Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såg just The Illusionist med Ed Norton på Skandia. Kan definitivt rekommenderas innan den går ner, Norton är alltid sevärd även om hans österrikiska brytning lät lite väl igenomskinlig. De stora stjärnorna i den här var Paul Giamatti som polischef och Philip Glass' bakgrundsmusik.

Postad

”Kill Your Darlings”, den svensk/amerikanska roadmovien.

Jag hade faktiskt höga förväntningar på denna filmen, att få se Fares Fares som vilsen maffia undersåte ute i öknen tillsammans med ett gäng, helt okej, svenska och amerikanska skådespelare trodde jag skulle vara otroligt underhållande.

Och med det estetiskt tilltalande omslaget i grönt och svartvit var det ingen tvekan om vilken film min bror skulle få i födelsedags present. När han sedan otroligt segt till slut fått upp paketet. Så var han tvungen att sticka i väg under helgen. Så jag fick vänta yttrligare ett tag med ännu högre förväntningar som följd.

Filmen var nog egentligen helt okej. Men jag skulle gärna ha sett lite bättre story med större twistar och ett bättre slut. Med denna skådeplats kunde det ju inte bli annat än superbra, men den fick ändå bara en svagt godkänt betyg av mig. Så synd att de inte gjorde något ordentligt av filmen lite mer panik i öknen och inte så avslöjande text på fodralet till filmen som avslöjade den lilla twist som fanns.

//martin

Postad

Frostbiten - ja dom brände ju inte dom 21 millarna på casting i alla fall det är ett som är säkert. kunde varit en hyfsad rulle

Sånger från andra våningen - Roy Andersson är ett jävla geni. Det här är det bästa som gjorts i sverige.

The Beach - Igen. Bra men med en bitter eftersmak

Postad
Frostbiten - ja dom brände ju inte dom 21 millarna på casting i alla fall det är ett som är säkert. kunde varit en hyfsad rulle

Men Frostbiten är ju rå skön :) . Den är ju så dålig att den blir bra! Men jag håller med om att den kunde nog ha blivit rikigt bra om dom haft ett par kronor till. Men effekterna kan man vell inte klaga på?

Jag var och såg den på bio, det var nog den lungnaste visningen jag ahr varit på. Jag tre kompisar, 6 okända de var vi som satt i biosalongen och det var ingen sen visning kna till och emd ha varit premiären vi såg den på :P .

Postad

Selin

Jag vet inte, det är väldigt få filmer som jag tycker är så dåliga att dom är bra. De e nog egentligen bara Sökarna och Flash Gordon.

Flash Gordon - Old School Special Effecs när dom e som bäst. Det är tur att vi har Flash som räddar oss från elaka rymd-kejsare så vi kan leva tryggt här på jorden. Flash Ah-Aah!

Postad
Selin

Jag vet inte, det är väldigt få filmer som jag tycker är så dåliga att dom är bra. De e nog egentligen bara Sökarna och Flash Gordon.

Flash Gordon - Old School Special Effecs när dom e som bäst. Det är tur att vi har Flash som räddar oss från elaka rymd-kejsare så vi kan leva tryggt här på jorden. Flash Ah-Aah!

När jag var ung, och videoskadad, såg vi under ett tre dygns videomarathon Flash Gordon fem gånger. Den varvades med (som jag kommer ihåg), Cannibal Ferox, Cannibal Holocaust, Invasion USA, Commando (två ggr), Goldfinger samt en bunt till.

Postad

Haha... jo se Flash igen du... Jag ällskar hur den gått för mig från skit till kult:p

Själv så såg jag just sista freddy-filmen, Wes Cravens New Nightmare... älskar den där känslan av sinnessjukdom och allmänt wierd... lite utanför konceptet, men slutet har mycket mer av knepigheter än vanligt... Men det enda stora problemet är ju att en som aldrig hört talas om filmerna eller sett dom skulle ha ganska tråkigt och extremt förvirrande... men jag hade laddat ordentligt (såg alla föregående innan)...

Nu är det bara att se alla fredag den 13e så jag kan se Freddy VS. Jason... Just nu skulle jag ju heja på Freddy. Jag föredrar ju som sagt filmer som är väldans "out there", vad jag förstått är Fredagsfilmerna lite mer standard teenslashers...

Och sen kanske Hellraiser-rullarna... vem vet... jag kanske slutar som en murderous psychopath. Om man lyssnar på moraltanterna så borde jag ju vara ganska långt gången vid det här laget;)

Postad

Jude Law sliskade av Nora Jones två gånger. Inledning och avslutning. Happy together och in the mood for love är rena mästerverken i jämförelse. Men, det var kul att se Natalie Portman som halvmisslyckad pokerhaj. En väldigt lååångsam film - som målarfärg som torkar ungefär.

/H

Postad

Jag var tvungen att kolla på min gamla favorit Warriors. Så sjukt jävla bra!

"See what you get Warriors?! See what you get when you mess with the Orphans!"

Gåshud!

Postad

Ett försök att skildra jakten på the Zodiac-killer, kanske en av USAs mest okända seriemördare. Filmen är baserad på en roman av Robert Graysmith, huvudkaraktär i filmen och spelad av Jake Gyllenhaal. Filmen är en dramadokumentär och kändes ganska splittrad eftersom den utspelade sig under väldigt många år, från -69 till -91.

Hade hoppats på att filmen skulle vara mer av en thriller, men spänningen fanns liksom inte där. Mycket av handlingen matades fram via dialog och huvudkaraktären försvann under stora delar av andra akten. Det var ingen "upptäcksfärd" som kändes spännande att följa med på, snarare en skildring av hur det verkligen var. Kan hända för att manusförfattaren höll sig för strikt till boken. För 2 timmar och 36 minuter krävs det lite mer av storyn för att hålla kvar intresset. Nu blev man, liksom huvudkaraktären, väldigt passiv som tittare under stora delar av filmen. Mot slutet tog filmen dock fart när Robert mer aktivt själv började utreda då polisen själva i princip hade lagt ner utredningen.

