Gå till innehåll

XBOX 360, Nintendo Wii eller Playstation 3.


_nemo_

Recommended Posts

än så länge är det ju iaf 360 eftersom det är den enda som finns att köpa för tillfället.

men om man går efter vilken som är kraftfullast så lär det bli ps3 har jag kommit fram till. och så kommer ju ps3-spelen att ligga på blue-ray skivor som rymmer 25 GB (dual-layer: 50 GB)

 

men alla tre konsollerna har väl sina för/nackdelar.

 

själv kommer jag nog att köpa ps3 eller 360 iaf. (om inte båda... eller ingen) :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kommer att vänta in PS3:an iallafall.. Jag har aldrig ägt ett nintendo efter donkey kong, men jag tror på dom pga deras innovativa sätt att skapa spel på. Grafiken har fått för mycket fokus senaste tiden. Ska bli kul att se vad nintendo hittar på med deras rörelseavkänning i kontrollen

Länk till kommentar
Share on other sites

Mitt hjärta ligger/har alltid legat hos nintendo.

De är pionjärerna, jag tror och hoppas att de skapat något stort och nytt ännu en gång. Någon som sett deras trailer-filmer för den märkliga handkontrollen?

Grafikmässigt lär de inte överglänsa sina konkurrenter, men för mig är det inte den prestandan som tilltalar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nintendos nya verkar iofs märklig men de har ju Zelda. Jag älskar den spelserien och hur märklig kontrollen än verkar så kommer Zelda trollbinda mig igen. Jag var tveksam till Windwaker pga grafiken men så fort jag testade spelet skingrades alla tvivel. Nu räknar jag dagar till Twilight princess... Fast bäst vore nog om de la ner sina konsoler och bara ägnade sig åt spel.

 

Sen blir det nog en PS3:a eller 360 också, fast där är det svårare. PS3:an kommer säkert få fler bra spel, men 360 har ju Halo 3. Tål att tänkas på...

Länk till kommentar
Share on other sites

Nintendo:

Roliga spelidéer, deras målgrupp verkar ibland lite för ung för mig men men...

bra spel:

zelda

metroid prime

 

PS3:

lite onyanserade spel, skjuta döda etc. men det är åxå kul ibland

bra spel:

Metal Gear (det är världens bästa spelserie någonsin, funderar på att köpa konsolen för det spelet plus att man kan köpa de gamla å köra)

 

XB360:

naah, kan lite gärna ha en vanlig dator

Länk till kommentar
Share on other sites

för mig är det självklart med ps3... visserligen har jag inte haft någon nyare konsol än n64'an så jag missade väl lite av den stora 128-revulotionen...

 

problemet är bara att alla är så hypade på grafikprestandan... jag har hittils inte sett ett spel som fångat mig så kraftigt som 16bitarna och möjligtvis FFspelen innan dom lackade ur där runt X... och Call of Duty till PC.

 

Spritebaserat är en bortglömd konst som fungerar bättre för mig...

 

efter ps3an kommer NRevolution... med sina sexleksaker, eh jag menar handkontroller...

 

Krysslådan är för mycket dator för min del, och för mycket amerikanska spel...

Länk till kommentar
Share on other sites

som sagt, ps3 kommer att komma nästa år och då finns bara x360. så valet är givet. revolution som nintendo kallar sin nya maskin tilllsvidare kommer att premiärvisas på E3 i maj och sen släppas tidigast i november 2006. den kommer ha snäppet värre grafik än xbox. alltså xbox1. så jag tycker inte man kan räkna med den som nästa generation. det är mer en annan väg de tar nintendo.

jag har också alltid var troden nintendo. men nu denna gerneration skaffade jag också en xbox för att det aldrig kom ut nå bra spel till cuben. och ja, nintendo får skylla sig själva att de förlorar marknadsandelar med cuben. deras enda utväg är att göra något nytt inotivt och inte sattsa på kraftfull hårdvara.

 

av xbox360 och ps3 väljer jag självklart 360. för att den kommer ha bättre grafik än ps3. ps3an kommer istället ha bättre prosessor. men det spelar mig ingen roll. och för live så klart. alla spel online jämt. hur grymt som helst. ps3 kommer tidigast maj nästa år. på e3. sony kommer hypa konsollen till det extrema för att få folk att köpa den. men nintendo kommer också göra det samma, så det blir lite tävling mellan dom. samtidigt som microsoft visar upp ett vrålsnyggt halo3 som är så brutalt snyggt att ps3 ser gammalt ut innan det kommit ut.

