Gå till innehåll

Das YouTube Tråd


Java ex Machina

Recommended Posts

haha :D

 

thnx för reklamen btw :D

 

precis vad jag syftade på :p

 

antipiracing filmen var askul :p (hur fan stavas antipiracing?!)

 

totalt offtopic: Jmalmsten? hur säger man idiot på japanska ? :D verkar kul att gå runt och säga till folk utan att de förstår, jag har hållt på så på finska, men nu börjarr det bli uttjatat ;)

 

 

Som Ayame säger (och jag misstänker helt ooooosökt att Ayame också är japanfantast;)): "Baka" är ganska generellt för "Dumskalle"... Rent bokstavligen talat är det "Hästhjort" och ska tydligen ha kommit av en legend att en av kejsarna var så dum att han inte kunde se skillnad på en häst och en hjort.

 

Ett annat dumskalleord är "Aho" och räknas generellt som något lite snällare än "baka". Förutom i Osaka-området (enligt läraren jag hade därifrån) där Aho är mycke värre förnedring än Baka....

 

Finns nog fler ord men med Baka och Aho kommer man nog långt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som Ayame säger (och jag misstänker helt ooooosökt att Ayame också är japanfantast;)): "Baka" är ganska generellt för "Dumskalle"... Rent bokstavligen talat är det "Hästhjort" och ska tydligen ha kommit av en legend att en av kejsarna var så dum att han inte kunde se skillnad på en häst och en hjort.

 

Ett annat dumskalleord är "Aho" och räknas generellt som något lite snällare än "baka". Förutom i Osaka-området (enligt läraren jag hade därifrån) där Aho är mycke värre förnedring än Baka....

 

Finns nog fler ord men med Baka och Aho kommer man nog långt.

 

Tack för den givande informationen, även du Ayame, men främst jmalmsten, btw, uttalas det som det låter?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för den givande informationen, även du Ayame, men främst jmalmsten, btw, uttalas det som det låter?

Korta vokaler är skrivna med ensamma vokaler "a", långa vokaler skrivs med dubbla vokaler "aa"...

 

Förutom "u" som många gånger är tyst och tillsammans med "o" skapar ett långt "oo" samtidigt som "oo" inte finns i sig självt... Men nu tillbaka till youtubeämnet;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Korta vokaler är skrivna med ensamma vokaler "a", långa vokaler skrivs med dubbla vokaler "aa"...

 

Förutom "u" som många gånger är tyst och tillsammans med "o" skapar ett långt "oo" samtidigt som "oo" inte finns i sig självt... Men nu tillbaka till youtubeämnet;)

 

Tack, håller med, tillbaka till ämnet, tycker själv jag fått denna tråd för mycket offtopic.

 

 

klassiker!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

HAL är ett Exoskelett från Cyberdine som ger ökad styrka?

 

och nej... jag skojar inte...:p

 

japansk video

 

amerikansk video för samma produkt

 

och den blir bara 20 000 dollar... rena stöldpriset... undrar om man får med 2 mindre för bara 30 000 dollar i ett paket om jag ringer inom 60 minuter?:)

 

Läs mer på http://www.cyberdyne.jp

 

EDIT:

 

Påminner förresten inte skaparen om Hal Emmerich från MGS-spelen? :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=VSP46lWvxJ4

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...