Cjwk Posted December 21, 2005 Posted December 21, 2005 [citat=Djungelsmurfen][citat=Dawey] sport och bilspel - kvittar vilken konsol[/citat] nintendo har ju nästan bara mariokart, mariotennis och mariogolf :l[/citat] Tror han mear alla "NHL -06" "FIFA -06" osv... de finns ju till alla konsoller 0 Quote
TDA Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 [citat=Cjwk] Jag har windwaker och jag gillade faktiskt idén med grafiken. Jag var en av få som gillade den från början. Men sedan kom allt båtglidande och jag tappade orken. Du har rätt i att det är ett rätt kul äventyr och jag ska inte tracka ner på zelda helt då det först och främst var på grund av zelda jag köpte Gamecube. Kanske att det är dax att damma av cuben och ge spelet en chans igen... nu när det är lov och allt ;)[/citat] Klart du ska göra det. :) Värma upp lite inför Twilight Princess. 0 Quote
kemikal Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 och glöm inte kategorin "festspel" ! :D Vi har haft hur kul som helst på förfester med spel som mariocart, marioparty, donkeykonga osv! nintendo har satsat mycket på spel man spelar tillsammans, istället för själv (och de spelen finns ju givetvis de oxå, zelda, metroid FF osv) Och kommer nog bli jävligt kul med nya kontrollen! Och som jag läste nånstans att kankse 40% av xboxens och PS3'ans grafik försvinner för dem som inte har hdtv, så det kvittar ju hur mycket muskler boxarna har om folk inte får se det! Tror att det är ett bra strategiskt beslut av nintendo att hoppa över hdtv nu, och ha med det i nästa box som kommer komma om 3-5 år när hdtv's är mer utbrett och tekniken billigare! (alla dessa konsoltillverkare kommer ju komma med en ny konsol om 3-5 år) då kankse tillräckligt många har hdtvs hemma för att det ska vara värt det! Senaste priset jag sett på nintendo var 1500 kr!!! Och jag tror inte det går att få fram den bästa konsollen, det beror ju helt på vem som spelar! Jag var jävligt sugen en xbox tidigare, men det var inte för att spela xbox spel, det var för att ha en htpc (film & musik) och kunna spela andra gamla spel (nintendo tex, heheh)! Men det blev en extra dator som fyllde den funktionen istället! / j 0 Quote
TDA Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Någon som vet vad det här med bakåtkompabiliteten på Revolution innebär? Är det bara Nintendos egna lir eller kommer man kunna ladda hem andra utvecklares titlar? 0 Quote
Dawey Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 Just nu sitter jag och tänker på alla spel som jag inte hunnit införskaffa och spela till playstation one, Nintendo 64, GBA, och playstation2. Jag hinner inte med allt som kommer och har inte ens tid med de jag har! På min önskelista står fortfarande Final Fantazy 8, 9 och Suikoden 2 till PS. Fast Suikoden 2 kostar ju nu 1400 begagnat. Varför lyckades jag inte köpa det när jag det fanns ute i butikerna? Okej, några dyrgripar har jag, både till PS och SNES, men ändå känns det retligt att veta att man missat sånt. Nä, det är väl bara att fortsätta att ösa ut pengar på psp och så småningom på ps3. Men hur ska jag få tid till alla spel som jag redan har, men ännu inte kommit igenom? 0 Quote
kemikal Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 JAg förmodar att bakåtkombabilitetet bara gäller nintendos egna tittlar, eller du kan ju inte trycka in en NES kasett i revolution, men de har sakt att de ska försöka ha de flesta releaser på nintendo-online som man kommer åt via revolution, och kan där tanka och spela alla gamla klassiker! 0 Quote
jmalmsten Posted December 22, 2005 Posted December 22, 2005 jo bakåtkompabiliteten gäller nog till en början bara nintendos spel, det senaste jag hörde om det (och det var ett tag sedan nu) var att spel som Golden Eye till N64'an iallafall då var väldigt mycket problem att släppa som rom till Revolution, Bondspelsrättigheterna och jag vet inte hur mycket av Rare har gått över till andra konsoller och tillverkare och det skapade tydligen stora problem... vet ej hur det slutade. jo det som lockar mest med NRevolution är bakåtkompabiliteten (men man måste ju ladda hem spelen och betala för dom vad jag förstått) och, kan man koppla in Zapperpistolen och lira Duck Hunt så kanske jag funderar på saken, annars får det bli PS3 ändå... envis e' man... go' jul! * 0 Quote
