Gå till innehåll

XBOX 360, Nintendo Wii eller Playstation 3.


_nemo_

Recommended Posts

så du tycker att alla idéer är upptagna och använda, så att du spelar hellre samma gammla spel om och om igen för att de är "orginalen" än att spela nya spel som har samma idé men som råkar ha snyggare grafik. jag tycker det luktar retro så det smäller om det. och sen alla gammla spel dom du nämner har också kommit fram ur andra spel och idéer.

 

jag säger, våga släpp de gammla spelen. och köp inte ett spel som heter precis lika som ditt favoritspel fast med en högre siffra efter. det finns så mycket mer än kopior att spela. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=j3n5]

Världens bästa spel är inget ledset Japanskt RPG till SNES eller PSX, Det heter HALO och är gjort i USA. [/citat]

*host*GTA San Andreas*host*[/citat]

 

Jag respekterar allas åsikter, förrutom fanboys med japansk tv-spelstitel namedropping, typ jag älskar Hugoriwata Igurinatas senaste underbara Matwigarishi Huorimigatoto. Det är det nästan skottpengar på..

 

/XBOYS..

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=j3n5][citat=Java ex Machina][citat=j3n5]

Världens bästa spel är inget ledset Japanskt RPG till SNES eller PSX, Det heter HALO och är gjort i USA. [/citat]

*host*GTA San Andreas*host*[/citat]

 

Jag respekterar allas åsikter, förrutom fanboys med japansk tv-spelstitel namedropping, typ jag älskar Hugoriwata Igurinatas senaste underbara Matwigarishi Huorimigatoto. Det är det nästan skottpengar på..

 

/XBOYS..[/citat]

jaha va äre för fel på Huorimigatoto nurå va? :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=j3n5][citat=Java ex Machina][citat=j3n5]

Världens bästa spel är inget ledset Japanskt RPG till SNES eller PSX, Det heter HALO och är gjort i USA. [/citat]

*host*GTA San Andreas*host*[/citat]

 

Jag respekterar allas åsikter, förrutom fanboys med japansk tv-spelstitel namedropping, typ jag älskar Hugoriwata Igurinatas senaste underbara Matwigarishi Huorimigatoto. Det är det nästan skottpengar på..

 

/XBOYS..[/citat]

jaha va äre för fel på Huorimigatoto nurå va? :D[/citat]

 

PANG...;)

Länk till kommentar
Share on other sites

jag blandar väl mig i diskussionen som från början gällde världens bästa spel. det om något är väl lika personligt som vilken film tex man håller högst. så det går ju inte att ha rätt och fel. mitt favoritspel genom alla tider måste vara Zelda Ocarina of Time. det bästa spelet i en serie av tidlösa japanska äventyr. haha.

 

sen lägger jag min röst på san andreas. bästa gtaspelet till förra generationsens konsoller. trean och vice city var bra och bättre. men det var med san andreas som det kändes att spelet nått sitt rätta jag, det jag som sony och rockstar hypade upp redan till trean.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag kommer att köpa ninteno revolution.

jag har läst om revolution och jag tycker det värckar bra.

jag har också läst att den kommer att bli billig.

handkontrolerna kommer bli fet grymma.

en länk som man får se dom nya handkontrolerna

 

 

http://www.irwebcasting.com/050916/03/ff3672f7df/main/index_hi.htm

 

 

först håller iwatas ett tal men effter ungefär 29.00 minuter kommer trailen på handkontrolerna.

 

skriv om in inte kan se den!

Länk till kommentar
Share on other sites

http://media.nintendo.com/mediaFiles/EdX2WT4zfrPiOI_RoY3JWEMfpGJXu5MG.jpg

 

om i vill se revolutions kontroll... som standard är den raka dosan och tillbehör för att kunna spela vanliga spel där man går med en spak ska finnas att köpa. jag förstår inte nintendos idé igentligen. de vill göra det enkalet så att fler kan spela. de gör en dosa som är enkel. så enkel att man måste köpa tillbehör för att kunna spela med den. istället för en enkel dosa får man flera olika tillbehör att hålla reda på och med nintendos licensavgifter kommer tillbehören kosta skjortan och väga upp den billiga konsollen som inte blir mer kraftfull än förra generationens konsoller. (ps2 gc och xbox).,

 

nog för att det kan vara gyrokänslighet i nya kontrollen so mser ut som en dosa, och att det finns tre knappar. men är det allt? och ett styrkors? det används bara för att bläddra i menyer med. se bara på bilden ovan. hur drygt blir det inte att hålla i en styrspak och försöka svänga samtidigt som andra handen förösker slå med ett svärd med den korta sladden. men.. kommer det några grymma spel köper jag nog också rev... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 månader senare...

det blir nog PS3 för mig.

