FredrikD Postad 26 januari 2005 Postad 26 januari 2005 _nemo_: Ojdå, man ska läsa ordentligt och inte bara skumma :) Ben Afflect har inte gjort en bra insats sen Dazed and confused i mitt tycke... 0 Citera
Alexandra Postad 27 januari 2005 Postad 27 januari 2005 [citat=TDA]Träbocken Affleck är en tortyr att se på. De enda filmer han fungerar i är Kevin Smith's och det är som Smith själv säger; Han funkar för att han tillåts spela sig själv.[/citat] Jaaaa! Så rätt! Han är en perfekt slusk som 'Buttman' i Mallrats och gör en väldigt bra roll som Bartleby i Dogma. Jag kan till och med tycka lite synd om honom i Chasing Amy ;) 0 Citera
Fredrik Blom Postad 27 januari 2005 Postad 27 januari 2005 Per Oscarsson Spelar alla sina roller på exakt samma sätt - Lätt förvirrad gubbe som halvstammar fram alla sina repliker! I alla fall i de filmer och tv-serier jag har sett med honom som producerats under 80 och 90-talen (Okay. jag hukar mig för alla som rusar till hans försvar!!! :) ) /Rico 0 Citera
gorse Postad 27 januari 2005 Postad 27 januari 2005 Det han spelar blir väl rätt bra, men det är kanske inte så direkt varierat. Tveksamt om han spelar eller bara är. Fast, häromdagen fick Robert Gustabsson pris för bästa skådespelare. Ha. Visseligen tycker jag han är mycket rolig och väldigt bra på alla sätt, men skådespelare? Han var väl Robert Gustavsson denna gånge med? 0 Citera
Fredrik Blom Postad 27 januari 2005 Postad 27 januari 2005 [citat=gorse]Det han spelar blir väl rätt bra, men det är kanske inte så direkt varierat. Tveksamt om han spelar eller bara är.[/citat] Jomen det är lite det problemet jag har med honom - det är alltid Per, oavsett vilken roll han spelar så ser jag Per Oscarsson och inte den han ska spela. Polis i Strömstad eller gubbe i Änglagård - ingen skillnad! %2$s skrev: Fast, häromdagen fick Robert Gustabsson pris för bästa skådespelare. Ha. Visseligen tycker jag han är mycket rolig och väldigt bra på alla sätt, men skådespelare? Han var väl Robert Gustavsson denna gånge med? Nu har jag inte sett "Fyra nyanser...", men jag har svårt att tro att han är något annat än Robert, och jag blev lite förvånad över att han ens blev nominerad, men man ska ju aldrig säga aldrig - han var ju trovärdig i Björnes Magasin :) /Rico 0 Citera
_nemo_ Postad 30 januari 2005 Författare Postad 30 januari 2005 Clint Eastwood är gryyyyyymt överskattad.....både som skådis och regissör. 0 Citera
TDA Postad 30 januari 2005 Postad 30 januari 2005 [citat=Fredrik Blom]Per Oscarsson Spelar alla sina roller på exakt samma sätt - Lätt förvirrad gubbe som halvstammar fram alla sina repliker! I alla fall i de filmer och tv-serier jag har sett med honom som producerats under 80 och 90-talen (Okay. jag hukar mig för alla som rusar till hans försvar!!! :) ) /Rico[/citat] Kan hålla med, men han är ju så skön! herr von Hancken är nog den bästa svenska serie jag sett. 0 Citera
Dr.waga Postad 31 januari 2005 Postad 31 januari 2005 Per Oscarssons är inte så varierande men han e grymt bra på det han gör! Och det är väl ändå ingen som förväntar sig något annat av honom? Så överskattad tycker jag inte han är. ORLANDO BLOOM däremot, nya stjärnskottet som inte imponerat speciellt mycket. Han får ju bara "snygga-killen"-roller, så det vore kul att se honom som psykotisk mördare a la´ American Psyco eller nåt i den stilen! Men än så länge, grymt överskattad. 0 Citera
Wallin Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Will Smith FFS.. har ingen nämnt honom ännu? Eller suger han så hårt att hans namn är tabubelagt här på forumet och aldrig, aldrig, aldrig får nämnas? 0 Citera
