Jump to content

Peter Jackson gör HALO !!!

Speero

Recommended Posts

Läste att han ska producera denna film, men kan även tänka sig att regissera. Får se hur det blir med detta. Är inte en film som passar honom direkt. För er som inte vet vad Halo är, så är det ett Xbox "mega hit sale" spel.

Vad tror ni om om detta då?

om vi ska gå ifrån ämnet om PJ och Halo så tycker jag att de kan göra en film på WC-spelen men det kanske blir för snart på LOTR så PJ kanske inte är intresserad...

Tillbaka till Halo då :) Nä, jag tycker nog inte att PJ är rätt man för jobbet (fast jag har bara testat Halo en gång).

[citat=lilla_farbrorn]har halo ens någon handling som man kan göra film av? annars vore det ju bättre att göra en film på half-life-storyn. Då lär ju ett antal meganördar se filmen bara för det. vad jag vet så är det lite substans i den också.[/citat]

Jo Halo har faktiskt en handling. Är själv ett fan till både halo 1 och 2.

Men det skulle vara väldigt intressant med en Half-Life film, gillar dom spelen väldigt mycket också!

Är väldigt off-topic, men kändes onödigt att skapa en ny tråd pga att jag vill lufta mina tankar angående en Half-Life film. Det hade ju kunnat bli en grymt bra film! Förstår inte varför man gör en Doom-film när man lika gärna kan göra Half-Life....

Kan inte uttala mig om Halo, då jag bara kört multiplayer och därmed inte känner till någon story.

//Fidde

Nej...Half-Life ska inte förstöras med någon medioker film. Det som gör Half-Life så bra är att handlingen är så otroligt härligt B (Hemlig regeringslabb, aliens kommer genom en portal, soldater kommer för att tysta ner personalen, huvudpersonen måste skjuta sig ut och rädda mänskligheten.)

Då skulle nog ett spel baserat på Halo fungera bättre. Dock så skrattar jag när jag tänker mig Master Chief springa omkring i "verkligheten"

Dessvärre är Peter Jackson bara executive producer vilket i nio av tio fall i filmvärlden bara betyder att han lånar ut sitt namn och inte har någon större inverkan på själva filmen.

Och angående manuset så står Alex Garland (The Beach, 28 dagar senare) för det.

[citat=Anhool]Nej...Half-Life ska inte förstöras med någon medioker film. Det som gör Half-Life så bra är att handlingen är så otroligt härligt B (Hemlig regeringslabb, aliens kommer genom en portal, soldater kommer för att tysta ner personalen, huvudpersonen måste skjuta sig ut och rädda mänskligheten.)

Då skulle nog ett spel baserat på Halo fungera bättre. Dock så skrattar jag när jag tänker mig Master Chief springa omkring i "verkligheten"[/citat]

Kan hålla med dig att det skulle se ganska komiskt ut att se Master Chief hoppa runt i verkligheten. Half-life 1 skulle skulle nog inte att göra så bra film av, men Half-life 2 har en mycket bra handlig, den skulle funka väldigt bra!

[citat=Black Star]Half-life 1 skulle skulle nog inte att göra så bra film av, men Half-life 2 har en mycket bra handlig, den skulle funka väldigt bra![/citat]

Men skulle någon nu göra en Half-Life-film så skulle dem ju aldrig ta en handling rakt av från spelet utan skriva en ny, speciellt "anpassad" för film.

[citat=Dawey]En executive producer är bara en person som får oförtjänta pengar för att helt enkelt låna ut sitt namn. Jackson kommer alltså inte ha någonting med filmen att göra.[/citat]

Jupp, skulle inte förvåna mig om titeln på filmen blev Peter Jackson's Halo, bara för att försöka dra in så mycket pengar som helst på hans namn. :)

Kan inte säga att jag självklart menade Half-Life 2, eftersom det inte är självklart - dock var det främst 2:an jag tänkte på, då miljöerna och stämningen är så pass fulländad. Klart att man inte kan ta handlingen rent av, men att ha den att utgå ifrån och ta vara på den miljön och stämningen i spelet borgar iaf fr en film som jag skulle se.

//Fidde

Half-Life2 ha har ju inte alls en sån specielt bra handling. Gordon plockas fram av Gman från någon slags portal sedan måste han ta sig från City17 och sen är han lite ute på landsbygden och sen tillbaka för att slåss lite med rebellerna. Inte specielt häftigt. Det är ett riktigt bra spel men handlingen är inte specielt avancerad.

[citat=Clown]Är det bara jag som tycker att det borde göras en film på WC-spelen? Fast den handlingen kanske är under ett för långt tidsförlopp...[/citat]

Jo, jag är håller med om att WC skulle kunna bli film. Det va nära de gjorde en. När Final Fantasy: The Spirits Within skulle komma ut så var det många på Blizzard som sa att om det skulle va så att det blev en hit(om folket va redo att se "vuxen" datagjord-film), så skulle de kanske börja göra en film om WC. Men vi vet alla hur det slutade.

[citat=DanyaelX]Är det som jag inbillar mig eller är de flesta i tråden emot Peter Jackson?

ISF måste jag fråga varför?

Chris[/citat]

Jag är inte emot Jackson. Jag är bara emot hela den amerikanska filmbranschen.

Däremot tycker jag att han är överskattad som regissör ifråga om personregi, men han har samtidigt en hel del kvaliteer som är sällsynta i amerikansk filmindustri. Men det här var inte en tråd om hur man ställer sig till honom, utan huruvida han är inblandad i filmprojektet Halo eller inte.

[citat=Clown]Är det bara jag som tycker att det borde göras en film på WC-spelen? Fast den handlingen kanske är under ett för långt tidsförlopp...[/citat]

Då tycker jag personligen att PJ skulle passa bättre för att göra film baserad på Warhammer. Warhammer är betydligt mörkare och skitigare. Det "goda" är inte ljusvitt utan har sina mörkafläckar mot lite grå bakgrund om man säger som så och politiken mellan raserna är på ett helt annat plan än i WC.

http://www.warhammer.com/

Men givetvis hoppas jag som många andra på att vi kommer få se Bilbo av PJ snart.

En warhammer film skulle vara ganska bra säkert, samlar själv på chaos i fantasy o 40k... Men tror att folk sku tolka det så att PJ vill ha mera pengar och gör en liknande film som LOTR igen, för warhammer är ju ganska lika ändå... Till ämnet, har inte spelat half life heller men halo skulle säkert vara ganska bra i film, men funderar bara hurudan handling det skulle vara.. Och en annan som jag själv har väntat på att nångån se som film är Silent Hill, väntade en stund på att AITD (alone in the dark) skulle komma som film men filmen av den var helt åt *****...

[citat=Wallin]Men är det ingen som läser mina inlägg? Eller har ni ingen kommentar till att Peter ska regissera DOOM?[/citat]

Nu har du väl läst eller blandat fel personer/filmer... Peter ska hjälpa till att skapa HALO med Weta och DOOM kommer i år och den som gör den filmen är Andrzej Bartkowiak med Karl Urban som John Grimm(huvudpersonen i spelet) och med The Rock som "Sarge"...

Nästa gång kanske du ska kolla upp va du hör sakerna innan du tar dom som fakta.