Gå till innehåll

Super8 Skateboard (testrolls beaulieu, k40) (2:19)

Recommended Posts

Postad

En liten Super8 film jag gjorde mest på skoj. Kanske blir nåt lite seriösare när jag får tid. Tyck gärna till..

Filmad av: Henrik Bergqvist

Åkare: Nicky Wieveg

Scannad av: Uppsala Bildteknik

Filmtyp: K40

Kamera: Beaulieu 4008 zmII

Format: Youtube, Flash

Längd: (2:19)

http://img28.imagevenue.com/loc304/th_14066_nicky2_122_304lo.jpg

http://img161.imagevenue.com/loc364/th_13086_nicky1_122_364lo.jpg

http://img146.imagevenue.com/loc539/th_12947_nicky3_122_539lo.jpg

Postad

hehe tack, måste säga att det är sjukt trevlig kamera.. har två 200t hemma i frysen som väntar på ett bra tillfälle hehe.

Måste också tacka björn andersson och kent på uppsala bildteknik.. har gjort bra jobb båda två.. så nu va det gjort! ;)

Postad

Kan bara instämma med personen ovan, Så jäkla skön film, den där Nicky Wieveg var ju inte så dålig heller.

hankie vart köpte du filmen och vart framkallade du den?!

Postad

Köpte 10 rullar av en snubbe på blocket och framkallade innan dom stängde det i europa..

Det blev nog rätt dyrt, såg det lite som en investering att lära sig. vågar inte räkna.. hehe

Postad

Lite är från filmen från början.. sen är det lite filmburns jag fått tag på av filmare som filmar 16mm.. sök på internet om var man kan ladda ner egna hehe ;)

• 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad

riktigt bra gjort :D Bra exempel när film och musik passar ihop, blir alldeles till mig när jag ser den!

Nicky Wieveg är ju en riktigt duktig åkare som enligt mig alltid blir bra framför kameran!

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Jag fick lite flashback-känsla från när man skulle genomlida semester- bröllops- och julgransfilmer på den tiden super8 fanns i var mans hem. :-) Återigen får jag bekräftat att min uppväxt var inte gultonad som mina barn tror.

• 1 månad senare...
Postad

Oopss, har inte sett den här tråden tidigare, jag kikar mest på filmforumet...

Kul att se filmen med musik till! Om jag inte minns helt fel så blev en del av slowmotion klippen lite underexponerade, det blir ju lite kortare exponeringstider när filmen rasslar igenom kameran så snabbt...

Jag gillar slowmotion, det är snyggt! :)

Postad

Slowmotion delarna var sjukt snygga. Den enda jag kan klaga på är väl mer storyn på själva klippet. Blev lite jobbigt att han gjorde samma sak nästan fast i olika vinklar. Jag tror att du skulle försökt filma på andra ställen eller där han gjorde nåt annat. Du hade ett parti med i filmen. Men jag tycker fortfarande du kunde kört nån mer för att hålla upp intresset i filmen hela vägen. Grafiskt sett var den underbar.

Säg till när nästa klipp kommer upp med Super8 film :D

//Micke

Postad

Helt underbart bra, åker bräda själv och man får verkligen känslan av friheten och kärleken som finns runt just skateboardåkning när man ser videon!!!

Mer sådant snälla :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...