Gå till innehåll

"Guilt" - 2D animerad thriller.


Tobias Larson

Recommended Posts

GUILT

 

"En enslig varelse vandrar genom skogen utan destination. Plågad och styrd av ett mörkt förflutet. Men hoppet träder in i varelsens liv och allt tar en ny vändning."

 

En thriller utan ord. Om ondska och godhet.

 

 

Jag tar gladeligen emot analyser och kritik för att utvecklas och kunna göra nästa film bättre.

Detta är min fjärde kort-film, om ni vill se mer av vad jag gjort kan ni gå till min hemsida: larson.studio.nu

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow, jättefin! Grym du är! Gillade den mycket!

Hur arbetar du undrar en icke-animatör? Är det handmålade bakgrunder som det ser ut? Eller är det datorfusk?;)

Stilen känns igen från whats-his-name-gubben som gjorde Spirited Away (en favorit) och levande slottet och allt vad dom heter, sett nästan alla hans filmer och dom är ju såå bra. Detta var verkligen kanon och helt i klass med Hayo Majasaki(??) Har egentligen ingen kritik att komma med, tycker det var ett fantastiskt hantverk och stilfullt, välberättat sagoäventyr. (ja det skulle vara det då, varför kallar du filmen thriller? Det håller jag inte med om!)

Två tummar upp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Att stilen liknas vid Hayao Miyazaki är ju mycket hedrande! :)

Jag har jobbat ett år med filmen. För produktionen tog två månader ungefär. Animationen tog lite mer än ett halv år, sedan är det ju en heldel efter arbete med After Effects och ljud design.

 

Bakgrunderna är målade för hand med akvarell. Men i svartvit, sedan färglagt i photoshop.

 

Jag har placerat filmen i genren thriller för att den innehåller obehagliga scener och stämningar, vill förbereda publiken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan inte göra annat än att hålla med ovanstående kritik. Fantastiskt bra! Något du verkligen lyckas med är att skapa obehag och spänning. Det är så fruktansvärt hemskt att se dessa små söta varelser möta våldsamheter. Det blir så kontrastartat, men på något magiskt vis har du lyckats hålla det allvarligt, trots den söta stilen. Inga reaktioner som är för stora, inga antydningar som är för starka. Jag var "at the edge of my seat" genom hela. Super bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...