Gå till innehåll

Das YouTube Tråd


Java ex Machina

Recommended Posts

"Fucking fuck" måste väl vara den mest meningslösa svordomen. Den tar ju liksom ut sig själv. ;)

Man kan undra egentligen vad amerikanen menar med ordet "fuck" 500 ggr i en film. Förstå mej rätt, inte det kan jag tänka. Översättningen till svenska filmer verkar ju inte funka. Det svenska språket har mindre ordförråd, trist.

Om man skulle lägga in den svenska översättningen i filmer med minsta svordom, blir det ju lite fel, liksom. Hur skriver ni i manus?

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan undra egentligen vad amerikanen menar med ordet "fuck" 500 ggr i en film. Förstå mej rätt, inte det kan jag tänka. Översättningen till svenska filmer verkar ju inte funka. Det svenska språket har mindre ordförråd, trist.

Om man skulle lägga in den svenska översättningen i filmer med minsta svordom, blir det ju lite fel, liksom. Hur skriver ni i manus?

/nils

Om det tjänar ett syfte, som i fallet med Scarface där man vill visa karaktärer med aggresiva tendenser och begränsat ordförråd tycker jag 500 "fuck" är helt okej. Slänger manusförfattaren å andra sidan bara in dem för att han/hon själv tycker det är tufft, har aggresiva tendenser eller bara har ett dåligt ordförråd så är det ju en annan sak förstås.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan du inte använda youtube-taggen istället? det är mycket lättare än att behöva klicka upp ett nytt fönster.

jag använder den inte för att man lätt ska kunna kopiera adressen och skicka till sina kompisar om man har lust, vilket man inte kan med youtube-taggen. om man nu tycker att det är så ansträngande att få upp ett nytt fönster så behöver man ju inte klicka på länken eller så byter man webläsare till opera som har alla fönster i ett och samma fönster vilket gör det hela mycket smidigare att hantera

Länk till kommentar
Share on other sites

jag använder den inte för att man lätt ska kunna kopiera adressen och skicka till sina kompisar om man har lust, vilket man inte kan med youtube-taggen.

 

Klicka på menu och sedan på url i YouTube-klippet så får du fram adressen. Lättillgänglig video är ju det som gjort YouTube stort.

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=4xqE15XPAQc

 

En kortfilm av mig och min polare.

Hej Isak. Välkommen till voodoo.

Den här tråden är mest till för roliga youtube-klipp man hittat, så du lär inte få nån feedback här, men vi har ett speciellt forum där alla lägger upp sina filmer och klipp som heter Kolla min film!-forumet. Kolla in det istället så får du säkert många fler som kommer att kolla in klippet.

 

mvh

Java

Länk till kommentar
Share on other sites

Jävlar. Det där var grymt imponerande. Hans osäkerhet och blyga leende lär ju bidragit en del med.

Precis, jäkla grym var han. Kul att det inte var nån självsäker dryging utan en helt vanlig, rätt osäker man. Credits till honom! :)

 

http://www.youtube.com/volante007

 

la upp 3 grejjer jag spelade igår :) Inget speciellt men om nån gillar GNR kanske.

Knockin on heaven's door

Don't Cry

Patience

 

kör delar av dom på akustisk gitarr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...