Gå till innehåll

Hur uttalas era användarnamn?


carbe

Recommended Posts

Jag har funderat på en sak. HUR uttalas era användarnamn? Jag har länge undrat hur Pace uttalas (;)). Carbe uttalas precis som det låter, med ett K-ljud i början. Hur uttalas era användarnamn? :) Stava uttalet.

Länk till kommentar
Share on other sites

precis som det låter xD J-E-P-S-E-R :p Jag tror att pace uttalas pejs eller nått, har jag rätt pace?;)

 

Carbe uttalas precis som det låter, med ett K-ljud i början.

haha, tänk om man tror att carbe uttalas sarb;)

Länk till kommentar
Share on other sites

haha, tänk om man tror att carbe uttalas sarb;)

 

Eh... jag antar att du trodde det?

Jag antar att man inte tror att C:et uttalas som ett S, det vore lite konstigt. Naturligtvis kan ett C uttalas som ett S i en del lägen, som t.ex. succé.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilcans är ett lettiskt efternamn och uttalas egentligen med s-ljud på c:et, men det bryter så mot de svenska uttalsreglerna (c framför hård vokal uttalas som k, annars som s, och liknande regler finns på latinska språk, därför antar de flesta mycket riktigt att carbe ska uttalas karbe). Därför uttalar jag det vilkans.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har funderat på en sak. HUR uttalas era användarnamn? Jag har länge undrat hur Pace uttalas (;)). Carbe uttalas precis som det låter, med ett K-ljud i början. Hur uttalas era användarnamn? :) Stava uttalet.

 

 

Jamen är det betoning på a eller inte?

 

Caarbe eller Carrbe? :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har aldrig funderat över hur mitt nick uttalas. Jag hade så dålig fantasi när jag skapade mitt första nick på internet (sådär runt 1991 eller så) så jag tog de tre första bokstäverna ur mitt förnamn och de två första ur mitt efternamn, så jag hade en chans att komma ihåg det. Det var exakt samma som mitt allra första inloggningsnamn på en dator över huvudtaget, på nån mysko DEC eller PDP11. Jag kommer inte riktigt ihåg. Men mitt egentliga inloggningsnamn var bara tre bokstäver, men allteftersom åren gick tog trebokstavsnamnen slut. Jag har fortfarande samma epostadress (med tre bokstäver) sen hösten 1988. Jag tror mitt nick uttalas "gårse" eller möjligen "gårs" beronde på vem som uttalar.

Länk till kommentar
Share on other sites

som i "en emo"? http://ic1.deviantart.com/fs11/i/2006/187/d/f/emo_kid_by_DARKREACTION.gif

 

Precis!

 

Det roliga med mitt nick var att jag skapade det med tanken på KAPTEN NEMO. Men nu känns det mest som en clownfisk....

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt ska man helst ut tala, TOMTE-BO :p (namnet kommer från en liten stadsdel från Umeå. Min mor bor i Umeå men inte på tomtebo då..)

 

Sedär. Jag associerade till Umeås Tomtebo när jag läste ditt nick första gången. Lite kul att det var så också! Bodde själv på Ålidhem mellan 1996-02. Tomtebo är fint. Kul tegelarkitektur, nära till vatten.

 

Jag skippade att ha ett nick. Jag kör med öppna kort! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis!

 

Det roliga med mitt nick var att jag skapade det med tanken på KAPTEN NEMO. Men nu känns det mest som en clownfisk....

 

Jag associerade ditt nick till Kapten Nemo (En värdsomsegling under havet, Jules Verne). Konstigt nog. Länge sen man läste den. Kanske har med PO Enqvist att göra (Kapten Nemos bibliotek). "Nemo" har alltså för mig två gånger associerats till Vernes karaktär...

 

"Associera" - ett fint ord, tycker jag. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom uttalet av mitt namn är helt självklart kunde jag roa er med att berätta ursprunget av mitt användarnamn.

 

När jag reggade mig här på voodoo film var jag 14 år. Lilla farbrorn blev jag kallad av några pizzabagare när jag på skolraster gick ned och käkade pizzabröd eller tiggde gratis klubbor med klasskompisarna. Nu nickar jag oftast "boven" på elektroniska anslagstavlor och liknande.

 

/ lilla_farbrorn - Daniel Svensson, nu 19 bast.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag associerade ditt nick till Kapten Nemo (En värdsomsegling under havet, Jules Verne). Konstigt nog. Länge sen man läste den. Kanske har med PO Enqvist att göra (Kapten Nemos bibliotek). "Nemo" har alltså för mig två gånger associerats till Vernes karaktär...

Härligt =)

 

Sen får vi ju inte glömma "Little Nemo, the Dream Master" till NES heller.

 

Aaaaah, jag älskade det där spelet :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...