 

bakåtkompatibiliteten och Blu-ray spelaren avgjorde saken. microsofts lösning för att spela xbox-spel på 360 känns lagomt jobbig, och jag känner mig skeptisk till nintendos nya kontroller.

 

får vänta lite till priset på PS3an går ner bara.

 

någon som vet hur den är vad gäller onlinefunktioner? Microsoft verkar inställd på att alla som har en 360 tänker koppla upp sig med den, men jag sitter hellre hemma och kör singleplayer spel själv så inget av de funktionerna känns särskillt tilltalande. har sony satsat mindre på sånt?

Länk till kommentar
Share on other sites

kort mening av mej, jag är inte iallafall brydd av någon form av online mening som huvudsak i ett spel, och ännu värre med en online koncentrerad konsol. Online gaming och sånt kan vara på sidan men en del försvinner ju bara av spel när dom går online, de int samma mission känsla heller sen o.sv.. vetit mer va ja ska sej :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

efter att ha kollat upp lite närmare info om PS3an så verkar den mindre och mindre intressant. vette fan om man vill punga ut 5000 spänn för någon sorts universalmultimediapryl bara för att man vill spela lite tv-spel då och då.

 

kanske köper upp en begagnad PS2a eller xbox istället för en tusenlapp eller så med några spel och lirar det istället.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]efter att ha kollat upp lite närmare info om PS3an så verkar den mindre och mindre intressant. vette fan om man vill punga ut 5000 spänn för någon sorts universalmultimediapryl bara för att man vill spela lite tv-spel då och då.

 

kanske köper upp en begagnad PS2a eller xbox istället för en tusenlapp eller så med några spel och lirar det istället.[/citat]

 

Ska du ha den med större HD och med HDMI så får du nog punga ut närmare 6000:-

 

PS3 riktar sig mest mot de som vill ha en multimedia maskin. Vill du ha absolut spelglädje så rekommenderas WII.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hur blir det egentligen med nya Zelda? Kommer det en version till Gamecube och sen samma spel till WII. Eller kommer det två olika spel, eller är det till kuben nerlagt? Red ut detta någon som har ork att lusläsa spelsajter. ;)

 

Är det någon som har koll på releasedatum för WII förresten?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=Anna_Dea]Vill du ha absolut spelglädje så rekommenderas WII.[/citat]

njae jag vill lira GTA, Burnout och The Matrix, inte zelda och mario. och jag är 100% old school när det gäller handkontroller.[/citat]

 

Och så finns det folk som tror att det är spelbranschens och inte spelarnas fel att det bara släpps uppföljare hela tiden...

Länk till kommentar
Share on other sites

med allt det här snacket om att det ska vara mer "multimediamaskiner" än spelkonsoller som PS3an och X360 verkar vara kom jag att tänka på Philips gamla CDi-maskin som kom någon gång under 90-talet och skulle vara någon sorts spel-och-film-och-musikmaskin och hade riktigt snygg grafik på de få spel som kom. Den var väl också rätt dyr om jag minns rätt?

 

ironiskt att den försvann i glömska så snabbt. http://foros.katixa.com/style_emoticons/default/grin.gif

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]det har aldrig varit fel på uppföljare till spel. jag tror det är filmbranschen du tänker på.[/citat]

 

Nej, det är många som klagar på att spelbranschen verkar ha drabbas av "sequelitis". Man återupprepar bara gamla koncept och återanvänder gamla varumärken hela tiden. Och i mycket högre utsträckning än filmbranschen. Sen hör det väl till saken att de flesta som klagar är i branschen själva. Jag vet inte om spelarna själva ser det som ett problem.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=vilcans]Nej, det är många som klagar på att spelbranschen verkar ha drabbas av "sequelitis". Man återupprepar bara gamla koncept och återanvänder gamla varumärken hela tiden. Och i mycket högre utsträckning än filmbranschen. Sen hör det väl till saken att de flesta som klagar är i branschen själva. Jag vet inte om spelarna själva ser det som ett problem.[/citat]

ok? första gången jag någonsin hört någon klaga på att det görs uppföljare till spel iaf.

 

 

00Bengtsson, ska du sälja alla dina PS2 spel? PS3an är ju bakåtkompatibel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...