Gå till innehåll

XBOX 360, Nintendo Wii eller Playstation 3.


_nemo_

Recommended Posts

[citat=Jawo]

 

Du måste ha en väldigt annorlunda spelsmak om du tycker att xbox har bättre spel än PS ;)

 

[/citat]

 

så annorlunda är det nog inte.. :) med tanke på hur många som spelar xbox och pc så är det många miljoner som tycker som jag. sen kommer de flesta spelen ut multi så du måste ha lika konstig smak som gillar samma spel då.. :D

 

iallafall så har du sett revoluvtion? själva maskinen är stor som en bärbar dvdspelare. hur ska den kunna ha komponenter och få platts med kylning me rän för små simpla beräkningar?? jag säger, de spel som går multi nästa år är till pc, ps3 och x360. för de ligger på samma nivå. medans nintendo enbart kommer få exklusiva inovativa spel. kanske många skitspel i början. men många helt nya spel. det kommer bli grymt. men den har inget mer än förutsättningar för en ny egen gren. mainstream är fortfarande nästa generations konsoller.

 

du som tyckte att ps har så många bättre spel, kan du inte lista upp några spel som inte xbox har eller som motsvarigheterna inte är bättre? eller några multispel som är bättre på ps??

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs][citat=Jawo]

 

Du måste ha en väldigt annorlunda spelsmak om du tycker att xbox har bättre spel än PS ;)

 

[/citat]

 

så annorlunda är det nog inte.. :) med tanke på hur många som spelar xbox och pc så är det många miljoner som tycker som jag. sen kommer de flesta spelen ut multi så du måste ha lika konstig smak som gillar samma spel då.. :D

 

iallafall så har du sett revoluvtion? själva maskinen är stor som en bärbar dvdspelare. hur ska den kunna ha komponenter och få platts med kylning me rän för små simpla beräkningar?? jag säger, de spel som går multi nästa år är till pc, ps3 och x360. för de ligger på samma nivå. medans nintendo enbart kommer få exklusiva inovativa spel. kanske många skitspel i början. men många helt nya spel. det kommer bli grymt. men den har inget mer än förutsättningar för en ny egen gren. mainstream är fortfarande nästa generations konsoller.

 

du som tyckte att ps har så många bättre spel, kan du inte lista upp några spel som inte xbox har eller som motsvarigheterna inte är bättre? eller några multispel som är bättre på ps??[/citat]

 

Multispelen är ju givetvis inte bättre.

Kan räkna upp några mer eller mindre exklusiva spel till Ps2 då.

Mgs, Gta, Devil may cry, Gran Turismo (personligen gillar jag dock ej GT spelen), God of war, Final Fantasy, Tekken, Guitar Hero, Ico, Mercenaries. Listan kan göras längre men det är dom spelen jag kom på, på rak arm.

Sedan finns det ju dessutom orginella spel som aldrig skulle komma på xbox tex Singstar och Eye toy.

 

Om jag skulle göra en lista till xbox så får jag fram väldigt få titlar:

Jade empire, Halo (personligen gillar jag dock inte Halo), Ninja gaiden och Dead or Alive.

Fyll gärna på listan med andra exklusiva xbox spel.

 

Angående revolution: Tror den vinner mycket i storlek på att den inte är Hd kompitabel och att den inte har någon hdd (den har däremot 512mb i flash). Den ska tydligen utveckla väldigt lite värme, därför behöver den inte så mkt kylning.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]

 

Kan räkna upp några mer eller mindre exklusiva spel till Ps2 då.

Mgs, Gta, Devil may cry, Gran Turismo (personligen gillar jag dock ej GT spelen), God of war, Final Fantasy, Tekken, Guitar Hero, Ico, Mercenaries.

 

Om jag skulle göra en lista till xbox så får jag fram väldigt få titlar:

Jade empire, Halo (personligen gillar jag dock inte Halo), Ninja gaiden och Dead or Alive.

Fyll gärna på listan med andra exklusiva xbox spel.[/citat]

 

alla tre gta-spelen till ps2 finns till xbox också!

playstaion har gran turismo, men xbox har både forza, project gotham racing och rallisport challenge. sen har vi ju som du redan sagt, tekkens motsvarighet, dead or alive.