 

och ps3 kommer bli svindyr trots att den skjuts fram i utveckling för att delarna ska bli billigare så kommer bluray inte gå löst på en liten slant. blueray håller 25-100 gb. men vilka spel behöver så pass mycket utrymme nu? kanske i framtiden, men just nu duger 9 gb mer än bra. så xbox360 kommer inte ligga efter där när de bara har vanliga dvd-duallayer skivor.

 

nej nog pratat, nu måste jag få min morgondos av perfect dark zero.. :)

någon mer som lirar kanske vi kan ta en match??

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]för mig är det självklart med ps3... visserligen har jag inte haft någon nyare konsol än n64'an så jag missade väl lite av den stora 128-revulotionen...

[/citat]

 

mm. men det var bara ps2 och dreamcast som hade 128 bitar. gamecube och xbox hade bara 32 bitar.. men fortfarande var de överlägsnast prestandamässigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs]den kommer ha snäppet värre grafik än xbox. alltså xbox1. så jag tycker inte man kan räkna med den som nästa generation. det är mer en annan väg de tar nintendo.

[/citat]

Jag har hört att den kommer att vara tre gånger så kraftfull som Gamecube, och i mitt tycke så har 360 inte tre gånger så bra grafik som Gamecube.

 

 

[citat=tomgrejs]jag har också alltid var troden nintendo. men nu denna gerneration skaffade jag också en xbox för att det aldrig kom ut nå bra spel till cuben. [/citat]

Själv tyckte jag att xboxen fick överlägset sämst spel, var faktiskt inte ett enda (exklusivt) spel till xboxen som jag kände för att skaffa.

 

[citat=tomgrejs]

av xbox360 och ps3 väljer jag självklart 360. för att den kommer ha bättre grafik än ps3. [/citat]

Vart har du hört att 360 ska ha bättre grafik än PS3? Varenda människa på denna jord förutom Microsoft har ju sagt att PS3 kommer att ha bäst grafik.

 

[citat=tomgrejs]

och ps3 kommer bli svindyr[/citat]

Inget pris är satt på PS3 än, har hört allt från att den kommer att vara billigare än 360 till att den kommer vara dyrare.

Länk till kommentar
Share on other sites

men då har du bara hört rykten. sony har redan visat upp sin hårdvara och ps3 kommer ha värre prosessor, men inte grafikkort. hursomehslt. precis som nintendo har sony vissa spelhus som är trogna. men i det stora hela så är det inte så mycket nuförtiden. hideo kommer att avsluta mgs serien nu med mgs4. och sen har han sagt sig vara intresserad mer i rev. tex, gran turismo serien är ifrån åkt av forza. square enix huvudpsersoner har startat en egen studio som gör exklusivt för 360. halo är poppulärare än både killzone och andra shooters till ps2. och så för att int eglömma live. microsoft har tagit internetspelande till en helt ny nivå. här snackar vi xbox riktiga kraft.

 

ja smaken är som baken. jag har inget emot sony. men xbox är bättre billigare och grymmare. Hironobu Sakaguchi säger väl allt. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo][citat=tomgrejs]den kommer ha snäppet värre grafik än xbox. alltså xbox1. så jag tycker inte man kan räkna med den som nästa generation. det är mer en annan väg de tar nintendo.

[/citat]

Jag har hört att den kommer att vara tre gånger så kraftfull som Gamecube, och i mitt tycke så har 360 inte tre gånger så bra grafik som Gamecube.

 

men kom igen. hela xboxen pumpar ut varmluft från fläktar som låter mer än datorn min när den renderar. och då sitter nätaggregatet på utsidan! gamecube har en liten fläckt och är mindre än gamecube. hur tror du den tekniken får platts där? sen kommer det ta ett tag innan nått spel utnyttjar xboxens full kraft. och då måste man ha en hd-tv. sen är det inte säkert att det kommer att se så mycket snyggare ut heller. tekniken kanske har tagit oss så långt deran att det inte bli mycket snyggare mellan generationerna numer.

 

[citat=tomgrejs]jag har också alltid var troden nintendo. men nu denna gerneration skaffade jag också en xbox för att det aldrig kom ut nå bra spel till cuben. [/citat]

 

Själv tyckte jag att xboxen fick överlägset sämst spel, var faktiskt inte ett enda (exklusivt) spel till xboxen som jag kände för att skaffa.

cuben fick bara marioparty 7 och sånna spel. kolla bara idag, hur många spel släpps till cuben? löjligt några. till xbox kommer spel som half life2, far cry och halo2. nya spel. och et för att nämna några. spelutbudet är inte direkt litet till boxen.

 

 

[citat=tomgrejs]

av xbox360 och ps3 väljer jag självklart 360. för att den kommer ha bättre grafik än ps3. [/citat]

Vart har du hört att 360 ska ha bättre grafik än PS3? Varenda människa på denna jord förutom Microsoft har ju sagt att PS3 kommer att ha bäst grafik.

