Gå till innehåll

Grind House!


Coca Cola och Film

Recommended Posts

Miss Emma: "laddar han ner den"... hur?

 

Tja jag vet inte, han lyckas med saker jag inte trodde han skulle lyckas med. Att umgås med min lillasyster utan att jag låter biffiga vakter hålla koll på varje steg, till exempel. Tydligen fanns det något ute där online som liksom gick att ladda ner. Jag tänker inte ens titta efter av förklarliga skäl.

Länk till kommentar
Share on other sites

jo, läste om dessa rykten på imdb's forum förut (har inte uppdaterat mig) men samtidigt så sa dom att bland annat skandinavien, UK och frankrike skulle vara undantaget splittandet... hoppas att DET ryktet är sant!

 

dessutom har bio.nu grindhouse listad som en ensam film i sin kommande film-lista... http://www.bio.nu/kommandefilmer/ och att den kommer distribueras av SF med premiärdatumet 13 april, samma dag som Hot Fuzz... Dock har SF inte med Grindhouse än i sin kommande-lista... HF har förresten ingen distributör än vad jag kan se...

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad då inte vana med att se två filmer efter varann? Blir så jävla förbannad. Det finns en hel del småglin där ute som ser filmer på långt över två timmar med en historia som lätt skulle kunna kortas ner till under 1.45. Detta utan att de tappar intresset. Det finns dessutom de som kan se två TV-serier efter varandra utan att de blir förvirrade. Detta med en massa reklamavbrott i programmet utan att bli förvirrade. Skillnaden är väl bara att man göra ungefär samma sak i biosalongen. Vad fan håller de på med? Och det som gör det ännu roligare är ju att de behåller det intakt i USA. Vilket gör mig förbryllad, antingen är vi mer dum här i Europa eller så...nä jag vet inte.

 

Fan vad less jag blir på sånt här. Förbannade glädjedödare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad då inte vana med att se två filmer efter varann? Blir så jävla förbannad. Det finns en hel del småglin där ute som ser filmer på långt över två timmar med en historia som lätt skulle kunna kortas ner till under 1.45. Detta utan att de tappar intresset. Det finns dessutom de som kan se två TV-serier efter varandra utan att de blir förvirrade. Detta med en massa reklamavbrott i programmet utan att bli förvirrade. Skillnaden är väl bara att man göra ungefär samma sak i biosalongen. Vad fan håller de på med? Och det som gör det ännu roligare är ju att de behåller det intakt i USA. Vilket gör mig förbryllad, antingen är vi mer dum här i Europa eller så...nä jag vet inte.

 

Fan vad less jag blir på sånt här. Förbannade glädjedödare.

De menar att vi inte är vana vid konceptet "grindhouse" för vi har ingen tradition av såna biografer här. grindhouse-biografer kör (eller är det körde?) dubbelvisningar av lågbudgetexploationsfilmer, och det här är en hyllning till det.

 

Men det är fortfarande fel att dela upp den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet vad de menade. Men jag tycker likväl att de kör med en massa skitsnack.

 

Det är så mycket som talar emot deras "kulturella tolerans" emot våra traditioner. Jag menar, då borde det ju vara så att vi inte kan förstå mycket av den kultur vi ser i deras filmer. Så jag går inte med på deras förklaring.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Fasiken va skumt, läste just lite här och var att Grindhouse har floppat i USA!

Hur kan detta stämma?

Någon som har några andra trevliga nyheter om den? :P

den floppade för dom bestämde sig för att släppa ett blodig och våldsam 3-timmars filmexperiment av Quentin Tarantino och Robert Rodriguez på påskhelgen i USA.

 

"Okay, so ten out of ten for style, but minus several million for good thinking, yeah?"

- Zaphod Beeblebrox

Länk till kommentar
Share on other sites

en annan fråga... skulle den inte ha premiär i april?

 

nej vafan... ser nu att dom splittat premiärerna... med flera månader??? Death Proof 1 juni... planet terror 28 september??? inte nog med att dom floppade av misstag (kanske... dom kan ju ha varit dåliga helt enkelt) men hela tanken faller ju sönder totalt!

 

http://www.imdb.com/title/tt0462322/releaseinfo

 

dom gör det verkligen svårt för sig... blir nog fan att se dom på bio och sedan köpa dvd's och bjuda intresserade till filmsalen för att se den som en slags Directors Cut... för det känns inte som att jag får se den som det var tänkt förräns då ändå... :(

Länk till kommentar
Share on other sites

den floppade för dom bestämde sig för att släppa ett blodig och våldsam 3-timmars filmexperiment av Quentin Tarantino och Robert Rodriguez på påskhelgen i USA.

 

"Okay, so ten out of ten for style, but minus several million for good thinking, yeah?"

- Zaphod Beeblebrox

 

Ja, så kan det nog vara!

 

-Fast även om dom är värdelösa kommer nog inte jag tycka det. :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sag den ca en dag efter premieren har i USA. Jag fattar inte hur de ska dela upp filmen och anda ha med all "reklam" som e med i filmen. Bara reklamen e helt galet bra.

 

3 timmar e bara for mycket for den stora skaran nar det kommer till "hjarndod action", jag tyckte filmen var for lang, men filmerna var bra tillsammans. Att dela upp dem kommer bara skada det hela, aven om det sm'a'rtar att ha dem tillsammans ocksa till viss del.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade sett fram emot att se Grindhouse pga de är två väldigt regissörer i en och samma film + att de va ett annorlunda koncept jämfört med andra filmer på bio. Får väl vänta tills den kommer på dvd i USA så får man köpa den via nätet, för jag vill se den i det rätta konceptet. Hur kul är de att vänta månadar mellan filmerna som skulle vart en och samma ?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

bortsett från förgrymmelser...

 

Jag prenumererar på cgsocietys nyhetsbrev och fick nyligen en länk till följande artikel:)

 

lite spoilervarningar dock... men jag var för intresserad av arbetet bakom filmen för att motstå;)

 

http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4024

 

intressant aspect på filmerna... Rodriguez planet terror fick över 400 effect-shots. Tarantinos Death Proof fick endast 35 (en siffra som dock bara nämner hur många shots som The Orpanage gjorde, i den jämförelsen gjorde dom 103 till Planet Terror;)). Plus i övrigt skillnaden mellan R och T... R sköt allt digitalt HD, T kör allt oldschool-35mm film... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
Jag hade sett fram emot att se Grindhouse pga de är två väldigt regissörer i en och samma film + att de va ett annorlunda koncept jämfört med andra filmer på bio. Får väl vänta tills den kommer på dvd i USA så får man köpa den via nätet, för jag vill se den i det rätta konceptet. Hur kul är de att vänta månadar mellan filmerna som skulle vart en och samma ?

Det skulle aldrig varit samma film, det är en dubbelvisning med två separata filmer. Så att se dem på bio här med några månaders mellanrum är mindre trist än att se t.ex. Kill Bill på bio här med några månaders mellanrum.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...