lilla_farbrorn
Medlemmar-
Inlägg
2 302 -
Blev medlem
-
Dagar Vunna
6
Allt postat av lilla_farbrorn
-
Länk om television för studenter på högskolornas medieutbildningar
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av neolit i Filmfoto
Den ligger ju nu i "Foto och ljus", det ser du i navigationsmenyn ovan. -
Vin Diesel Random Fact Generator
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Java ex Machina i Diskussioner
"Chuck Norris doesn't ski off pist, he skis pissed off." -
YAAAAAAAY!!!! Det vore ju guld i så fall!
-
Stängd med hänvisning till FAQ för videoredigering. Trådskaparen kunde inte tänka sig att det möjligtvis redan fanns trådar om detta på ett väletablerat forum om amatörfilm? Chanserna är ju trots allt inte särskilt små i alla fall.
-
Jävlar. Det där var grymt imponerande. Hans osäkerhet och blyga leende lär ju bidragit en del med.
-
Högerklicka på skrivbordet > Egenskaper > Klicka på fliken "Inställningar" > Klicka på "Avancerat" > Klicka på "Bildskärm" > Här hittar du en drop-down-menu där du kan ändra uppdateringsfrekvens. Förövrigt tror jag inte att det har någonting med hertzen att göra utan att den börjar bli utbränd, för visst är det speciellt när skärmen är ljus/vit som den flimmrar? (Detta förutsett att du har skärm med bildrör - alltså inte en platt.) Desto ljusare inställning du har desto snabbare bränner du skärmen. Prova att sänka ljusstyrkan och gör en degauss (avmagnetiserar, om det skulle vara nåt sånt) manuellt på skärmens knappar.
-
radsprång - field order - Ej bra bild.
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av klasnilzon i Videoredigering
Dubbelpost. Tråd stängd. -
Riktigt snygg. Kanske lite, lite lång för att vara en enklippsteaser men annars både snygg och tilltalande. Blir nyfiken på slutresultatet. Gorse; här kan du läsa om skillnaden mellan teaser och trailer. http://www.voodoofilm.org/artikel/trailer.aspx
-
Teaser för internet-serien "Extraordinaries!" (02:59)
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av hedetoft i Kolla min film!
Nice! Har ju följt din blogg med spänning och vet att du lagt mycket tid på detta. Fin teaser, över mina föväntningar. Lite konstruktiv kritik följer, även om jag tvivlar på att teasern ska ändras nu. Rummet kvinnan står i början är lite tråkigt och dassigt (kanske Youtubes fel?), jag ser inte direkt vad det är när hon är vänd bort från kameran, dock så förstår man ju att det är hennes hår senare. Voice-overn är lite otydlig, eller svag kanske är ett bättre ordval. Ingen attityd i rösten. Det försämrar helhetsintrycket lite. När mannen faller från byggnaden, skulle jag verkligen vilja höra ett ekande, något avlägset avgrundsvrål, men det kanske pajar den minimalistiska idén. Att regnet är så tydligt vitt över hela bilden tycker jag också är lite synd, det skulle vara snyggare om ljuset föll olika. Det ser lite för pålagt ut annars. speciellt vid åkningarna då regnet följer med. -
Eftersom uttalet av mitt namn är helt självklart kunde jag roa er med att berätta ursprunget av mitt användarnamn. När jag reggade mig här på voodoo film var jag 14 år. Lilla farbrorn blev jag kallad av några pizzabagare när jag på skolraster gick ned och käkade pizzabröd eller tiggde gratis klubbor med klasskompisarna. Nu nickar jag oftast "boven" på elektroniska anslagstavlor och liknande. / lilla_farbrorn - Daniel Svensson, nu 19 bast.
-
Gratis bra program till att keya bort svart/grönt/blått/vitt screen?
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Xybit i Digitala effekter
FAQ FFS! §e http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=7934 -
Du MÅSTE följa dessa regler för att få din film visad!
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Pace i Kolla min film!
det ska alltså vara [noparse]LÄNK[/noparse]. Ingen url-tag eller annat. [noparse][/noparse] = -
Färgkorrigering. Det finns massvis med sätt att färgkorrigera på och det görs olika beroende på vilket program och verktyg du använder. Tydligare svar än så kan jag inte ge dig.
-
Eftersom jmalmsten inte kom med nån ny efter att ha svarat rätt, kör jag med en. Cop: Please obey the speed limits av have a good night *****: It's already been good, now that you've served and protected me.
-
Tjocka svarta linjer över det filmade materialet
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av viktim i Videoredigering
Rubrik ändrad från "Paaaanik!". -
Tjocka svarta linjer över det filmade materialet
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av viktim i Videoredigering
Vet inte vad det beror på och har flera gånger råkat ut för det, jag brukar bara ta ur och sätta i bandet igen. -
"Din film suger Tarantino" läste jag i Sthlm City. Visserligen jävligt omogen artikel, men efter alla dåliga recensioner är jag tveksam över att gå och se den på bio.
-
Ja, den här tråden smet ju lite för enkelt igenom kontrollen. En bättre länk vill vi se. "low-videon" fungerade inte för mig trots att jag väntade 5 minuter. (filstorlek 9 mb...) Tråd låst tills vidare. Trådskaparen begär upplåsning när kraven är uppfyllda. Tråd öppnad igen 1/6.
-
What the F?? 8-l
-
Kanske denna kan vara till hjälp: http://www.nccinema.ch/efx15.html
-
Medis-öl på fredag? (1 juni)
lilla_farbrorn svarade på ämne startat av Java ex Machina i Diskussioner
Det vore skoj om det verkligen hände, det har ju diskuterats förut men aldrig blivit av. Då kunde carbe och kingen köra en fight to the death och jernby film hålla ett föredrag för att visa att han inte är lika konstig IRL. Jag kan ju moderera hela tillställningen genom att gå runt och slänga ut gula och röda kort. -
Nån gammal skitrulle med Keanu Reeves som ingen kommer ihåg titeln på. EVIL TED?
-
Hahaha. Dagens.
-
Har lyssnat nu idag i 2-3 timmar och det är ruskigt hur mycket "RF" det begås. Rattfyllerister mitt på dan. En kanotist som hade drunknat så de skickade dykare, men när de kom fram stod den drunknade på bryggan. Annars händer det inte så mycket i stockholm idag.
