jmalmsten Postad 3 oktober 2008 Postad 3 oktober 2008 Har någon redan nämnt den? Har JAG redan nämnt den? John Woos ”Hard Boiled” från 92, sjukhusscenen. Egentligen är jag inte mycket för våld och en massa skjuta men jag gillar scenen, även om man ser att hissdörrarna tycks vara gjorda av kartong eller liknande :p [youtube-klipp] vet inte om du nämnt den... men jag har dragit upp den några gånger i andra trådar... roligt med fler Woo-fans;) Det finns Action, och det finns Woo-action och om du nu nämner den så måste jag ju dra in två andra scener som inte är Woo faktiskt: hur i helvete såg riggen ut för den här öppningsbilden? Det skulle jag bra gärna vilja veta: antingen A: det är en kran på en truck som kör omkring och lyckas vrida sig så att den inte syns eller B: steadi-cam där föraren klivit upp på kranar. Tror det är A, mest för att kameran ändå skakar och rör sig på ett sånt vis. Men tänk er en klassisk "Ready when you are, CB!" efter en sån tagning;) och action? Då vill jag nämna adrenalinpumpande delen i John Rambo. Jag vet inte hur många gånger jag sett det klippet... men det är fan våldsporr när det är som bäst... (Sly's egentliga, ganska viktiga, budskap åsido förstås) Let the bodies hit the floor;): Påminner ju inte så lite om Hot Shots Part Deux eller hur? ;) Och om jag hade hittat så skulle jag nog länkat till öppningsscenen i Tropic Thunder eftersom det var så skönt over-the-top-action. Men istället avslutar jag inlägget med troligtvis det mest isande jag någonsin sett i en barnfilm... egentligen den mest gåshudsinducerande delen i hela mitt inlägg. The Mysterious Stranger-delen i The Adventures of Mark Twain: 0 Citera
jernby film Postad 8 oktober 2008 Postad 8 oktober 2008 Klaus Kinskis barnsliga ögon och löljiga gaddar i Nosferatu. Bakgrunden om Werner Herzog med konflikten skådisen Kinsky kan vara bra att känna till. Gillar den filmen strarkt, p.g.a Kinski. För övrigt en dålig film, tycker jag. Går förresten på SVT2 lördag. Även Francis Ford Coppolas Drakula samma kanal. Kul att kolla Drakula-filmer med olika filmare. Kolla ögonen på Kinski när han serverar sändebudet vin. /nils svartvita Nosferatu från 1922, är kanske bäst i all fall? 0 Citera
Insaniac Postad 9 oktober 2008 Postad 9 oktober 2008 En av få, den enda jag kommer ihåg just nu som ger mig gåshud och som jag kan se om och om igen är efter explosionen i Transformers då Bumblebee förlorar ett ben och han kryper mot Sam Witwicky och Sam säger "I'm not leaving you" och tillsammans med musiken och soundet från Bumblebee (Sound-crewet var otroligt bra i denna film) gör det så starkt. Du känner verkligen smärta för en data-animerad karaktär. 0 Citera
High1ander Postad 25 september 2009 Postad 25 september 2009 Bump, men måste nog lägga till en av de bästa slutscenerna någonsin där också nog en av de mest passande låtarna kommer till eftertexterna... Verkligen sådan musik som gör att man inte kan resa sig från biostolen. Från filmen Heat av Michael Mann, obs spoilervarning för er som inte sett. 0 Citera
Gäst Postad 1 oktober 2009 Postad 1 oktober 2009 Mycket rolig tråd, blir väldigt inspirerad asså. Men det var väl ändå film vi pratar om och inte konserter eller? Jag har många bra exempel men en av MINA personliga favoriter är Öppningscenen i TRIUMFENS ÖGONBLICK ('Chariots of Fire') Musiken av geniet VANGELIS 0 Citera
H.Sanchez Postad 5 oktober 2009 Postad 5 oktober 2009 Det har funnits många filmer som har sina magiska scener. Men någon som jag minns tydligt första gången såg den, måste vara de sista scenerna från The Dark Knight. Precis som en bra scen ska vara så bjuder den på magisk musik, grym dialog och fina bilder. Because he's the hero Gotham deserve, but not the one it needs right now. So we will hunt him Because he can take it Because he's not a hero He's a silent guardian. A watchful protector A DARK KNIGHT 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 oktober 2009 Postad 11 oktober 2009 Såg precis Bernard och Bianca i Australien, jävlar.. gåshud genom hela filmen. Speciellt när lillkillen flyger med örnen. Riktigt bra, men bortglömd Disney-film. 0 Citera
getawaycombat Postad 20 oktober 2009 Postad 20 oktober 2009 Finns väldigt många i Remember the Titans (grym rulle) http://thecia.com.au/reviews/r/images/remember-the-titans-5.jpg Sedan trailern till star wars episode 1 när man ser Darth Mauls dubbel lightsaber, det va så jävla epic när man va liten asså. Sedan blev ju filmen dock en besvikelse 0 Citera