Cjwk Posted December 24, 2005 Posted December 24, 2005 [citat=TDA][citat=Cjwk] Jag har windwaker och jag gillade faktiskt idén med grafiken. Jag var en av få som gillade den från början. Men sedan kom allt båtglidande och jag tappade orken. Du har rätt i att det är ett rätt kul äventyr och jag ska inte tracka ner på zelda helt då det först och främst var på grund av zelda jag köpte Gamecube. Kanske att det är dax att damma av cuben och ge spelet en chans igen... nu när det är lov och allt ;)[/citat] Klart du ska göra det. :) Värma upp lite inför Twilight Princess.[/citat] Ska ta en dusch, sen ska jag ägna någontimma av julafton med att komma in i spelet. Har nog glömt bort hur kul det är :) Vem vill inte ha en nostalgikick lagom till jul? ;) Btw, när kmr Twilight Princess och kommer det till cuben eller revolution? mvh Jake 0 Quote
maxv Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 ja har för mej att PS3 kommer efter sommarn 06. eller kanske tidigare till och med... Nej jag gillar Playstation och har alltid gjort det. X-box känns för klumpigt och fult, och nintendo känns som en leksak... Dessuto finns det ju överlägset mest spel till Playstation även om dom flästa nya kommer till xbox också.. 0 Quote
maxv Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 [citat=Cjwk][citat=Djungelsmurfen][citat=Dawey] sport och bilspel - kvittar vilken konsol[/citat] nintendo har ju nästan bara mariokart, mariotennis och mariogolf :l[/citat] Tror han mear alla "NHL -06" "FIFA -06" osv... de finns ju till alla konsoller[/citat] asså är det överhuvud taget någon som spelar alla EAgames skitspel. Det ända som är okej är ju need for speed, resten är bara samma. EA gör ju bara NHL Golf FIFA och typ en massa filmspel som harry potter. Asså visst är vissa av spelen hyffsade och funkar att spela nån gång men jag fattar inte att dom inte kommer på något nytt nångång... 0 Quote
tomgrejs Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 [citat=TDA][citat=Cjwk] Nintendo är jag ruggigt trötta på. Dom har misslyckats för mkt nu. senaste zelda var droppen och deras spel är ju för 3åringar :([/citat] Vad? Har du ens spelat Windwaker, dvs gett det en ärlig chans? Många klagade så på grafiken och missade ett av Links hitills bästa äventyr. Grafiken då? Ja, först ogillade jag den men en bit in i spelet insåg jag hur genialt det var. Lätt en 10/10, vilket jag också tror att spelet fick i de flesta tidningar.[/citat] spelet hade grym grafik. bland det snyggaste jag sett. okej, alla kanske inte tycker att link som 7 åring är det mest roliga man kan spela. men grafiken och stämmningen gjorde sitt.. men det jag tror de flesta av oss inte gillade var svårighetsgraden. det är gjort så att en 5 åring ska klara av spelet., med övertydliga dialoger och så långt ifrån nyskapande man kan komma. sen att man aldrig dog, inte ens en endaste gång game over var droppen som fick bägeran att rinna över till barnstämpel. grafiken räddade spelet från bottenträsket., 0 Quote
tomgrejs Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 [citat=maxv]Dessuto finns det ju överlägset mest spel till Playstation även om dom flästa nya kommer till xbox också..[/citat] överlägset flest spel. inkl skitspel. nintendo har dyrast lincens. därför kommer bara bra spel som säljer mycket till cuben. till skillnad mot sony som släpper i princip allt. många kan man verkligen undra hur de tänkte när de gjorde spelet. och nya xbox är inte stor för att vara en så pass kraftfull konsoll. för er som undrade tidigare i denna tråd, ps3 kommer tidigast sommar 2006 till sverige. med tanke på att den ska premiärvisas på e3 i maj, och sen hypas så tror jag att det blir efter sommaren och typ i november den kommer hit. allt för att de ska kunna göra den så kraftfull som möjligt till så lite pengar som möjligt. zelda tp kommer också efter e3. troligtvis till gamecube, men det är int ehelt möjligt att det skjuts upp för att bli en flaggtitel till rev. så tidigast sommaren för zelda i pal till sverige.. :) 0 Quote
