Cinemavision Postad 11 februari 2009 Postad 11 februari 2009 En actionladdad kortfilm - Torkel & Morteza. Vi på Cinemavision gjorde denna film sommaren 2008. http://www.reklamfilmer.nu/tm 0 Citera
Cinemavision Postad 11 februari 2009 Författare Postad 11 februari 2009 Oj, glömde... Tack! Fixat nu! 0 Citera
bassbucket Postad 11 februari 2009 Postad 11 februari 2009 Ja, den var ju inte egentligen dålig på nåt sätt....Men! Gillar inte berättarrösten i början. Känns lite Magnus Betner nästan. Texten är svår att se, ni borde ha en skugga bakom den. Alternativt gul text. Det finns även en del missar inom texten. Mellanslag som ramlat bort. Versaler som uteblir i början på meningar. Känns även som att ni ibland textat för mycket av dialogerna. Titta ex. på SVT, svensk film med svensk text så förstår ni vad jag menar. Filmen i övrigt känns nästan som en bortklippt del av filmen Kopps. Bra skämt och om jag inte tar fel så har ni snott en replik från Felix tomat ketchup reklamfilmen. Dock tycker jag det blir lite av en upprepning när de går igenom hur de ska gå till väga. Det räcker med 1 gång. Högst 2. Actionscenerna är snygga, men även de blir lite upprepade. Bullet time effekten får ni gärna plocka bort för min del. Syntes väl när den skulle komma. Den känns utvattnad vid det här laget. I övrigt så var det ju snygga brudar och bra dialog. En omklippt version skulle säkert fungera i en långfilm. 0 Citera
Mega99 Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Den är jättebra gjord, men i sig är filmen skräp (Enligt mig då). Man kan dra det åt det oseriösa och uppenbara en liten bit, men inte för mycket. Det var som att titta på en youtubevideo som någon unge spelat in, fast med så mycket bättre cinematography. 0 Citera
Usarpe89 Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Lite långdragen, men absolut uppfriskande allt som allt! Grymt jobbat! 0 Citera
Norbert Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Även om det är lite Kopps över den så uppskattar jag den mycket. Sköna karaktärer och väldigt väl utförd rent tekniskt. Fotot är kanonbra, ljudet är riktigt funktionsdugligt och klippningen flyter på bra. Jag har inte något annat att tillföra till kritiken. Textningen kunde må bra av en svart stroke för att synas bättre. Bullet-time-effekten kändes alldeles för lik Andrew Kramers tutorial. Nu till frågorna: Vilken kamera? Vilken adapter? Ger mig på en gissning... Letus? Vilken mick? Ser ut och låter som en Audio Technica ATR55? Användes den till dialogerna? Vad spelar ni in ljudet på? 0 Citera
Dark_tree Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 tycker den e asskön :D effekten med kulan fick ni kanske från videoCopilot eller? :) tycker den har skönt humor med :D 0 Citera
fossen Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Verkligen asrolig, bästa jag har sett på länge. Dialogen var härlig, ni hade mig redan vid ''kaffe'' ^^. Effekterna var ju också jävligt bra, kanske så borde ni inte ha digitaliserat blodeffekterna men men. Morteza var ju skönast! En grej jag bara inte kan fatta, varför skulle hon med väskan ha samma tatuering som faith i mirrors edge? Kunde ni bara inte hitta på något eget^^? 5/5 F 0 Citera
JoelG9 Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 Fruktansvärt bra! Mycket creeds till er! 0 Citera
MovieMoe87 Postad 13 februari 2009 Postad 13 februari 2009 Härlig film, snyggt foto och sköna skådisar. Bara en mindre miss med att man kan se kameran ni spelar in med reflekteras på deras solglasögon lite väl tydligt. Annars gillade jag den groovt. 0 Citera
Bleckert Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 Börjar med det positiva! Härligt att se en film där man lagt jobb på efterbearbetning och look. även om det är video så har ni jobbat bra med color corren, ljus osv. bra! även effekterna var helt ok, med undantag för "bullet time" effekten, ta bort den! Ljudet och musiken kändes också väldigt bra, ni har jobbat med det och det ger mycket till filmen. Lite negativa ord. Ska säga att smaken är som baken! mauset var kanske inte det bästa och karraktärerna var lite för överdrivna. kändes som att ni försökte göra en ny SWIP-snutarna ( ) med invandrar karaktärer. även inslag av helan och halvan kan man ju konstatera. Så i mina ögon var filmens innehåll inte så mycket att ha mendan det tekniska genomförandet vår väl godkänt! 0 Citera
daarco Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 Detta var bland det bästa jag har sett här. Det syns att ni har haft roliga människor att arbeta med. Får jag vara med i nästa projekt? Jag gillar att arbeta med roliga människor. 0 Citera
ante74 Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Grymt bra film - rolig och snygg! Jag gillade till skillnad från några andra bullet-time sekvensen trots att den som sagts tidigare är tagen direkt från Andrew Kramers tutorial (antar jag?). 0 Citera
lyrd Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 sjukt snygg, mycket mycket härligt cinematography väldigt sköna bilder, bra vinklar och effekterna är bra. Men, personligen tyckte jag den var supertråkig. Alldeldes för uttdragen och med tråkiga dialoger. Jag tänker bara ta ett exempel men hela filmen led av samma... När killen nös och sköt fången... det hade verkligen varit riktigt riktigt kul om hela den flashbacken hade varat i 5 max 10 sekunder. 0 Citera
Film smurfen Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 Hahah riktigt najs film! Najs foto, ljud och färger. Men som sagt lite utdragen, men inte så mycket att klgaga på. :) 0 Citera
Cinemavision Postad 22 februari 2009 Författare Postad 22 februari 2009 Hej hej allihopa, ursäkta sent svar, och tack för alla kommentarer. Nu svar på lite frågor: Vilken kamera? - Sony PMWEX1 Vilken adapter? Ger mig på en gissning... Letus? - JA, extreme Vilken mick? Ser ut och låter som en Audio Technica ATR55? Användes den till dialogerna? - JA Vad spelar ni in ljudet på? - Samma mick Ja, mycket bra gissat alla, vi är inspirerade av Andrew Cramer. Jättekul som sagt med alla kommentarer, både positiva och negativa, all kritik är bra kritik :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.