Gå till innehåll

Bullet time


Recommended Posts

hejsan...jag så en tutorial på ncccinema om bullet time. Där använde han bara en kamera och det såg ut att funka. Men när man läser om bullet time så står det överallt att man måste ha typ 25 st stillbildskameror...då undrar jag om det går i att göra en schysst bullet time till min film med en kamera (filmkamera, digitalkamera whatever) i AE?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Jag filmade 100% :)

Sen tog jag ut en bild från varje vinkel, mixade ihop bild 1 med bild 2, sen bild 2 med bild 3 osv.

Använde ett morpprogram till det.

Tar en stund att göra. :)

 

Vilket morphprogram använde du dig av?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tillsammans med min stillbildsfotograf gjorde en liknande effekt i ett musikklipp jag regisserade för ett par månader sen... jag hade en tjej som filmade en liten behind the scenes dokumentär från inspelningen.. kolla in den, 4 minuter in på klippet snackar vi lite om hur vi löste det.. se klippet här:

 

http://dmt.gotdns.com/tbg-inlove-behindthescenes-1024pal.wmv

 

Vi gjorde det mest på skoj för att vi hade lite extra tid en av inspelningsdagarna.. vi ville helt enkelt prova och se om det var möjligt.. och det var det :)

 

(ljudet är lite ojämnt under filmen, musiken är väldigt hög och talet rätt lågt, ledsen för det)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...