Gå till innehåll

2007: Vilka filmer skall helst ses på bio då?


Miss_Emma

Recommended Posts

Jag surfade runt, och kollade officiella hemsidor för filmer som komma skall. Och jag fastnade för två filmer som jag nu beslutat mig att se när de kommer på bio.

Grind House (Rodriguez/Tarantino) och Southland Tales (Rickard Kelly).

 

 

Vilka tänker du planera date eller kamma till dig för att se i en biosalong under 2007?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag surfade runt, och kollade officiella hemsidor för filmer som komma skall. Och jag fastnade för två filmer som jag nu beslutat mig att se när de kommer på bio.

Grind House (Rodriguez/Tarantino) och Southland Tales (Rickard Kelly).

 

 

Vilka tänker du planera date eller kamma till dig för att se i en biosalong under 2007?

 

Spiderman 3. :P Ända jag kommer på nu iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

The Number 23: http://movies.yahoo.com/movie/1809356682/trailer

Kul att se Jim Carrey i något som till och med verkar lite scary.

Zodiac: ett måste eftersom David Fincher står för regin. Väntat länge nu.

Sunshine: Danny Boyle

Spider-Man 3

28 Weeks Later: Uppföljare till 28 days later, men inte Boyle som står för regin.

POTC: At worlds end

Shrek 3: Både ettan och tvåan är klockrena.

Ocean's Thirteen: Ettan är skitbra och tvåan var dålig... vi får väl se vad Soderbergh lyckas med denna gång.

Harry Potter: Alltid ett underhållningsvärde på bio.

Simpsons the movie: Jag är ett simpsonsfreak så det är ett måste. Fy fan va bra den måste bli.

http://www.apple.com/trailers/fox/thesimpsonsmovie/

Länk till kommentar
Share on other sites

Simpsons the Movie verkar onekligen oerhört lovande, men den kan man faktiskt se utan 5.1-ljud och bredbild. I suppose...

 

Men en film som verkar minst lika lovande och grymt bra är Smokin' Aces.

 

http://www.apple.com/trailers/universal/smokinaces/

 

Se trailerna! Om man inte vill se en film efter att ha sett dem här vet jag inte vad som får en att göra det...

OBS: kolla rollistan...

 

Curse of the Golden Flower verkar även den mycket bra = snygg visuellt.

http://www.apple.com/trailers/sony/curseofthegoldenflower/

Länk till kommentar
Share on other sites

Simpsons the Movie verkar onekligen oerhört lovande, men den kan man faktiskt se utan 5.1-ljud och bredbild. I suppose...

 

Jo visserligen. Men jag vill se den så fort som möjligt. Sen känns det som en händelse i sig att se Simpsons på bio. Premiären lär det däremot inte bli, eftersom dessa alltid blir förstörda av kommenterande, applåderande, busvisslande ungar.

Länk till kommentar
Share on other sites

The Fountain som jag missade på STHLMs filmfestival, Pan's Labyrinth, Perfume: the story of a murderer och som Lilla farbrorn sa så ser man fram emot Zodiac. Sen har vi Argentos La Terza madre, Peter Jacksons Lovely Bones, Cronenbergs kommande Eastern Promises och Maps to the stars, den sistnämda vet jag iofs inte om den hinner bli klar till 2007. Men mest väntar jag på Inland Empire, om den kommer förstås för det vet man ju inte med säkerhet.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag är rädd att Day of the dead remaken inte kommer att vara speciellt bra.. Har du sett trailern?!!

 

300 och Pan's labyrinth kommer bli skitkul.

 

Sen Apocalypto och the Departed..

 

Men filmen jag ser mest fram emot är His Dark Materials: the Golden Compass. Älskar böckerna och hoppas att de lyckas fånga dem. Chris Weitz känns sådär, jag menar American Pie. Men vad fan, han kan nog fixa det.. Daniel Craig kan bli en skitbra Lord Asirel och Kidman en bra mrs. Coulter.

 

Det kommer att bli intressant att se reaktionen från den kristna högern i USA när filmen kommer ut... His dark materials alltså.

 

De tar nog till bokbål och vita huvor..

 

Visst ja... Hot Fuzz kommer ju också... nu är trailern uppe...!

Länk till kommentar
Share on other sites

jag är rädd att Day of the dead remaken inte kommer att vara speciellt bra.. Har du sett trailern?!!

 

Indeed i have! Tycker faktiskt att den verkar lovande. Det enda jag har lite problem med är att.....hon......American Pie bruden.......vet inte vad hon heter, är med. Nu tror ju inte jag att detta kommer att bli någon superfilm ala Dawn of the Dead remaken, men det är ju Zombies med, så hey....varför inte.....?

 

En perfekt Söndagsfilm då fyllan inte ännu lagt sig och magen bara ligger som på spänn för att kasta upp gårdagens fantastiska, och dyra, Bief Mignon......;)

 

Annars är ju Transformers, Simpson the Movie, 300, Spiderman 3, TMNT också givna val!

Länk till kommentar
Share on other sites

Först och främst 300!

 

Sen Spiderman 3, Pirates och Transformers.

 

Det är väl de storfilmerna som lockar.

 

Sen på den lite mer smala filmfronten vet jag faktiskt inte riktig hur det ser ut. Sånt brukar komma med tiden eftersom de inte har lika massiv promotion.

 

Sen så hoppas jag ju på att våran film ska få stöd nästa måndag, för den ser jag också fram emot :D.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...