Jawo Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Försöker att knåpa ihop en logotyp som ska visa vilka det är som har gjort filmen. Har kommit fram till detta, som jag är någorlunda nöjd med, dock så spelar det ju ingen roll vad jag tycker egentligen, utan det som räknas är ju vad andra tycker. Så är detta en snygg logga att ha i början av en film? http://i5.photobucket.com/albums/y186/Jawoo/MonsterProduktion.jpg En sak som jag själv inte kan tycka är så bra är att man inte riktigt tänker på film när man ser den. Men spelar det någon roll? 0 Citera
dreeze Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 Tyckte den var bra, fast lite kontrastlös. 0 Citera
Emperor Postad 15 oktober 2006 Postad 15 oktober 2006 hmm, sku själv blurra spegel delen lite, så de är den övre man reagerar på, fö annars måst man se på den en stund före man fattar va där står 0 Citera
precision motion Postad 16 oktober 2006 Postad 16 oktober 2006 I så fall tycker jag att det är bättre om man höjer den övre och sänker den nedre lite så det blir ett lite mellanrum, då ser man vad som står direkt. 0 Citera
jmalmsten Postad 16 oktober 2006 Postad 16 oktober 2006 jag tänker vara så diplomatisk att jag säger att jag gillar den som den är... :D 0 Citera
Jawo Postad 16 oktober 2006 Författare Postad 16 oktober 2006 Tack för era kommentarer. Har ändrat den lite, borde vara enklare att se vad det står nu, dessutom så kan man nu se att det är film det handlar om. Ska måla en egen kamera sen, så jag får finare och mer högupplösa kanter. http://i5.photobucket.com/albums/y186/Jawoo/MonsterProduktion2.jpg 0 Citera
swempa Postad 16 oktober 2006 Postad 16 oktober 2006 Nja inte så snygg kanske va?! ser så tom ut, du kanske skulle dra ned lite på spegelbilden så att den blir lite svagare. Bättre kan du! 0 Citera
e93mw Postad 17 oktober 2006 Postad 17 oktober 2006 Jag gillar kameran. Dock tycker jag att kontrasten mellan spegelbilden av 'productions' och bakgrunden blir så dålig att det blir svårt att direkt se vad det står. Har du provat att låta även 'productions' vara vitt? 0 Citera
GyrosStudio Postad 17 oktober 2006 Postad 17 oktober 2006 Spana in TV4 tror jag det är.. i deras senaste design så använder dem en liknande variant av spegelbild på texten. I grund och botten skulle du kunna göra en utfadning av spegelbildstexten likt det dem använder, blir nog enklare att se vad det står. Sen skulle jag se upp med att lägga "Produktion" i mitten av denna spegelkant. Jag får lite svårt att greppa bilden pga det, fast det kanske är ballt det med? :) Gillar färgerna iaf!! Subtilt och snyggt! 0 Citera
Jawo Postad 17 oktober 2006 Författare Postad 17 oktober 2006 Spana in TV4 tror jag det är.. i deras senaste design så använder dem en liknande variant av spegelbild på texten. I grund och botten skulle du kunna göra en utfadning av spegelbildstexten likt det dem använder, blir nog enklare att se vad det står. Sen skulle jag se upp med att lägga "Produktion" i mitten av denna spegelkant. Jag får lite svårt att greppa bilden pga det, fast det kanske är ballt det med? :) Gillar färgerna iaf!! Subtilt och snyggt! Kan du länka till deras design? Tror inte jag har sett den. Vill inte riktigt att den ska tona ut, men kan ju alltid prova hur det blir med. Vad menar du med i mitten? Så att Produktion ligger i samma höjd som med resten av texten? 0 Citera
GyrosStudio Postad 18 oktober 2006 Postad 18 oktober 2006 Vet inte hur jag ska länka till den designen, har bara sett den på TV (såg den för 5 min sen). Denna gång var det inför vädret. Det här med att höja texten "PRODUKTION" är som sagt en smaksak. Men för mig blev det väldigt otydligt för att ögat vill uppfatta kanten, där det bryts till en spegelbild, som "golvet". Med mitten menar jag då just den kant eller "golv". 0 Citera
