Gå till innehåll

After Effects Grunder i ett YouTube Clip


lolboll

Recommended Posts

Hej,

 

Här är ett projekt som vi just slutfört på Universitetet.

 

Kursen gick ut på att analysera och identifiera olika social grupper i sociala nätverk på internet, såsom YouTube, och även försöka få så många "views" som möjligt på 8 dagar.

 

Kort och gott, så ville vi göra en rolig liten kortfilm om en karl med en extraordinär hand!

 

After Effects användes till effekter såsom time-remapping, motion blur, masker m.m.

 

Betygsätt och kommentera gärna klippet på YouTube, annars går det även bra här! :)

 

 

 

 

Tackar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok, börjar med det dåliga. Kvaliten på fotot o så varierar, lite stillastående och tråkiga vinklar ibland.

 

Det positiva. Riktigt jävla rolig, alltså snubbens tajming och uttryck är helt enkelt det bästa jag sett i Sverige, han borde få en egen serie. Med någon vanlig tråkig snubbe så hade det fallit så jävla platt, visst det är en AE-film, men ändå så har ni fixat skådespelet.

 

Sen till det positiva är att detta är typ AE i ert nybörjarstadie och det syns till viss del, men det är mycket mycket bättre än många andra som jag sett som sysslat med det i 1-2 år.

 

Charmig och stört rolig film (stört rolig ska vara särskrivet, då den är störd och rolig). Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul film, men exakt hur mycket var gjort med AE? Och rubriken var en av de mest missledande i år, jag tror de flesta tror att det är en länk till en AE-lektion på nätet...

 

Det trodde i alla fall jag...

 

Sen var det ju kul att se lite klipp från MIT-husets lokaler på Umeå universitet igen också =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, AE lektion är det inte riktigt, och visar knappast min potential i AE alls. Ursäkta missförståndet! (Kan göra videos med AE tips ifall det önskas)

 

Det enda som tillämpats är time-remapping, maskning, ett klipp med rotation-tracking med ett null-objekt, motion blur, wiggle expression m.m.

 

Tack för feedback iaf!

 

Kul att ni tycker om det =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...