lolboll Postad 8 februari 2010 Postad 8 februari 2010 Hej, Här är ett projekt som vi just slutfört på Universitetet. Kursen gick ut på att analysera och identifiera olika social grupper i sociala nätverk på internet, såsom YouTube, och även försöka få så många "views" som möjligt på 8 dagar. Kort och gott, så ville vi göra en rolig liten kortfilm om en karl med en extraordinär hand! After Effects användes till effekter såsom time-remapping, motion blur, masker m.m. Betygsätt och kommentera gärna klippet på YouTube, annars går det även bra här! :) Tackar! 0 Citera
Quantum Postad 8 februari 2010 Postad 8 februari 2010 Jag och min lättroade humor tyckte den också va skitrolig :)! 0 Citera
siggefabiansson Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Det... Var den bästa filmen jag någonsin sett! NATTHUMOR! 0 Citera
High1ander Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Ok, börjar med det dåliga. Kvaliten på fotot o så varierar, lite stillastående och tråkiga vinklar ibland. Det positiva. Riktigt jävla rolig, alltså snubbens tajming och uttryck är helt enkelt det bästa jag sett i Sverige, han borde få en egen serie. Med någon vanlig tråkig snubbe så hade det fallit så jävla platt, visst det är en AE-film, men ändå så har ni fixat skådespelet. Sen till det positiva är att detta är typ AE i ert nybörjarstadie och det syns till viss del, men det är mycket mycket bättre än många andra som jag sett som sysslat med det i 1-2 år. Charmig och stört rolig film (stört rolig ska vara särskrivet, då den är störd och rolig). Tack! 0 Citera
StenR Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Kul film, men exakt hur mycket var gjort med AE? Och rubriken var en av de mest missledande i år, jag tror de flesta tror att det är en länk till en AE-lektion på nätet... 0 Citera
losqadus Postad 9 februari 2010 Postad 9 februari 2010 Kul film, men exakt hur mycket var gjort med AE? Och rubriken var en av de mest missledande i år, jag tror de flesta tror att det är en länk till en AE-lektion på nätet... Det trodde i alla fall jag... Sen var det ju kul att se lite klipp från MIT-husets lokaler på Umeå universitet igen också =) 0 Citera
lolboll Postad 11 februari 2010 Författare Postad 11 februari 2010 Ja, AE lektion är det inte riktigt, och visar knappast min potential i AE alls. Ursäkta missförståndet! (Kan göra videos med AE tips ifall det önskas) Det enda som tillämpats är time-remapping, maskning, ett klipp med rotation-tracking med ett null-objekt, motion blur, wiggle expression m.m. Tack för feedback iaf! Kul att ni tycker om det =) 0 Citera
Isak Postad 11 februari 2010 Postad 11 februari 2010 HAH! Han var så jäkla nöjd! Varför?! Jag vill inte veta jag bara älskar det. Genialisk humor! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.