Gå till innehåll

Är detta en snygg Logga?


Jawo

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

ne men den gav inte det här lila extra som en snygg logga ska ha, men kan nog inte göra det så mycke bättre själv, jobbar på en logga åt mig själv även.men me lite ändringar kan den här loggan bli riktigt snygg. Känner en kille som jobbar med att göra CD skiv omslag till rockband, ska få hjälp själv av honom till en snygg logga. Men den är väll se värd 2+ av 5+.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Har kommit fram till detta, som jag är någorlunda nöjd med, dock så spelar det ju ingen roll vad jag tycker egentligen, utan det som räknas är ju vad andra tycker.

 

Nybörjare som jag är måste jag ändå ifrågasätta ditt inlägg. Det är väl ändå DU som skall vara nöjd med resultatet & inte andra? Vad beträffar loggan då?

Känns lite plastig, kantig. Ge loggan en karraktär, lite liv. Lägg på ljud.

Länk till kommentar
Share on other sites

använder du motion blur eller något på den syns inte så bra på videon annars skulle det ge mer känsla. Tycker den känns lite fel blancerat att den lutar över för mycket. Håll texten rak och låt den kom upp som den gör. Se lägger du in en animation med kameran. Avnänd lite ljussättning för att skapa mer känskla. Bara lite tip.Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

´

Vill du ha åsikter på den ?

 

All kritik kan väl bara vara av godo, så shoot mina damer & herrar. Själv är jag nöjd, men mycket kan göras bättre. Det jag framförallt gillar är enkelheten. Ett & samma tempo rakt igenom, ett par blinkade ögon. Självklart går det att få bättre quality, men är som sagt nybörjare & har lite svårt med inställningar & i hur det skall brännas ner osv. Sitter för stunden & försöker skapa/hitta passande ljud till kippet. Någon som kanske vill dela med sig av ideér & tycke. jag jobbar träget vidare för att lära mig mer...

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt! men plottrigt och lite svårläst.

 

Sätt all text på en rad! Skippa linjen, ha kvar kameran i bakgrunden. Sen lägg en svagare skugga på allt. Eller skippa skuggan.

 

Då har du vad jag hade gjort.

 

Alltid svårt att han en logga som har effekter osv fast ska du bara ha den online och i filmer är det ju ok. Ska du sätta den på en skylt blir det genast svårare.

 

Sen måste väl den där skuggningen bli omodern snart eller? Tycker jag ser exakt den effekten på mängder med loggor, främst då på hemsidor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...