00Bengtsson Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 [citat=tomgrejs][citat=maxv]Dessuto finns det ju överlägset mest spel till Playstation även om dom flästa nya kommer till xbox också..[/citat] överlägset flest spel. inkl skitspel. nintendo har dyrast lincens. därför kommer bara bra spel som säljer mycket till cuben. till skillnad mot sony som släpper i princip allt. många kan man verkligen undra hur de tänkte när de gjorde spelet. och nya xbox är inte stor för att vara en så pass kraftfull konsoll. för er som undrade tidigare i denna tråd, ps3 kommer tidigast sommar 2006 till sverige. med tanke på att den ska premiärvisas på e3 i maj, och sen hypas så tror jag att det blir efter sommaren och typ i november den kommer hit. allt för att de ska kunna göra den så kraftfull som möjligt till så lite pengar som möjligt. zelda tp kommer också efter e3. troligtvis till gamecube, men det är int ehelt möjligt att det skjuts upp för att bli en flaggtitel till rev. så tidigast sommaren för zelda i pal till sverige.. :)[/citat] Du menar E3 förra året? :) 0 Quote
tomgrejs Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 nej jag menar e3 i maj 2006. både ps3 och zelda:tp kommer att visas upp där. båda har iofs visats upp redan förra e3. men inget spelbart och mest lite bilder. det intressanta i det här fallet är när releasen kommer, vilka spel som komer till, vilket pris, och hur bra spelen är. det kommer vi få veta på e3. lika så zelda. det kommer att vara spelbart på e3 och vi kommer få veta releas datum. 0 Quote
00Bengtsson Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 The Getaway PS3, grym grafik! kolla! Kanske är något att satsa på! http://media.ps3.ign.com/media/748/748448/imgs_1.html 0 Quote
tomgrejs Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 det ser helt klart snyggt ut. husen och miljöerna ser riktigt bra ut. bara de lägger ner lite mer tid på gubbarna i spelet så de passar in i den miöjön kan det bli något riktigt snyggt. 0 Quote
maxv Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 [citat=tomgrejs][citat=maxv]Dessuto finns det ju överlägset mest spel till Playstation även om dom flästa nya kommer till xbox också..[/citat] överlägset flest spel. inkl skitspel. nintendo har dyrast lincens. därför kommer bara bra spel som säljer mycket till cuben. till skillnad mot sony som släpper i princip allt. många kan man verkligen undra hur de tänkte när de gjorde spelet. och nya xbox är inte stor för att vara en så pass kraftfull konsoll. för er som undrade tidigare i denna tråd, ps3 kommer tidigast sommar 2006 till sverige. med tanke på att den ska premiärvisas på e3 i maj, och sen hypas så tror jag att det blir efter sommaren och typ i november den kommer hit. allt för att de ska kunna göra den så kraftfull som möjligt till så lite pengar som möjligt. zelda tp kommer också efter e3. troligtvis till gamecube, men det är int ehelt möjligt att det skjuts upp för att bli en flaggtitel till rev. så tidigast sommaren för zelda i pal till sverige.. :)[/citat] Det är väll tur att Sony inte bara släpper dom spelen som du tycker är roliga, jag ser det inte som än nackdel att det finns dåliga spel det är väl bara låta bli och spela eller hur... Dessutom så gillar jag inte alla dessa mario och pokemon, så playstation känns som ett ganska givet alternativ framför nintendo... 0 Quote
precision motion Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Mm, det är väl bra att det finns ett stort sortitim av spel istället för ett fåtal? Och sen är det ju inte så att nintendo har samma spel som ps3, fast att ps3 har tagit med några mindre intressanta titlar bara för att få fler spel totalt. 0 Quote
tomgrejs Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 om det är bra att ha ett stort spelutbud, om det även innefattar bottenspel kan vi låta vara osagt. det kan påverka marknaden neggatvis, men samtidigt kanske dra tills sig flera spelare. bara spekulationer.. en bra blandning av tredje part som släpper ea som gör vissa serier snabbt och billigt för att sälja stora volymer, och bra toppen spel därimmellan borde väl göra att utbudet inte blir för litet, och helle rinte saknar de riktigt bra liren som omväxling. vilken konsoll som har flest sånna spel är helt upp till vad man har för smak. men den konsollen som säljer mest nu iallafall i japan där den säljer flera miljoner i månaden är nintendo ds. en maskin som blir mer och mer intressant efter toppspel på toppspel som kommer ut nu.. :) 0 Quote