 

ja, vad sägs om att det står både i reset och superplay. och att de på tv, kontroll eller vad det heter har förklarat det där med vem som har bäst grafik. och det är 360. om du jämför själv eller lyssnar på folk som själv jämför förrenderade filmer på spel från e3 mässor med ingamebilder på färdiga spel så kan jag förstå dig. lär dig vara kritisk.

 

 

[citat=tomgrejs]

och ps3 kommer bli svindyr[/citat]

Inget pris är satt på PS3 än, har hört allt från att den kommer att vara billigare än 360 till att den kommer vara dyrare.[/citat]

ja. det kan bli ett closecall. men som det ser ut just nu hänger allt på hur sent sony vågar lansera sin konsoll. för delarna bli billigare ju längre tiden går. blueray är inte billigt att göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
hideo kommer att avsluta mgs serien nu med mgs4.


det sa han redan vid 2:an...

Vilken masking som är bäst beror ju helt och hållet på vad man vill ha ut av den.
Vad gäller priset kan man inte säga något säkert bara för att man vet vad som ska vara i den.
De dem tjänar pengar på är spelen, konsolerna är förluster, men eftersom det säljs mer spel än konsoler går det runt.

När jag ser en Xbox ser jag bara Bill Gates som har gjort ännu en produkt som alla tycker är jättebra men som egentligen inte är något märkvärdigt. Köp en bra dator, installera windows så är du en bra bit på vägen. Plus att du kan redigera film på datorn!

Sen när du vill koppla av spela PS3 eller revolution!
Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=00Bengtsson]PS3! Spela spel i 1080i HD- upplösning är inte hellt fel :)

Sammtidigt stödjer den Blu-Ray, som kommer att komma mer o mer...[/citat]

 

Eller bli brädad av HD-DVD och bli en ny betamax, framtiden är inte skriven än.

Länk till kommentar
Share on other sites

sim88:

och det är just det. en dator är ganska lik ett xbox. men man vill inte spela på en dator. för det försat har man inte tid, när man är vid datorn jobbar man. för det andra så när man inte sitter vid datorn (när den renderar eller man inte alls är där) så vill man gärna komma ifrån datorn och göra nått annat. och för det tredje, så ha man så mycket viktig information på datorn om man inte vill sabba genom att lägga in spel på spel på spel.

 

du har rätt i allt du skrivit. xbox gick i förlust med 30 miljarder svenska kronor., och för varje 360 premium såld går de minus 1000 kronor. så när man vill koppla av och lira spelar det igenrtligen inte så stor roll. jag väljer xbox för att live är överlägset allt annat. och att de bra spelen kommer till xbox, och alla multi kommer dit. plus att microsoft har idag knytit till sig så många spelutvecklare som är bra, att soneys ps3 inte känns lika exklusiv längre.

 

00Bengtsson:

1080i funkar också på xbox360. och som sagt, blue ray är inte den givna vinnaren än. det är folket som avgör det. och när det är dags att uppgradera sig. men i det stora hela så tror jag också på ms media center. det kan bli något i framtiden., och vem har inte mer erfarenhet av mjukvara och operativsystem än microsoft??

Länk till kommentar
Share on other sites

%2$s skrev:
och det är just det. en dator är ganska lik ett xbox

så varför betala dubbelt? plus att det är betydligt lättare att sikta med musen i fps-spel.

%2$s skrev:
för det försat har man inte tid, när man är vid datorn jobbar man.

du sparar in tiden i och med att du slipper gå till tv:n...

%2$s skrev:
för det andra så när man inte sitter vid datorn (när den renderar eller man inte alls är där) så vill man gärna komma ifrån datorn och göra nått annat

ja. då sätter du dig framför TV:n och knäpper på ps3an eller revolutionen.

Ayame
%2$s skrev:
så ha man så mycket viktig information på datorn om man inte vill sabba genom att lägga in spel på spel på spel.

det kan jag förstå, en metod är att använda olika hårddiskar

%2$s skrev:
Nintendo tycker jag bara gör barn spel.