trancedanne Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Wallin]Will Smith FFS.. har ingen nämnt honom ännu? Eller suger han så hårt att hans namn är tabubelagt här på forumet och aldrig, aldrig, aldrig får nämnas?[/citat] du har ingen aning om vad du snckar om.. har du kollat på Fresh Prince? Han är en av få som verkligen tillför magi i filmerna han är med i. 0 Citera
Jeopardyjack Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Vilken film tillför Will Smith magi till? 0 Citera
Dawey Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Säg en svensk skådespelare som INTE är överskattad. Okejdå. Det finns 3 bra. Stellan, Stormare o Ingrid Bergman. Fast hon är ju död. Alla andra når inte ens upp till en statist i vilken amerikansk film eller TV-serie som helst. JAAA! Jag tycker att samtliga är överskattade oavsett om de heter Tomas Von Brömssen, Pernilla August, Rolf Lassgård, Persbrandt eller Robert Gustafsson. Jag är trött på alla svenska skådespelare som inte fattar att det är film och inte teater!!! 0 Citera
trancedanne Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Jeopardyjack]Vilken film tillför Will Smith magi till?[/citat] Bad Boys Independence Day Men in Black Enemy of the State I, Robot För att näma de bästa.. Tänk på att det inte är filmerna vi snackar om utan skådespelar prestationerna. Independance Day tex skulle suga ännu mer om inte Will var med i filmen och förstås Men In Black. 0 Citera
Super-åttan Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Dawey]Säg en svensk skådespelare som INTE är överskattad. Okejdå. Det finns 3 bra. Stellan, Stormare o Ingrid Bergman. Fast hon är ju död. Alla andra når inte ens upp till en statist i vilken amerikansk film eller TV-serie som helst. JAAA! Jag tycker att samtliga är överskattade oavsett om de heter Tomas Von Brömssen, Pernilla August, Rolf Lassgård, Persbrandt eller Robert Gustafsson. Jag är trött på alla svenska skådespelare som inte fattar att det är film och inte teater!!![/citat] Du vet INTE vad du pratar om! Hur gammal är du egentligen? Max von Sydow Allan Edwall Ernst-Hugo Järegård Börje Ahlstedt Jarl Kulle Carl-Gustaf Lindstedt Jan Malmsjö Sven Wollter Reine Brynolfsson Holger Löwenadler (bortglömd skådis) Listan kan göras hur lång som helst med fantastiska svenska skådisar! 0 Citera
Wallin Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=trancedanne]Han är en av få som verkligen tillför magi i filmerna han är med i.[/citat] Du borde vara med i Leno, så rolig som du är. Eller kanske var det inte ett skämt?? 0 Citera
Wallin Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Tacka vet jag Chris Tucker och Martin Lawrence, två personligheter som ju inte är med i de bästa av filmer men som ändå slår Smith med hästlängder. 0 Citera
T-kock Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Super-åttan][citat=Dawey]Säg en svensk skådespelare som INTE är överskattad. Okejdå. Det finns 3 bra. Stellan, Stormare o Ingrid Bergman. Fast hon är ju död. Alla andra når inte ens upp till en statist i vilken amerikansk film eller TV-serie som helst. JAAA! Jag tycker att samtliga är överskattade oavsett om de heter Tomas Von Brömssen, Pernilla August, Rolf Lassgård, Persbrandt eller Robert Gustafsson. Jag är trött på alla svenska skådespelare som inte fattar att det är film och inte teater!!![/citat] Du vet INTE vad du pratar om! Hur gammal är du egentligen? Max von Sydow Allan Edwall Ernst-Hugo Järegård Börje Ahlstedt Jarl Kulle Carl-Gustaf Lindstedt Jan Malmsjö Sven Wollter Reine Brynolfsson Holger Löwenadler (bortglömd skådis) Listan kan göras hur lång som helst med fantastiska svenska skådisar![/citat] Lennart Jähkel 8) Vad vore Pistvakt utan Sven-E? :D 0 Citera