j3n5 Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Öhh, vill man ha den i år så är det helt klart 360 som gäller. Iof. har jag haft den sedan den släpptes, så jag kanske inte är helt objektiv... 0 Quote
Dawey Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 Det handlar absolut inte om plattform, utan om själva spelen. Hellre spelar jag om Secret of Mana, Donkey Kong Country 3 eller Castlevania till PSone, än att jag spelar Castlevania till PS2. Plattformen har ingenting med spelvärde att göra och det är ännu ingen utvecklare som lyckas utnyttja XBOXs eller PS2s kapacitet till max. So what, för mig gärna tillbaka till tiden för SNES eller PSone, då man fortfarande gjorde bra, innovativa spel istället för det avskyvärda mediokra spelklimat som råder idag. 0 Quote
tomgrejs Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 jag förstår hur du menar.. men tror du inte efter 5 års eller nästan 6 års utvecklingstid att man fått fram det mesta ur ps2? iom spel som killzone black och burnout serien tror jag att den maxgränsen du söker är så hårfin att du inte kommer att märka av den på något sätt. det kan vara kul att köra gammla spel. jag har ingenting emot det. men när jag redan klarat ut spelen och jag vet precis hur jag ska gå och göra för att klara spelen, blir det mer en nostalgitrip än samma kännsla som första gången jag spelade. därför vill man ha nya spel. och när man idag ska köpa ett bilspel så har både ps2 och xbox snygga och riktigt bra spel. men varför välja det spelen när x360 finns med pgr3 till exempel.. för att det är störst snyggast och bäst. och det är nytt. 0 Quote
j3n5 Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 [citat=Dawey]Det handlar absolut inte om plattform, utan om själva spelen. Hellre spelar jag om Secret of Mana, Donkey Kong Country 3 eller Castlevania till PSone, än att jag spelar Castlevania till PS2. Plattformen har ingenting med spelvärde att göra och det är ännu ingen utvecklare som lyckas utnyttja XBOXs eller PS2s kapacitet till max. So what, för mig gärna tillbaka till tiden för SNES eller PSone, då man fortfarande gjorde bra, innovativa spel istället för det avskyvärda mediokra spelklimat som råder idag.[/citat] Eller hur, hur många här väljer pal för HD? Viss gjores en del bra spel till NES/SNES/PSX mm. men det var på 1900-talet. Varje gång jag försöker spela någon klenare än Dreamcast skär pixlarna så mina ögon gråter. Retrojunkies/nintyfanboys betackar jag mig för. Vad var så innovativt med SNES och PSX? Ja visst ja, Rares Donkey Kong på grund av dess överlägsna grafik, Star Wing på grund av 3D/polygoner.. Men vad var det nu som gjorde PSX innovativt? Ja visst ja, ännu bättre grafik, mer polygoner och CD-format med möljighet till piratkopiering. Dvs. utveckling.. Världens bästa spel är inget ledset Japanskt RPG till SNES eller PSX, Det heter HALO och är gjort i USA. Dessutom Maxxar speltillverkarna sedan länge ps2 och xbox. T ex. Halo 2 ser betydligt bättre ut på min XBOX 360 än på min XBOX, på grund av att XBOXens maskinvara inte pallar grafiken... /jens.. 0 Quote
Dawey Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Halo har jag inte ens spelat, så det spelet vill jag inte kommentera. Jag upplever FF VII som ett bättre spel än FFX, Donkey Kong Country till SNES bättre än till Nintendo 64 och Suikoden till PSone är betydligt bättre än till PS2. Det handlar inte om någon retrofixering. Det handlar om att spelen inte förnyas längre. Allt är bara ett hopkok av gammalt. Vad jag upskattar är spelupplägg och spelbarhet, inte x antal polygoner. Men visst, Prince of Persia (spelat på ps2) en suverän spelserie det med, men det är helt klart ett udantag om man tittar på flertalet titlar till de nyare konsolerna. 0 Quote
Recommended Posts