=Asterix]Halo är inget bra spel, har det ens någon handling?[/citat] har du ens spelat Halo? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asterix Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 [citat=Java ex Machina][citat=Asterix]Halo är inget bra spel, har det ens någon handling?[/citat] har du ens spelat Halo?[/citat] Ja, det tror jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhool Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Halo är ett bra spel, javisst, men någon vidare bra handling har det inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Planerna på HALO är nedlagda för tillfället. Här är ett pressmeddelande från Wingnut films [citat=Wingnut Films]As was previously confirmed, we deeply regret that both Universal and Fox did not choose to move forward with financing the Halo film under the original terms of the agreement. At this time Peter Jackson and Fran Walsh, along with their partner, Microsoft, have mutually agreed to postpone making a feature film based on the Halo video game universe until we can fulfill the promise we made to millions of Halo fans throughout the world that we would settle for no less than bringing a first class film to the big screen. We are fully supportive of Director Neill Blomkamp's vision of the film. Neill is a tremendously gifted filmmaker and his preliminary work on Halo is truly awe-inspiring. While it will undoubtedly take a little longer for Halo to reach the big screen, we are confident that the final feature film will be well worth the wait. [/citat] 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 jag förlorade 400 000 dollar på Hollywood Stock Exchange inatt medan jag sov bara för att de gick ut med det där meddelandet innan jag gick till sängs :( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 apropå vingnöten... någon som hört någe mer om Evangeleon-filmen som weta skulle effektsätta? kom bara på det nu... och jag hörde nyss att det skulle komma ett par tre animerade filmer om EVA... synd ändå att Halo gick i graven... bara å vänta på Avatar då :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sommarkatze Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Heh Jo en Halo film skulle väl va coolt (även om jag inte är världens Halo fan) fast jag gissar på att Det mesta skulle va datagjort och jag gillar mer när det är riktiga saker som går o ta på med i en film ;) Själv skulle jag gärna se ( mitt favo spel) Return to castle Wolfenstein som film, efter som det har en makalös story. Annars är ju No one lives forever spelen utmärkta till film efter som själva spelet är som en Agent rulle från 60 talet :D Fast NOLF ska nog stanna som spel. skulle förstöra mkt om det blev till film . Men Wolfenstein skulle jag gärna se. Skulle gott o väl ha gjort en egen om det inte hade varit all sån där copyright och sånt :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts