Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Köpte Pi och Hot Fuzz (brittisk 2disc)

Pi... ja... det är ju Pi... Go, hallucinationer, gudakonspirationer och en härlig film helt enkelt.

Hot Fuzz... jag köpte svenska utgåvan efter att ha sett filmen på bio men kände mig lurad... eftersom det fanns nästan inga extramaterial... och ännu mer lurad kände jag mig när jag lyssnade på kommentarspåret och dom hela tiden refererade till skiva2... som inte följde med i sverige. Så nu tog jag tag i saken och beställde den brittiska 2discaren... och shit pommes frittes... 3 extra kommentarspår, trivia-track (som vanligt med komikerTrion), och som sagt alla de där sakerna som dom snackar om att det finns på andra skivan... plus Edgar Wrights första polisfilm... Dead Right. Egentligen en ganska medioker rulle med kasst ljud och flamsigt gjort... men det känns ju lugnande ändå att även han varit så pass amatör en gång i tiden...

Detta får mig att undra om man kanske ska ta å försöka hitta en brittisk 2discare av Shaun of the Dead också? Undrar vad jag inte fått se/höra?

Postad

Okej, det var inte den senaste filmen jag såg men jag tyckte den var så bra så jag bara måste säga den. Filmen jag talar om är Final Destination 2 och är en jävligt läskig men skön film. Grymt snygga effekter. Någon som håller med mig :)?

/Oscar

Postad
Filmen jag talar om är Final Destination 2 och är en jävligt läskig men skön film. Grymt snygga effekter. Någon som håller med mig :)?

/Oscar

Är den bättre än ettan? Den tyckte jag var ganska kass, storymässigt. Skrattade mest. Det kändes som att Döden hade MacGyver som kreativ rådgivare. Fniss.

Är upplägget ett helt annat i tvåan, eller är det samma krystade dödsfällor? I så fall lär jag aldrig se den.

Postad
Är den bättre än ettan? Den tyckte jag var ganska kass, storymässigt. Skrattade mest. Det kändes som att Döden hade MacGyver som kreativ rådgivare. Fniss.

Är upplägget ett helt annat i tvåan, eller är det samma krystade dödsfällor? I så fall lär jag aldrig se den.

Det är samma story igen som ettan, fast med nya slags döds-scener. Kommer inte ens ihåg vilken som är vilken av ettan och tvåan. Det enda jag minns är att i ettan så börjar det med en flygkrash, i tvåan en krasch på en motorväg med massa bilar och dylikt inblandat.

Postad
Skrotnisse, finns nu på DVD, liksom jmalmstens favorit "Vilse i pannkakan"

/nils

Nu har du missförstått mig lite... det är Skrotnisse som är min favorit av dom... Vilse var ju bara en besvikelse:( Men skrotnisse måste jag ju köpa inom snar framtid...

"KEBAB!" Pling!!!;)

Såg senast:

Darkman... Audio-onslaught... tycker verkligen inte om när musik och ljudeffekter och prat brassar på samtidigt för högsta hals samtidigt som det händer spektakulära saker på bild... Som vanligt är jag extremt kluven med Raimis filmer... för samtidigt som det är stor visuell flärd och, som sagt, spektakulärt så saknas allt vad finkänslighet heter och jag synkar med humorn inte för fem öre ända tills Bruce's cameo längst in i slutet...

på tradera ropade jag in Perfect Blue, Ichi the Killer och nån jackie chan-rulle... två riktiga klassiker och en okänd på köpet... priset? 49 kr plus 40kr frakt;)

Nu ska jag åter bekanta mig med det japanska animerade sena åttiotalet med omnibus-rullen Robot Carnival...

Postad
Haha, nä. Verkligen inte. Men fotot var snyggt. Väldigt naturalistiskt för att vara en storfilm.

Tycker den var helt OK (och även rent av snygg) tills dom kräl-studsande-data-mojängerna kom med i bilden.

Lustigt... tyckte ungefär det samma om "I'm a Robot". Den var OK fram tills det blev robot-krig...

/Max

Postad

Har köpt 15 stycken Sagan om Ringen-boxar :D

Kostade 349 på mediamarkt, sålde vidare de sen för 650 styck i snitt, de flesta på tradera, o yeah.

För pengarna jag tjänade köpte jag bl.a två nya Evil Dead utgåvor. En tysk utgåva av ettan i någon slags box, liknar en bok nästan, finns i 1000 exemplar. Den andra är en limiterad plåtbox av tvåan, finns i 50 000 exemplar.

Postad
En tysk utgåva av ettan i någon slags box, liknar en bok nästan, finns i 1000 exemplar. Den andra är en limiterad plåtbox av tvåan, finns i 50 000 exemplar.

Du ska alltid va så värst;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...