För de som har hört/läst om fallet kan nog filmen ha varit intressant, men förväntar man sig en spännande film i stil med Se7en, blir man nog ganska besviken.

2 av 5

/H

Postad

Alphadog - haha jag tror att det va en seriös film, det står i alla fall crime/drama på imdb, men de e svårt att ta Justin Timberlake seriöst när han klämmer ur sej repliker som "Fuck me", "Suck my cock" och "Suck my balls" varvat med en massa "Shit", "Bitch" och "Fuck" samtidigt som det ser ut som om han ska brista ut i sång och dans när som helst. Det mest gangstriga som händer är att den ena gangstern skiter på golvet hos den andra och som hämnd så pangar dom några rutor hos den första. Vill man ha sej ett gott skratt så kan man kolla på den här haha

Postad

No country for old men: Bröderna Coens senaste film om en jägare som kommer över en väska med 1,5 miljoner dollar efter en urspårad knarkdeal där alla utom en ligger död. Han tar pengarna och drar men kan inte låta bli att åka tillbaka för att ge den svårt skottskadade mannen lite vatten. BIG misstake! Han blir upptäckt, lyckas fly, men blir jagad av den mest brutala hitman man kan tänka sig. Tommy Lee Jones spelar gammal sheffif som tar sig an fallet, men vars uppgift snarare blir att försöka hålla antalet offer nere. Berättarstilen påminner en hel del om Leones västernfilmer. På god väg mot en solkar 10-poängare, men slutet blir lite väl abrupt. 8/10.

Sicko: Michael Moore’s dokumentär om det amerikanska sjukvårdssystemet som blir allt sämre och är rankat som nummer 37 i världen. Försäkringarna är svindyra och det är de fattigaste som drabbas hårdast. Försäkringsbolagens vars utredare får bonus på att inte dela ut pengar till drabbade tjänar storkovan medan en fattig, utan försäkring, får välja att behålla pekfingret för 60000 dollar eller ringfingret för 12000 dollar. Moore blandar tragik med komik på ett lysande sätt och ger det amerikanska sjukvårdssystemet en fet smocka när han tar med sig ett gäng hjälparbetare från 9/11, som inte fått hjälp eller ersättning för sina efterkommande problem eftersom de inte varit anställda för att hjälpa till, till USAs värsta fiende Cuba där de får hjälp och kan köpa läkemedel för en tusendel av vad de kostar i USA. Mycket varm och human film som garanterat kommer väcka stor uppmärksamhet!!! 10/10.

U2-3D: Först spelar U2 två låtar på röda mattan och sedan visas U2-3D på lumiére. Rock´n´roll – vad mer kan man önska sig (primal scream kanske). 10/10 (för upplevelsen i alla fall).

Postad

Moore inledde med att medge att han, och hans team, varit dåliga på att marknadsföra sin film, medan republikanerna gjort allt, genom ogenomtänkt illvilja, för att svartmåla honom... och all publicitet, oavsett härkomst och syfte, är ju bra. Vidare var han j_vligt trött på att, som han kände det, själv driva kampen mot sjukvårdssystemet och hans mål var att filmen skulle vara ett embroie till något större - naturligtvis... vem är beredd att ansluta, ungefär... Jag ställde frågan om hans blandning mellan tragik om komik var för att det kunde vara svårt för folk att smälta ett sånt tung ämne och han svarade kort och gott att smockan alltid tar hårdare om det finns komiska aspekter i det hela. Vidare hade han önskat haft tid att belysa den Svenska sjukvården ur ett historisk perspektiv, men tyckte att vi, på senare år, fått en naiv inställning till hur det borde fungera.

Anyhow, coolt seminarie och ännu schystare efterfest. Dock inte med MM.

Deathproof väntar - hoppas den blir bra.

/H

Postad

såg just Children of Men (Äntligen!)... kan ju inte säga så mycket förutom att det är en förbannat snygg film... speciellt med min preferens till långa tagningar (finns några godingar där;))... enda jag kan klaga på är att dvd'n är väldans sparsmakad för vad som är en potentiell kult-hit... endast en trailershow innan filmen... dock så var det ju en hyr-dvd jag såg på men köp-dvd'n verkar inte ha fått nått annat...

Zarakow, hur var Sicko då? skoj att du var på en sådan tillställning. M.Moore är ju en kul kille verkar det som.

Postad

Dawn Of The Dead (rimejken)

Sådär. Var inte så skrämmande, mest bara blodig. Saknade den där undergångsstämningen som till och med "Shaun..." fick till på ett hörn.

Allt började så jäkla tvärt, utan minsta finess. Bara pang på.

Visst den var snygg och effekterna var välgjorda, men det räckte inte för mig.

2/5

Postad
Zarakow, hur var Sicko då? skoj att du var på en sådan tillställning. M.Moore är ju en kul kille verkar det som.

Sicko var betydligt roligare och lättare att ta till sig än jag trodde att den skulle bli. Var lite rädd att behöva sitta och må dåligt i två timmar, men Moore blandade komik och tragik vilket gjorde att man kunde ta till sig och smälta allt.

/H

Postad

Såg thank you for smoking igår. Den var faktiskt ganska bra tyckte jag. kändes lite omkastat i den om vad som var gott och ont det var som det som gjorde det så härligt.

Postad

eXistenZ - såg den första gången när den kom ut och hade för mej att den va bra. va dock lite seg såhär cirka 9 år senare men med schyssta miljöer ändå.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...