tomgrejs Postad 7 september 2005 Postad 7 september 2005 såg den igen och den bra.. :) får man undra hur gjorde ni presentationen av aköterna i slutet med pilarna som pekar och namnen? i vilket program? ser fram emot nästa film! 0 Citera
Lasse_laser Postad 8 september 2005 Författare Postad 8 september 2005 [citat=tomgrejs]såg den igen och den bra.. :) får man undra hur gjorde ni presentationen av aköterna i slutet med pilarna som pekar och namnen? i vilket program? ser fram emot nästa film![/citat] Combustion och 3ds max i huvudsak 0 Citera
Errx Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 länkarna till filmen funkar inte längre, finns det nån sida man kna ladda hem den på fortfarande? 0 Citera
Hwagang Postad 27 januari 2006 Postad 27 januari 2006 [citat=iPants]Jo, hade varit kul att se den igen.[/citat] kolla den här länken då: http://dmlab.se/boomfish/ ...bara att backa en directory...;) 0 Citera
Danell Postad 27 januari 2006 Postad 27 januari 2006 Måste bara säga att det var en tuff film, men jag fattar inte hur man orkar lägga ner så mycket tid på en sådan meningslös film. Det enda ni visade var ju att ni kunde gör coola effekter. INTE för att det är nått fel med det men det vore kul o se nått med lite mer handlingo stil. (O.B.S. Jag är CS-hatare) P.S! Så måste jag bara påpeka att jag inte tyckte mynningsflammorna var så överdrivet coola. Det kan man gör bättre i AE! 0 Citera
Lasse_laser Postad 27 januari 2006 Författare Postad 27 januari 2006 Jaså, den lever ännu ja. Precis som Hwagang sa så är det bara att backa ett steg. Eller gå in på http://www.boomfish.se och klicka sig fram till downloads. Danell: Grattis, du hittade ett av syftena med filmen. 0 Citera
Errx Postad 27 januari 2006 Postad 27 januari 2006 Imponerande! Kul att ni använde kolsyredrivna soft air guns och att det funkar bra, för det är vad vi kommer använda i vår film. Vad jag förstod när jag läste green screen guiden på er sida var att ni använde DV kamera till hela filmen? Om det är så tycker jag det var väldigt snyggt gjort och så undrar jag hur ni gjorde för att få filmkänsla i bilden? har ni jobbat mycket med ljussättningen? 0 Citera
Jawo Postad 27 januari 2006 Postad 27 januari 2006 [citat=Danell]Så måste jag bara påpeka att jag inte tyckte mynningsflammorna var så överdrivet coola. Det kan man gör bättre i AE![/citat] Det har inget med programet att göra. Det är som att säga att gult är snyggare än blått. 0 Citera
Zapper Postad 30 januari 2006 Postad 30 januari 2006 Fan vad grym film, har sett den typ 5 gånger, slutet är dock lite konstigt men ändå. Förresten hur gjorde ni blodet mot väggen vill verkligen veta, snälla svara så snabbt du kan 0 Citera
Anhool Postad 30 januari 2006 Postad 30 januari 2006 [citat=Zapper]Förresten hur gjorde ni blodet mot väggen vill verkligen veta, snälla svara så snabbt du kan[/citat] Lasse Laser skrev att de hade filmat det mot greenscreen. 0 Citera
Lasse_laser Postad 31 januari 2006 Författare Postad 31 januari 2006 Vi filmade killen när han låtsades få ett headshot flera gånger tills vi fick ett som såg bra ut. Sen på exakt samma plats skvätte vi ut blod där huvudet var (filmade detta samtidigt). Sen var det bara att sätta samman blodet med det klipp vi tyckte var bra. Kom faktiskt inte ihåg om det var greenscreen eller rätt mot en vägg på samma ställe. Men har jag skrivit gs nånstans så lär det varit det :) /Lasse 0 Citera
Anhool Postad 31 januari 2006 Postad 31 januari 2006 [citat=Lasse_laser] Många av skotträffarna är inte digitalt skapade, de skapade vi genom att skjuta mot block mot en grönskärm, dessa keyeade vi sedan ut om lade in. Hålen till dessa är dock digitala. Blodet är samma; inspelat och utkeyeat. Hela filmen är i sig digitalt omarbetad i Combustion, det var där vi la in alla flammor, kulhål, färgändringar, och tja.. allt. [/citat] 0 Citera
ProZ Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Nämen! Outrot får mig att gråta, det är så vackert. (Snyggt alltså, läckert gjort, fint). Jag ska nog göra en långfilm med bara End Credits, kommer sälja som svåle. 0 Citera
Disco Volante Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Länkarna fungerar inte :( Den verkar riktigt bra så jag vill gärna tanka! 0 Citera
Anhool Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 http://dmlab.se/boomfish/downloads.htm# 0 Citera
Disco Volante Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Wow, riktigt snygg film! :) Grymma effekter, väldigt bra gjort! 0 Citera
Danell Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Vart fick ni tag på alla vapen och dräckter. Det var det jag tyckte ni lyckades bäst med. Såg väldigt trovärdigt ut! 0 Citera
Elias Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Skitbra film! Bra efekter, det som jag störde mig på var en del skådespeleri, men annars... BETYG: 10 Hoppas man får se mer filmer av er! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 27 juli 2006 Postad 27 juli 2006 Tänkte jag kunde visa lite vad ni gör för misstag vad gäller 180-gradersregeln. SWAT kommer från vänster. Terroristerna håller sig till höger. Då ska "CT" också skjuta åt höger i bild och "T" vänster i bild. Här är ett exempel på hur man nästan får för sig att de skjuter på sig själva. http://img119.imageshack.us/img119/7329/northdh5.jpg Förstår du? Jag får liksom känslan av att den här sista piketpolisen ska bli skjuten i ryggen eftersom terroristerna ibland kommer från vänster - det hållet poliserna kom in. Annars är det bra, rekvisitan är ju en filmskapares dröm och effekterna är mycket väl genomförda. Jag är också nyfiken på var ni fick alla grejer ifrån eftersom jag själv planerade ett liknande projekt förut och fick reda på att prislappen inte var särskilt nådig. 0 Citera
Lasse_laser Postad 27 juli 2006 Författare Postad 27 juli 2006 Klart det kommer fler filmer från oss nån gång.. men just nu är det enbart korta effektsklipp som gäller. Angående rekvisitan så tror jag att jag har svarat på det tidigare i tråden. Men det mesta är från utländska hobbybutiker (vapen), aktionssajter (vapen och utrustning), militaryshop (vapen). Tunnor och annat bröte följde med lagerlokalen vilket var tur för oss. Om ni specificerar vilken rekvisita ni menar kan jag höra med polaren och se om han minns mer exakt. Vi klarade oss relativt billigt undan nämligen. Sen kommer vi ta med dig i teamet nästa gång lilla_farbrorn =) 0 Citera
barnholdt Postad 4 augusti 2006 Postad 4 augusti 2006 180-gradersregel eller inte, jag blev klart imponerad av er känsla för produktionen i sin helhet. Bra jobbat, hoppas vi får se mer av er snart. 0 Citera
Najka Postad 13 augusti 2006 Postad 13 augusti 2006 hehe den var fräck du. Vinklarna var väl lite sådär och skådespeleriet kunde du nog ha förbättrat lite...men annars en schysst film. en nia för eftertexterna. Förstod inte varför du hade alla olika "departments" på engelska? inget jag störde mig på men jag är bara nyfiken ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.