Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad vill ni att jag ska filma för steadycam klipp? Springande? från gående till snabbare o snabbare? Förklara gärna detaljrikt hur ni vill ha de.

Postad

of coruse att den är poppis! jag menar, det ä ju hv20 kameran som vi snackar om ;P jag skulle gärna vilja se klipp med någon som går med tripod med kamerna på och utan. samt eventuella olika slutar hastigheter osv..

Postad

Tror jag ska slå till på den nu. *kliar i fingrarna*

Antar att jag måste köpa ett firewire kort till datorn? Isf vad för slags sladd ska jag köpa för att koppla ihop datan med kameran?

Kollar på Dustin.com och jag ser att det finnas massa olika storlekar och så.

Till detta tex, http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010036641 Ska jag ha en 6pin-4pin kabel?

Tack för svar.

Postad

Ok, jag har inget kort ännu utan måste köpa det också, fanns ingen vidare info om just det där kortet. :/

Edit: Zoomade in lite på bilden, ser ut som 6-pin.

Tack

Rob

Postad

Så här säger jag. Hade bestämt mig för en HV20. Väntade och väntade på att LRTV skulle ta in den. Mailad dem och frågade om de nu hade den. De sa bara att de är nåt allvarligt fel på den. Dåligt ljud och "konstig" ibland vid snabba rörelser och att de inte ska ta in fler exemplar. Så det var det för mig. Blir ingen HV20 trots att den, i teorin, var perfekt för mig. Så då är frågan, vad ska man nu köpa?!?!

Postad
De sa bara att de är nåt allvarligt fel på den. Dåligt ljud och "konstig" ibland vid snabba rörelser och att de inte ska ta in fler exemplar.

De du säger låter som Wobblandet som vi har snackat om. (dessutom har vissa klagat på ljudet, men inte lika många som wobblande bilden)

Dom kanske äntligen märkt problemet och snackat med canon? can this be true :o och isåfall, ska vi vara glada :p ?

Postad

Haha... vad är det nu? tredje gången rain.wmv länkas till från denna tråden? :e

Det är just detta klippet som retat upp diskussionen mycket mer än vanligt... för inte nog med att kameran verkar ha problem, för någon jävel har ju faktiskt lyckats med kameran... och allt skiftade från: "kameran har nått fel" till "vad fan gör jag för fel???". Men utan info från just canon så vet vi ju inte om det här är en fråga om måndagsexemplar med fabriksfel eller om det var en medveten grej från canon som dom väntade sig att vi skulle kunna arbeta runt lite lätt... (om det var det senare så kan vi nog säga att de missbedömde situationen liiiite)

Själv så har jag funnit det omöjligt att hitta nått demo-ex... El-giganten hade ingen (dock en tom plats så den kanske har funnits) och Expert hade för det första inte hört talas om kameran ("den spelar in på dv-band, eller"), och när dom kollade i datorn så fanns inte kameran varken i butiken eller på centrallagret i stockholm...

Kan det då vara så att canon uppmärksammat problemet och stoppat produkten? eller är dom helt enkelt slutsålda?...

Jag skulle så gärna vilja testa kameran bara för att se hur allvarligt problemet är med mina händer... eller om grisen (fortsätter med analogin eftersom det blev så uppskattat;)) inte tycker om mig heller. Om jag köper en så ska den heta Nasse iallafall:p

Postad

Jo men visst, det verkar vara felfritt vad det gäller wobbel mm. Men det är ju en så snygg video..

Klantigt av mig dock att länka gammalt material bara.

Vad vill ni att jag ska filma för steadycam klipp? Springande? från gående till snabbare o snabbare? Förklara gärna detaljrikt hur ni vill ha de.

Hur går det med filmandet, skulle vara mycket intressant att se reslutatet.

Postad

Ja, man kan ju bara önska att produktionen har stoppats tillsvidare men Canon fick nog ändå sälja en hel del HV20 så jag tror inte att de blev tvungna att ta till en sådan drastisk åtgärd.

Postad

Men det skulle vara underbart ifall Canon har fått ögonen för problemet och har slutat skicka in kamerorna till affärerna och fixar problemet. Om problemt går att fixa på något underligt skulle hv20 vara den bästa kameran som lanseras 2007 utan några problem. Förutom wobblandet så är ju Hv20 ett jätte stort kliv mellan denna Consumer camera och semi-pro camera klyftan. Dessutom så är ju priset något så helt underbart. Vi har ju sett flera "kortfilmer" med hv20 och bildkvaliten är ju helt underbar. Man tror ju knappt att det är en liten hv20 man har filmat med.

Postad
Har någon koll på eventuella skillnader i bildkvaliten mellan HV20 och Sonys billigare HD-kameror, d.v.s. HC1-HC7-serien?

canon har mer levande färger, annars inte mycket. dock har ju hc7 xvid så det borde vara ganska lika

Postad

Sonys HC-serie påvisar mer kantskärpa. Om det är bra eller dåligt är upp till var och en. Jag föredrar bilden från HV20 även vad gäller kantskärpa eftersom den har så pass bra äkta skärpa så att den inte behöver kantskärpan, vilket leder till en mer naturlig bild. HC-kamerorna ska också vara aningen brusigare tror jag.

Postad

Jag har kollat igenom de flesta av alla 16 sidorna här nogrannt och om jag förstår er rätt så är Canon HV-20 ett bättre val än Sony HDR-HC7?

Vad är skillnaderna ?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...