Jump to content

XBOX 360, Nintendo Wii eller Playstation 3.

Recommended Posts

Posted

jag har testat det där köra-cross-eller-bil-i-terräng-spelet till PS3 som finns i varenda butik nuförtiden och är inte imponerad alls. Excite Bike till NES var ju exakt samma spel, men för 20 år sen hade man mycket roligare. ska man köra racing kan man väl i alla fall få göra det inne i städer där det händer lite saker?

har fortfarande inte testat

, men det står mellan ps3 och 360 för mig beroende på prisras och hur många/vilka spel som kommer.

Just nu leder 360.

Posted
Nu har jag inte spelat så mycket Wii, men det känns som den ultimata partykonsollen men inget som man sitter med själv liksom.

Då ska du spela Zelda Twilight Princess.

Posted

Jag såg på Nintendos hemsida att man skall spela Gamecube-spel på Wii också. Jag och min bror har alltid spelat Nintendo och varvat alla Zelda-spel, men vi har inte spelat det senaste ännu. Jag funderar på att köpa Wii då vi just nu har Gamecube.

Posted

Har endast kört Motorstorm och Resistance:Fall of man, samt några demon till PS3. Ingen större skildnad grafikmässigt mot för andra konsoller, om du inte kör på en HDTV. Fysiken i båda spelen är däremot fantastisk. Tänkt dig när du kör en buggy i Motorstorm, och kör ner i djupa spår i leran som tävligslastbilarna framför dig lämnat efter sig. Det är en härlig känsla :) Dock är jag lite missnöjd över spelutbudet, då det endast finns ett fåtal BRA spel ute på marknaden och Xbox 360 har alla spelen. Nja, du finns det bara en sak att vänta på... GTA IV... GTA IV... GTA IV...

• 3 weeks later...
Posted

Nä. Det blir nog ganska definitivt 360 för min del.

Man börjar kunna få tag på konsoler nu för runt 2000-lappen, och det billigaste jag sett en PS3a gå för är dubbelt så mycket. Plus, det finns än så länge vad jag vet inget PS3 exklusivt spel jag vill lira, medan 360n har både Gears of War och Halo 3.

Slår nog till i julrushen om priserna går ner ännu mer.

Posted

Halo 3 är något att lägga under julgranen, men Gears of War tyckte jag inte var så kul som alla säger. Mest samma sak hela tiden.

Till wii har vi metroid prime corruption, smash bros och mario galaxy, sistnämnda kommer väl inte förrän nästa år om jag inte minns fel.

Ps3 är det FFXIII och Metal Gear Solid som är av intresse av framtida spel :)

Posted

Min 360 har pajat 3 gånger med the 3 red rings of death, och ett annat problem, blir ett wii eller ps3 snart, ska lämna in den på lagning en sista förbannad gång! har 36 spel förövrigt till någon intresserad av att köpa? jag säljer den för minst 10! hehe.... fast den är ju paj just nu.. men ska in på lagning i morron. sen så kanske jag säljer den.

Posted
Min 360 har pajat 3 gånger med the 3 red rings of death, och ett annat problem, blir ett wii eller ps3 snart, ska lämna in den på lagning en sista förbannad gång! har 36 spel förövrigt till någon intresserad av att köpa? jag säljer den för minst 10! hehe.... fast den är ju paj just nu.. men ska in på lagning i morron. sen så kanske jag säljer den.

Hur har den gått sönder då? vad gör du med den?

Posted

men 3 röda lampor (internt fel), finns nästan på alla Xbox 360, ett produktions fel. läser ingen tidningen?

Man lämnar in den på en lagnings firma för att Microsoft inte tar emot den för att den har nåt i sig som är olagligt men inte får nämnas på detta forum (flashad, chippad). nu får jag väll en varning för att jag skrev det :(. Så jag lämnar in den på en firma i örebro (nämner inte vilken, ni får skriva ett privat meddelande om ni undrar vilken, för dom håller på med saker som är delvist olagligt som bränna spel och flasha osv.) fast det är väll inte olagligt att flasha eller chippa? men det är ju olagligt att bränna spel tror jag.

I vilket fall lämnar man in den till dom och dom PÅSTÅR att dom har fixat problemet. jag åker hem (10 mil från örebro). Och spelar i 10 timmar (inte i sträck). sen är konsollen lika paj som den var innan, åker med den till dom igen, dom lödder om allt som finns i och slänger på lite kylpasta, åker de 10 millen hem, hinner spela 15 timmar, och samma visa igen. förstår ni? xbox är ett problem. Men detta är just min Xbox som krånglar, flera kompisar har ju också Xbox men deras har ju inte krånglat.

Okej någon av polarnas har ju krånglat men det har ju fixat sig på en gång. Jag har väll bara otur.

Johannes

Posted
är dom ochippade? för om maskinerna är så kassa finns det ingen anledning till att punga ut så mycket pengar för en.

Ochippade vad jag vet.

Det var ju en artikel om detta. Att microsoft nu förlorar extremt mycket pengar på detta.

Posted
är dom ochippade? för om maskinerna är så kassa finns det ingen anledning till att punga ut så mycket pengar för en.

Det är ett stort problem som 360 har, det är helt sjukt många som går sönder.

Posted

men det har ingen betydelse om maskinen är chippad/flashad när det gäller 360, fabrikations fel, finns i alla. Men bara vissa utsäts för det. Sen så köpte jag min i Thailand, visste inte att den var Flashad (inte chippad). Än så länge så går det inte att chippa 360, men det går att flasha, nästan samma sak. Men huvudsaken är att problemmet orsakas inte av flashning. Och de som har flashade konsoller får inte lämna in sin till Microsoft. för det var tydligen olagligt med chippning/flashning så det är kört för min del om jag lämnar in den hos microsoft men så länge jag har den här kan jag inte bli fast för det.

Sen så blir det nog den som säljer den chippad också straffad om jag har fattat rätt. Lite konstiga regler faktiskt. Men det finns ju företag som säljer chippade konsoller men varför sätter inte microsoft ditt dom? för att dom inte kan av någon anledning. se bara Länk borttagen

Posted

Jag var förresten inne på Game häromdan och frågade vad dom tyckte om 360-problemet och frågade om det kommer att bli någon prissänkning. Killen bakom disken föreslog att om det inte brinner i knutarna för mig att skaffa en så är det bättre att vänta tills i höst när det nya paketet med större hårddisk släpps, för då kommer säkert de andra paketen att sänkas i pris.

Sen sa han också att fabrikationsfelet kan vara ett 360 premium-problem, men han var inte 100 på det.

Någon som känner nån med ett core-paket som har haft samma problem?

Posted
Jag var förresten inne på Game häromdan och frågade vad dom tyckte om 360-problemet och frågade om det kommer att bli någon prissänkning. Killen bakom disken föreslog att om det inte brinner i knutarna för mig att skaffa en så är det bättre att vänta tills i höst när det nya paketet med större hårddisk släpps, för då kommer säkert de andra paketen att sänkas i pris.

Sen sa han också att fabrikationsfelet kan vara ett 360 premium-problem, men han var inte 100 på det.

Någon som känner nån med ett core-paket som har haft samma problem?

Jag förseslår att du väntar tills Microsoft byter cpu (alla konsolltillverkare gör det, då tar fram bättre och billigare komponenter), då kanske felet med 360n blir fixat.

Felet är inte unikt för Premuim, däremot så äger nästan ingen Core, därför hör man aldrig något om det.