Christian van Caine Postad 23 oktober 2009 Postad 23 oktober 2009 Um, The Adventures of Mark Twain är inte en barnfilm... Var fan hittar man den på DVD egentligen?? 0 Citera
Spartacus Postad 23 oktober 2009 Postad 23 oktober 2009 Hela There will be blood blir nog svaret för min del 0 Citera
erik1995 Postad 29 december 2009 Postad 29 december 2009 Slutsenen i "Scarface" då Tony(Al Pacino) försvarar sig mot lönmördare. Får alltid gåshud då han säger "Say hello to my little friend". Al Pacino är verkligen en sjärnskådespelare 0 Citera
Christian van Caine Postad 5 januari 2010 Postad 5 januari 2010 Älskar den här scenen! Kommer från Repo! The Genetic Opera 0 Citera
Hebron Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 Den första ultraviolence-scenen i A Clockwork Orange tycker jag är helt fantastisk. Samt scenen innan när de sitter i Korova Milkbar. 0 Citera
Jonis Film Postad 6 januari 2010 Postad 6 januari 2010 Slutsenen i "Scarface" då Tony(Al Pacino) försvarar sig mot lönmördare. Får alltid gåshud då han säger "Say hello to my little friend". Al Pacino är verkligen en sjärnskådespelare :p 0 Citera
Jonis Film Postad 7 januari 2010 Postad 7 januari 2010 Full Metal Jacket är fylld till bredden med gåshudsscener..här är dom starkaste enligt mig De här är två scener med Lenoard, när han blir slagen av dom andra med tvålar, mitt i natten (det låter konstigt), de andra är när han sitter i toalettrummet mitt i natten... Varje gång jag ser den här scenen skär det i hjärtat :( 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 januari 2010 Postad 8 januari 2010 För mig är Freeway Chase-scenen ur Matrix Reloaded något som ofta går på tomgång i studion :-) Musiken, Mona Lisa Overdrive av Don Davis & Juno Reactor, i kombination med en av dom läckraste chase-scener jag sett är en bra kombination! 0 Citera
Hebron Postad 8 januari 2010 Postad 8 januari 2010 Jonis Film: HAHAHAHA!! sådär skulle det vara enligt första utkastet. 0 Citera
Jonis Film Postad 8 januari 2010 Postad 8 januari 2010 Jonis Film: HAHAHAHA!! sådär skulle det vara enligt första utkastet. Oliver Stone: "Okej Brian, jag har lite idéer för slutstriden mellan Tony och Sosa's män. Jag tänkte mig någonting så här." *Läser högt från ett papper* "Say hello to my little friend! Sen sprängs dörren! Kaaplooouuwwwsch! Sen springer Tony ut med sin M4, och ba "You wanna play rough!! OKay, howulakehta! Huuh!? Huh!!? Yuunaadafackingamyyyugonnatakkeeemee!!! Huh!? WAAHH!" Hela tiden skjuter han med geväret, ba Ratatatatatatatatatataaaa!!! AAHHHH, UUGHHH!!! Kablamooo!!!! BAAsh!! SMAASHH!! UUUGH! RATATATTA!! WAAAAAGH!..BlAAAMM...då skjuter en av Sosa's män Tony i ryggen med ett hagelgevär!!! Och Tony faller ner i en pool...vad tycker du? Brian De Palma: "Hmm..ja...vi kan väl säga att det här är första utkastet.." 0 Citera
Quantum Postad 8 januari 2010 Postad 8 januari 2010 Slutscenen Terminator 2 Judgement Day. Musiken i filmen gör allt! Episk 80/90-talssynth! 0 Citera
Headman Postad 13 januari 2010 Postad 13 januari 2010 Bland de bästa scenerna jag någonsin sett, Scorsese i zonen. Perfektum till den absoluta graden. Blir bättre om man sett filmen från början! Dessutom är slut scenen ett mästervärk, kanske den största anti-klimax scenen någonsin! (filmen i sin helhet innehåller en sån där USUAL SUSPECT vändning ifall man tittar under ytan, vilket gör den riktigt saftig!) 0 Citera
Shelly Postad 13 januari 2010 Postad 13 januari 2010 Jag har inte sett filmen, det kanske man ska göra. Scenen är från ”Tom Yum Goong” (x antal engelska titlar som vanligt då det är asiatiska titlar). Gillar långa svep, man ser här hur skådisen blir lite trött, inte riktigt samma energi i slutet av scenen som i början och det är fulltförståligt. Undra hur lång tid det tar att fixa koreografin? Svepet tar slut vid 3:55 0 Citera
nson Postad 13 januari 2010 Postad 13 januari 2010 Serie: Säsong 6 avsnitt 14 ur The Sopranos Världens bästa serie med en av världens bästa episodslut-scen! Den här scenen har allt! För er som har följt serien och sett det här avsnittet kommer nog hålla med. Film: Fight Club 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.