trancedanne Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Wallin]Tacka vet jag Chris Tucker och Martin Lawrence, två personligheter som ju inte är med i de bästa av filmer men som ändå slår Smith med hästlängder.[/citat] Martin Lawrence?? Big Mommas House är väll en av dina favoriter då eller National Security kanske? Väx upp.. Martin hamnar alltid i skuggen av Will, han är inte ens i närheten 0 Citera
T-kock Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Wallin]Tacka vet jag Chris Tucker och Martin Lawrence, två personligheter som ju inte är med i de bästa av filmer men som ändå slår Smith med hästlängder.[/citat] Chris Tucker är ju en Eddie Murphy-wannabe (inte sagt att han inte är underhållande :D) och Martin Lawrence ser bara konstig ut :I Inte för att springa till Will Smiths nöd eller vad man ska kalla det men han har iaf _lite_ variation på sina roller. EDIT: På tal om Big Momma: Galna Professorn? Eddie Murphy! :0 Kära nån, Lawrence är också en Eddie Murphy-wannabe! :o 0 Citera
Jeopardyjack Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Måste säga att Will Smith suger Martin Lawrence ännu värre Har någonsett hans stand up comedy försök ( Snott rakt av av Eddie Murphy ) fast ofantligt mycket sämre. nästan motbjudande Christ Tucker vetifan ( Första Friday filmen var ju kult när man växte upp dock) Men åsikter är subjektiva, och alla som tycker annorlunda har som vanligt lika rätt. 0 Citera
Jeopardyjack Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 [citat=Dawey] Jag är trött på alla svenska skådespelare som inte fattar att det är film och inte teater!!![/citat] Måste försvara dom Svenska skådespelerna o tycker tvärtom att vi har förvånansvärt många bra skådisar.. till skillnad från hollywood. om jag skulle lista dom bästa skådisarna skulle jag nog nämna Ernst Hugo o Allan Edvall överst 0 Citera
Jorgen Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Charles Bronson måste väll ändå toppa ligan på mest överskattade skådis, mest UNDERSKATTADE måste ändå vara gamla Richard Widmark bara för att han är min släkting :-) 0 Citera
Wallin Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 trancedanne: "inte de bästa av filmer" betyder inte alls bra filmer. nejnej lilla gumman, det kallas ironi. hur gammal är du? 12? 13? var en duktig kicka och spring hem till mamma nu.. 0 Citera
Sambaboy Postad 15 mars 2005 Postad 15 mars 2005 Men snälla Trance danne, Will smith. Hallå i stugan snackar vi filmkänsla eller en karriär byggd på en halvrolig serie i början av 90 talet, som endast går ut på att tjäna pengar och att hålla sig vid liv. Will smith tillför inte magi i någon film han är med i. Punkt slut. Det gör däremot Johhny Depp, Adiren Body, Liam Neeson , Roberto Benigni , Steve Buscemi, Sean penn, Robert De Niro med flera. Filmkänsla som sagt. Den mest överskattade skådespelaren är inte den som uppenbarligen bara tar rollerna inte för att de känner något för den, utan för att de behöver pengarna och det lyser igenom på bland annat Will Smith. Detta är inte faktum det mina åsikter således faktum för mig men kanske inte för er andra Will Smith och Vin Diesel fans där ute. 0 Citera
trancedanne Postad 16 mars 2005 Postad 16 mars 2005 Halvrolig serie? ska man skratta eller gråta? Det är troligen den roligaste serien som någonsin gjorts, men oj glömde bort att svenskar föredrar "Vänner" humor. Men å andra sidan sverige har aldrig vart känd för humorn direkt, Pyjamas är det enda tv programet som vart roligt Will smith kan spela alla sorts roller, kolla på Enemy Of The State tex där han spelar en seriös advokat men ändå så blandar han in humorn på ett elegant sätt. Kan Martin Lawrence göra detta, skulle jag fan vilja se. Sedan blev han oscars nominerad för Ali, men jag förstår faktiskt varför ni tycker som ni gör förvånar mig inte ett skit. Och Wallin jag är 18 år om du undrar, lär dig stava för det andra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.