Gå till innehåll

Grind House!


Coca Cola och Film

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Jag har ju aldrig tyckt att rodriguez är så förbannat bra... Sin City var riktigt bra dock. Men i stort tycker jag ändå att Tarantellan är långt mycket bättre i "skräpfilmsgenrern". Men det är kanske för att jag delar hans fascination av asiatiska skräpfilmer ;).

 

PS/

http://www.iklipz.com/Movies.aspx?MovieID=12c73641-68ad-4092-bab7-ca0306bcf698 ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Kanske det kanske...

 

Jag har ju förresten hört lite rykten att det där egentligen inte är huvudfilmerna utan endast är smakprov på fejktrailerserna mellan filmerna. tvivlar ju lite själv... men vad har ni hört?

 

Dessutom med inlägget om att RR blir bättre och QT bara blir slarvigare, jag kom nu å tänka på ett berömt citat från Picasso på ålderns höst:

 

"När jag var barn var jag en Rafael, men det har tagit hela mit liv att lära mig att måla som ett barn."

 

Det kanske är det som händer med QT? ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Oh why oh why oh why...jag vet inte hur jag ska kunna klara mig tills premiären. Som dessutom är på en fredagen den trettonde, efter vad rykten sagt.

 

Gillar ett till av de rykten jag hörde. Tarantino ska tydligen ha gjort en låtsastrailer till en låtsasfilm som heter "Cowgirls In Sweden". Vet inte hur ni känner er, men stämmer det bär jag en rosa cowgirlhatt med mig till salongen...bara för sakens skull.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Miss Emma: "laddar han ner den"... hur? är den ens klar? känns ju som att det här är något som kan bli som King Kong... arbetar på den ända tills sista möjliga dag så att distributörerna preciiiiiis hinner pumpa ut 35mm-kopiorna över hela världen...

 

kollade just IMDB's release-datum... 13 april... hehe... samma dag som Hot Fuzz... lyckas jag så ska jag fan se båda (eller alla tre menar jag ju;)) en riktig helkväll ser det ut som... bara jag lyckas fixa biljetter och tima in dom... Var länge sedan jag var på en premiär nu...

 

Såg just nya träjlern också... nu klaffade ALLT... videolooken är borta och orosmolnen är bortblåsta... dom har verkligen lyckats med 70/80-talsvibbarna... skulle nog inte förvåna mig om dom tar de sista dagarna innan deadline och kör masterfilmen genom en gammal projektor dygnet runt bara för att få autentiska repor utan avancerad colorgrading...

 

Death Proof-trailern påminde mig också om att jag måste skaffa Hitchhiker-dvd'n som tydligen släppts i ny och fin utgåva nyligen...

 

Vad hände med Rutger Hauer egentligen? Han stal showen i Blade Runner och ägde upp totalt i Liftaren... men sen då? puts väck...:S

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad hände med Rutger Hauer egentligen?

http://www.weirdwildrealm.com/filmimages/blind-fury.jpg

 

Den här filmen rockar. Kan stolt meddela att jag äger den på dvd.

 

(när skurk 1 (Lyle) och skurk 2 (Tector) åker i hissen och den stannar för Rutger pajar den)

Lyle Pike: Shit!

Tector Pike: Fuck!

Lyle Pike, Tector Pike: Shit-fuck!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...