Gå till innehåll

Dagens gnäll


FarfarsFilm

Recommended Posts

Hatar: Internet & FPT: er i allmänhet och min dator i synnerhet. Precis klar med senaste produktionen och fanskapet vägrar skicka upp det på FTP:n. Testade med den gamla P3:an - funkade helt plötsligt hur bra som helst...

 

Det är nog Comhem jag ska skrika på... eller nätverkskortet...eller...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Herregud! jag fick fan nästan en jälvas hjärtattack, TACK DÅ Jävla mariehus (lägenhets skit)

Dom gräver upp i vägen utanför våra lägenheter med en jälva grävskopa. Det är väl visserligen helt okej... om det inte vore så att dom spränger upp skiten också. typ 10meter från lägenheten. SÅ helt plötsligt så smäller det nått i helvete här och man vaknar ur ett chock tillstånd... fy fan.. klockan 10.00 på morgonen också.. tACK de va ta me fan min jälva gnäll skit.

 

ska döda dom.....

Länk till kommentar
Share on other sites

Och bara för att bumpa mitt eget gnäll:

 

Köper en LG-skärm på Dustin - den är paj.

Dustin säger: "Kontakta Anovo - dom sköter garantin för LG's skärmar".

Felanmäler och ska få en ny inom kort. 14 dagar senare - ingen skärm.

Anovo säger: "Vi har ingen lager - LG har inte några att skicka.

Ringer LG - dom säger: "Ööhh, vet inte... ska återkomma".

Två dagar senare - ingen återkommer. Ingen skärm.

 

På måndag blir det arga telefonsamtal...

 

 

/Max

 

Dagens gnäll: Äntligen får man tummen ur och köper en 24" skärm. Och så är det FEL på f*nskapet. Garanti jovisst, men en j*kla massa meck med att returnera den...

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Att min dator helt plötsligt "tappar bort" mitt Intensity Pro-kort från systemet vilket gör att all uppspelning från Premiere Pro/AE inte fungerar alls. Trots formatering av dator händer det igen efter någon dag. Förra gången hände det i Vista x64 och nu händer det i XP x64. Snart tar jag ur kortet och knäcker sönder det rakt över knäet! Frågan är bara om jag skall knäcka Intensity Pro-kortet, moderkortet eller båda...

 

Supporten säger att det är ett relativt känt problem med 64-bitarsoperativsystem och ber mig testa det i ett 32-bitars. Det tar för lång tid med allt förbannade strul! *aaaaaarrrrrggghhhhhh* x(

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Angående att knäcka kortet: Då kan du få koppar och kisel i knät, tänk på infektionsrisken.

2. Undrar om jag ska hoppa Vista 64 med mitt Decklink ett tag...

3. Vilket moderkort hade du (blir nervös..)...

 

Du kan ju PM:a elle maila så slipper vi Hijacka tråden...

 

Men jag kan ju lägga till, bara för att hålla skenet uppe, att jag FORTFARANDE inte fått någon ny skärm. Imorgon blir det ett samtal med LG's norden chef... Grrrrrrrrrrrrr.

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...