Gå till innehåll

Das YouTube Tråd


Java ex Machina

Recommended Posts

nån som kommer ihåg när den här gick?

 

Jaa. Stenhårt. :D Vad var det den hette?... EDIT: Nu kom jag på det, den svenska titeln: "Titta han flyger" (otroligt fånig titel)

 

Försökte hitta "Simon and Simon", men lyckades inte...

 

... Men den här hittade jag! Sweet old times! :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

 

... Men den här hittade jag! Sweet old times! :)

 

 

"Guldapans hemlighet"!!! Indiana Jones light för oss vars morsor fått skrämselhicka av "De fördömdas tempel" och förbjöd oss att ens komma i närheten av nåt Steven Spielberg haft nåt att göra med :)

 

underbar serie. Hjälten hette Jack och hunden Jake. Eller var det tvärtom? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

"Guldapans hemlighet"!!! Indiana Jones light för oss vars morsor fått skrämselhicka av "De fördömdas tempel" och förbjöd oss att ens komma i närheten av nåt Steven Spielberg haft nåt att göra med :)

 

underbar serie. Hjälten hette Jack och hunden Jake. Eller var det tvärtom? :)

Den var sweet! Finns den på dvd, någon?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, visst känns den jävligt lämplig för en bioduk?

 

Självklart. ;) Nå, Ironside och Englund i alla ära, men på den tiden rulade Marc Singer, i rollen som Mike Donovan, big time!!

 

Scenen som fick en och annan (tex jag) att tappa hakan:

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, visst känns den jävligt lämplig för en bioduk?

 

Självklart. ;) Nå, Ironside och Englund i alla ära, men på den tiden rulade Marc Singer, i rollen som Mike Donovan, big time!!

 

Scenen som fick en och annan (tex jag) att tappa hakan:

 

Jag håller med. Donovan var så tuff att han bildade skola för oss som hittills mest dyrkat Luke Skywalker och Han Solo. Jag kom ihåg att jag snickrade ihop en V-pistol av en svart vattenpistol plus lite svart gummislang. Sen var det Donovan för hela slanten när man lekte krig! :)

 

Jag minns den scenen som mycket otäckare men det är väl inte så konstigt med tanke på hur mycket underligt skit man hunnit se sen dess... O_o

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag minns den scenen som mycket otäckare men det är väl inte så konstigt med tanke på hur mycket underligt skit man hunnit se sen dess... O_o

 

Jo, fast den är forfarande ganska stark, särskilt det med ögonen och huden som kommer loss. Ganska förvånande att svt inte sa något varnande ord innan sändningen på den tiden. Det var säkert många kids därute i Sverige som sket både knäck och ischoklad. Själv fick jag fram en liten, liten knäckbit.

Man kan förmoda att de på svt inte sett den innan, utan köpt in nåt baserat på succén i andra länder...?

 

Just när Diane sväljer marsvinet är det rusktigt snyggt gjort, strupens utbuktning. Ser nästan hitech cgi ut.

Dockan som får marsvinet i munnen däremot... ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såhär ska en slipsten dras

 

INTRIGUES DE LUXE!!... Oj... Blev alldeles matt. :D

 

Visst fanns det nån sorts milt parodisk variant på detta tema, som visades i svt på åttitalet? Tror det handlade om några russinfabrikanter i southern California... Ringer nån klocka?

Länk till kommentar
Share on other sites

INTRIGUES DE LUXE!!... Oj... Blev alldeles matt. :D

 

Visst fanns det nån sorts milt parodisk variant på detta tema, som visades i svt på åttitalet? Tror det handlade om några russinfabrikanter i southern California... Ringer nån klocka?

 

"DALSLAND" (Galenskaparna-after shave)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...