precision motion Postad 18 oktober 2006 Postad 18 oktober 2006 Jag tycker det ser jävligt bra ut, gör ingeting mer nu! Om du gör det är risken att det bara blir kladigt och rörigt. Det är en perfekt balans just som det är nu. 0 Citera
Jawo Postad 19 oktober 2006 Författare Postad 19 oktober 2006 Tack för era åsikter och synpunkter. Har börjat med en animation nu och behöver kritik på den med.monster7.rar 0 Citera
Swe__ Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Gillade animationen riktigt bra. Har ingen kritik 0 Citera
odinlundin Postad 22 oktober 2006 Postad 22 oktober 2006 Tycker den va riktigt bra! Också lite ljud när kameran farit fram och den träffar texten och studsar tillbaka, ett ljud som låter typ booing eller nåt sånt tycker jag.... //OdinLundin 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 28 oktober 2006 Postad 28 oktober 2006 As grym... Mer ljud? Typ när kameran kommer "swiiiiiiiiischhhhhhhhh" :) med det blir det super. gillade faktiskt kameran som du inte målat själv bättre. Tycker den nya inte ser alls lika bra ut. ANnars bra. 0 Citera
Jawo Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 As grym... Mer ljud? Typ när kameran kommer "swiiiiiiiiischhhhhhhhh" :) med det blir det super. gillade faktiskt kameran som du inte målat själv bättre. Tycker den nya inte ser alls lika bra ut. ANnars bra. Det är faktiskt samma bild. =) Tack för era kommentarer, ska fixa ljud så småningom. 0 Citera
johansunden Postad 30 oktober 2006 Postad 30 oktober 2006 JAg tycker att det är viktigast vad du tycker. Du sa att det kvittar vad du tycker allt handlar om vad andra tycker. Men jag tycker att vad det än är i filmen som man gör så ska man först och främst själv vara nöjd med det. 0 Citera
DanneMan Postad 14 november 2006 Postad 14 november 2006 bra fast den där studsen ut är bara jobbig! 0 Citera
carbe Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 Lite för lite färg tycker jag. För grå... 0 Citera
Stefan_holst Postad 16 november 2006 Postad 16 november 2006 bra fast den där studsen ut är bara jobbig! Håller med. Loggor får gärna vara lite sävliga=långsamma. I stället för att snurra in och sooma upp kameran skulle du kunna göra en omvänd upplösning av kameran. Jag tycker om det gråa och speglingen. Kanske kunde du exprimentera med att byta färg mellan kameran och bakgrunden. Om det är så att du vill fortsätta att ha en kamera som kommer flygande långt bort ifrån och träffar texen så skulle träffen orsaka en krusning i speglingen istället för att flyga vidare med texten tills den nästan träffar näsan på publiken. Du har en mycket bra start! 0 Citera
carbe Postad 17 november 2006 Postad 17 november 2006 Jag skall förklara mig lite tydligare vad jag menade. Jag var ganska trött i går kväll så jag bara skrev odetaljerat. Jag tycker att den är väldigt snygg (själv är jag inte så bra på loggor) men det saknas lite färg. Dessutom är den lite för lång. Det är lite tomt på en del ställen också... ...men, men. Nu har jag sagt allt det dåliga om loggan och kommer nu till det bra istället! :D Det var en väldigt snygg text du har fått till. Den är liksom lite fräck samtidigt som man faktiskt ser vad det står. Dessutom var det fräckt med olika färger på texten och det strecket utanför passar utmärkt. Men tänk på det jag sa innan för att få den ännu bättre än vad den redan är! 0 Citera
Jonnybravo Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 Riktigt snygg:D Vilket program använde du när du gjorde animeringen? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.