Håller med, lite kul med såna spel när man är många, men de borde ha fler spel till en äldre målgrupp
Länk till kommentar
Share on other sites

kan inte hålåa med om att det är lättare att sikta med musen än med kontroll. iallafall tycker jag det blir stelt med digital styrning och en mus som inte alls är så träffsäker som den behöver vara. det blir lätt milimeter fel. men smaken är som baken. att ha en dator förknippar man med jobb. det är inte seriöst att spela på en jobbdator. tv-spel är också mer avkopplande. ps3 saknar bra spel och rev kan man inte räkna in i nästa generation. så jag säger helt enkelt för mig är det 360. och jag blir bara mer nöjd för varje dag över mitt köp. men so msagt, jag kommer troligtvis också skaffa en rev sen, för att de tommer roliga spel som är exclusiva och det är inovativt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs]kan inte hålåa med om att det är lättare att sikta med musen än med kontroll. iallafall tycker jag det blir stelt med digital styrning och en mus som inte alls är så träffsäker som den behöver vara. det blir lätt milimeter fel. men smaken är som baken. att ha en dator förknippar man med jobb. det är inte seriöst att spela på en jobbdator. tv-spel är också mer avkopplande. ps3 saknar bra spel och rev kan man inte räkna in i nästa generation. så jag säger helt enkelt för mig är det 360. och jag blir bara mer nöjd för varje dag över mitt köp. men so msagt, jag kommer troligtvis också skaffa en rev sen, för att de tommer roliga spel som är exclusiva och det är inovativt.[/citat]

 

Du måste ha en väldigt annorlunda spelsmak om du tycker att xbox har bättre spel än PS ;)

 

Förövrigt så kommer nog revolution visst kunna räknas in i nästa generation.Skulle tro att det kommer vara ungefär samma skillnad (kanske lite större) som menllan Ps2 och xbox, rent grafikmässigt alltså.

Har tyvärr ingen bra källa att länka till så ni får ta det som vanlig text (saxat ifrån den här tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6059718#post6059718).

 

%2$s skrev:
Nintendo svarar officiellt på speccen:

 

Our competitors would have you believe that the next generation of gaming will be solely defined by high definition graphics. High definition graphics look fantastic, but come at a price. To shine, high definition games must be played on high definition televisions, which aren't cheap. Games with high definition graphics are expensive to develop because they must be developed in both standard and high definition formats. Those development costs are passed on to you in the form of more expensive software. Finally, playing games with high definition graphics requires a system with loads of RAM and costly high-end graphics chips, both of which make it prohibitively expensive for most consumers.

 

Sharper graphics are certainly part of the next generation. We know that games for the Revolution will look brilliant whether played on a standard television or on a high definition television. However, is that all there is to next-generation gaming? We feel that sharper graphics should be combined with a new way to interface with the game itself. Our controller is a sharp departure from the current standard, to be sure, but it will provide a level of interactivity you can't get currently.

 

We believe in providing a single system that can play not only the previous generation's titles, but also games from a massive library built over 20 years of creating innovative and exciting games. We also believe in providing a complete wireless online experience right out of the box.

 

 

Nintendo has created a gaming system that is sleek and compact in size, powers up quickly with minimal load times, makes game development easy and fast, is easy to use, and is affordable for everyone. We are confident that gamers and non-gamers alike will support the truly next-generation experience only Nintendo can provide. Once you have a chance to play games on the Revolution, we think you'll agree!

 

Nintendo of America

 

http://revolution.ign.com/articles/674/674611p1.html

 

Och en europeisk spelutvecklare menar att:

 

"Gamecube-based development kits

Nintendo gave us many diffrent development kits to work with. We've received many upgrades on both hardware as development tools. Keep in mind however Revolution development is very similiar to Gamecube development. The first "real" development kits we've received from Nintendo actually was a Gamecube development kit with Revolution controller tools/support. That was however, more than one year ago and those development kits have been replaced many times already.

 

Now I've read IGN claimed to have heart from an annonymous studio current Revolution development kits are just slightly faster/better than the xbox hardware. This is funny, because this is both true and fake.

 

Two months ago our studio aswell was still working with a Revolution development kit that had slightly more power than the current xbox. Less than a month ago however, we've again received upgraded development kits. Now I suspect ( no I'm actually positive ) this studio talked with IGN just before Nintendo handed over new development kits. It's also posible by the way, as I'm not sure how big this annonymous studio is, hasn't received the upgraded development kits as of yet. Mostly of the time the "big" studio's receive upgraded development kits a few weeks before the small ones do, because it's not a cheap job to replace development kits every time.

 

The most up to date working Revolution development kit has alot more power than the previous one. I can even confirm to you the newest development kits are the first development kits that includes prototypes of both Hollywood and Broadway. The previous versions didn't have those included.

 

Now if you look at the current specs of both Hollywood and Broadway ( which I will not provide to you, so do not ask ), we're not talking about a slightly upgraded xbox, but pretty powerfull hardware. Revolution's power is not underpowered compared to xbox 360. I can't speak for Playstation 3, because I've no acces so any stuff involved to Playstation 3 development.

 

However, Xbox 360 has more power than Revolution, but Revolution isn't underpowered.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...