Gå till innehåll

Hur uttalas era användarnamn?


carbe

Recommended Posts

Jag har länge undrat hur Pace uttalas (;)).

 

Pace uttalas precis som man kan tro, och är en förkortning för allsmäktig världshärskare över det överväldigande världsherraväldet.

 

Denna hära skulle mycket väl kunna vara jag. Heter Peter i förnamn och är i mångt och mycket general till ämbetet. ;) Eller den dära som passar till förnamn och efternamn i slang.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inte för att vara petig eller nåt men ni skriver " Uttalas som det låter" ska det inte stå "Uttalas som det stavas" ? eller har jag fel?

 

Nu när vi ändå är petiga... "Uttalas som det stavas" kan man ju inte skriva. Om man uttalade tex Simon som det stavas så skulle det inte uttalas som det ska - "Simånn", utan "Simon" (runt o, ett n).

"Uttalas som det låter" innebär "uttalas som det låter när man säger det med gängse uttal".

 

Då har vi det uträtt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Härlig tråd har jag hört.

 

Mitt namn uttalas som början på Sweden alltså Swii med bokstäver, vill ni får ni gärna säga Swiiunderline. Men det är ganska onödigt.

 

Ganska fantasilöst men det kom till när jag registrerade mig på ett amerikanskt forum och sen dess har det fått vara Swe_ för hela slanten

 

Det namnet jag funderat mest på är nog ändå Gorse, jag uttalar det iaf Gårse, det är ganska jobbigt dock så ibland kan det bli ett gåsje, men det är nog mest när jag är trött. Tjoflöjt

Länk till kommentar
Share on other sites

Sommarkatze, ja det är tyska för sommarkat? :P

Uttalas som det låter. Vad jag fick det ifrån kommer jag inte ihåg.Tror det var att jag Hörde det nån gång på sommaren på radion på nåt konstigt program då det plötsligt döck upp på radion. DAGENS ORD- SOMMARKATZE. tadaah ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skulle ju också kunna säga att jag TÄNKTE ta en av mina favoritfilmer som nick. "Omen". Men fick hjärnsläpp när jag registrerade mig och råkade skriva det baklänges.

 

HAHA! :D

Den var riktigt rolig. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Började tidigt nicka "00Bengtsson" då jag var runt 12-13 år. Hade brist på kreativitet redan då, därför blev namnet som det blev. Tror jag kollade allt för mycket på James Bond filmer under den perioden och nickade oftast "007" på singelplayerspel o liknande. Ibland nickade jag bara Bengtsson som mitt efternamn. Sen kom den perioden då man började spela BF1942 (nån som minns?) och jag behövde ett bättre nickname helt enkelt.

Därav namnet 00Bengtsson.

För er som missat så betyder betäckningen "00" i James Bondfilmerna "rätt att döda". 00-agent= agent med rätt att döda ;)

 

Noll-noll-Bengtsson eller double O - Bengtsson, uttala det hur ni vill!

Länk till kommentar
Share on other sites

Miss_Emma

 

Miss, ungefär som det låter. Typ inte som ett missat pistolskott då....eller misstag. Utan en Miss utan dess like...

 

Emma, ja om du säger hemma och tar bort h i början så har du väl en hum.

 

Sätt ihop dessa två delar, lite som en titel, men utan att ni uttalar ordet understreck.

 

Miss_Emma

Länk till kommentar
Share on other sites

Om man uttalade tex Simon som det stavas så skulle det inte uttalas som det ska - "Simånn", utan "Simon" (runt o, ett n).

"Uttalas som det låter" innebär "uttalas som det låter när man säger det med gängse uttal".

Ja precis, mitt uttalas alltså inte som det stavas. Det uttalas "Nårbert" med ett långt å, inte "Norbert" med runt o eller "Nårrbert" med kort å.
Länk till kommentar
Share on other sites

Disco Volante

 

Hm, ja, det är väl latin egentligen så hur det uttalas på riktigt vetesjutton.

Enligt mig uttalar man det som det låter... Disco vet ni säkert hur man uttalar...? Volante som det låter, inge engelskt Volant/Volanti, 'e' ska också uttalas som vanligt.

 

Sådeså ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...