Gå till innehåll

Är detta en snygg Logga?


Jawo

Recommended Posts

Försöker att knåpa ihop en logotyp som ska visa vilka det är som har gjort filmen.

Har kommit fram till detta, som jag är någorlunda nöjd med, dock så spelar det ju ingen roll vad jag tycker egentligen, utan det som räknas är ju vad andra tycker.

 

Så är detta en snygg logga att ha i början av en film?

http://i5.photobucket.com/albums/y186/Jawoo/MonsterProduktion.jpg

 

En sak som jag själv inte kan tycka är så bra är att man inte riktigt tänker på film när man ser den.

Men spelar det någon roll?

Länk till kommentar
Share on other sites

Spana in TV4 tror jag det är.. i deras senaste design så använder dem en liknande variant av spegelbild på texten.

I grund och botten skulle du kunna göra en utfadning av spegelbildstexten likt det dem använder, blir nog enklare att se vad det står.

Sen skulle jag se upp med att lägga "Produktion" i mitten av denna spegelkant. Jag får lite svårt att greppa bilden pga det, fast det kanske är ballt det med? :)

 

Gillar färgerna iaf!! Subtilt och snyggt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Spana in TV4 tror jag det är.. i deras senaste design så använder dem en liknande variant av spegelbild på texten.

I grund och botten skulle du kunna göra en utfadning av spegelbildstexten likt det dem använder, blir nog enklare att se vad det står.

Sen skulle jag se upp med att lägga "Produktion" i mitten av denna spegelkant. Jag får lite svårt att greppa bilden pga det, fast det kanske är ballt det med? :)

 

Gillar färgerna iaf!! Subtilt och snyggt!

 

Kan du länka till deras design? Tror inte jag har sett den.

Vill inte riktigt att den ska tona ut, men kan ju alltid prova hur det blir med.

 

Vad menar du med i mitten? Så att Produktion ligger i samma höjd som med resten av texten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte hur jag ska länka till den designen, har bara sett den på TV (såg den för 5 min sen). Denna gång var det inför vädret.

 

Det här med att höja texten "PRODUKTION" är som sagt en smaksak. Men för mig blev det väldigt otydligt för att ögat vill uppfatta kanten, där det bryts till en spegelbild, som "golvet". Med mitten menar jag då just den kant eller "golv".

Länk till kommentar
Share on other sites

As grym... Mer ljud? Typ när kameran kommer "swiiiiiiiiischhhhhhhhh" :) med det blir det super.

 

 

gillade faktiskt kameran som du inte målat själv bättre. Tycker den nya inte ser alls lika bra ut. ANnars bra.

 

Det är faktiskt samma bild. =)

 

Tack för era kommentarer, ska fixa ljud så småningom.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
bra fast den där studsen ut är bara jobbig!

Håller med.

Loggor får gärna vara lite sävliga=långsamma.

I stället för att snurra in och sooma upp kameran skulle du kunna göra en omvänd upplösning av kameran.

 

Jag tycker om det gråa och speglingen. Kanske kunde du exprimentera med att byta färg mellan kameran och bakgrunden.

 

Om det är så att du vill fortsätta att ha en kamera som kommer flygande långt bort ifrån och träffar texen så skulle träffen orsaka en krusning i speglingen istället för att flyga vidare med texten tills den nästan träffar näsan på publiken.

 

Du har en mycket bra start!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag skall förklara mig lite tydligare vad jag menade. Jag var ganska trött i går kväll så jag bara skrev odetaljerat. Jag tycker att den är väldigt snygg (själv är jag inte så bra på loggor) men det saknas lite färg. Dessutom är den lite för lång. Det är lite tomt på en del ställen också...

...men, men.

Nu har jag sagt allt det dåliga om loggan och kommer nu till det bra istället! :D

Det var en väldigt snygg text du har fått till. Den är liksom lite fräck samtidigt som man faktiskt ser vad det står. Dessutom var det fräckt med olika färger på texten och det strecket utanför passar utmärkt.

Men tänk på det jag sa innan för att få den ännu bättre än vad den redan är!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...