 

men tro nu inte att jag är nån som är helt inställd på att xbox är mycket bättre än alla andra för jag har både sega, xbox, playstaion och nintendokonsoller hemma. men om jag ska köpa nån av den nya generationens konsoller så blir de nog PS3 (eller X360)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Djungelsmurfen][citat=Jawo]

 

Kan räkna upp några mer eller mindre exklusiva spel till Ps2 då.

Mgs, Gta, Devil may cry, Gran Turismo (personligen gillar jag dock ej GT spelen), God of war, Final Fantasy, Tekken, Guitar Hero, Ico, Mercenaries.

 

Om jag skulle göra en lista till xbox så får jag fram väldigt få titlar:

Jade empire, Halo (personligen gillar jag dock inte Halo), Ninja gaiden och Dead or Alive.

Fyll gärna på listan med andra exklusiva xbox spel.[/citat]

 

alla tre gta-spelen till ps2 finns till xbox också!

[/citat]

 

Visst, men det tog ju oxå sitt lilla tag för dom att komma dit.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]

Multispelen är ju givetvis inte bättre.

Kan räkna upp några mer eller mindre exklusiva spel till Ps2 då.

Mgs, Gta, Devil may cry, Gran Turismo (personligen gillar jag dock ej GT spelen), God of war, Final Fantasy, Tekken, Guitar Hero, Ico, Mercenaries. Listan kan göras längre men det är dom spelen jag kom på, på rak arm.

Sedan finns det ju dessutom orginella spel som aldrig skulle komma på xbox tex Singstar och Eye toy.

 

Om jag skulle göra en lista till xbox så får jag fram väldigt få titlar:

Jade empire, Halo (personligen gillar jag dock inte Halo), Ninja gaiden och Dead or Alive.

Fyll gärna på listan med andra exklusiva xbox spel.

 

Angående revolution: Tror den vinner mycket i storlek på att den inte är Hd kompitabel och att den inte har någon hdd (den har däremot 512mb i flash). Den ska tydligen utveckla väldigt lite värme, därför behöver den inte så mkt kylning.[/citat]

 

tror att jungelsmurfen sammanfattade det bra... men fortfarande forza är bättre än gt, och raillisport challange är bästa rally spelet. xbox har vassare grafik och fick med sig konverteringar som ps2 inte klarade av som far cry och halflife2.. så dom får nog också räknas som exklusiva boxen och en massa spel jag int ekomem rp ånu som sagt..

 

men tex final fantasy. hur bra blir det igentligen? det har vart i produktion längre än playstaton funnits känns det som. och det spelet har hunnit bytt regissörer och programerare fler gånger än det finns månader på ett år. och då kan man ju bara tillägga att spelets grundare, och art director och kompositör har lämnat spelserien som lever vidare på sitt rykte enbart. för att starta en egen spelstudio i usa. där som gör exklusiva spel till xbox360.. på plattformsdelen är xbox minst lika bra. nu när de köpt till sig några av världens bästa plattformssspelhus-. det enda jag ser boxen saknat är rpg. men det kommer bli stor ändring på med 360.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs][citat=Jawo]

Multispelen är ju givetvis inte bättre.

Kan räkna upp några mer eller mindre exklusiva spel till Ps2 då.

Mgs, Gta, Devil may cry, Gran Turismo (personligen gillar jag dock ej GT spelen), God of war, Final Fantasy, Tekken, Guitar Hero, Ico, Mercenaries. Listan kan göras längre men det är dom spelen jag kom på, på rak arm.

Sedan finns det ju dessutom orginella spel som aldrig skulle komma på xbox tex Singstar och Eye toy.

 

Om jag skulle göra en lista till xbox så får jag fram väldigt få titlar:

Jade empire, Halo (personligen gillar jag dock inte Halo), Ninja gaiden och Dead or Alive.

Fyll gärna på listan med andra exklusiva xbox spel.

 

Angående revolution: Tror den vinner mycket i storlek på att den inte är Hd kompitabel och att den inte har någon hdd (den har däremot 512mb i flash). Den ska tydligen utveckla väldigt lite värme, därför behöver den inte så mkt kylning.[/citat]

 

tror att jungelsmurfen sammanfattade det bra... men fortfarande forza är bättre än gt, och raillisport challange är bästa rally spelet. xbox har vassare grafik och fick med sig konverteringar som ps2 inte klarade av som far cry och halflife2.. så dom får nog också räknas som exklusiva boxen och en massa spel jag int ekomem rp ånu som sagt..

 

men tex final fantasy. hur bra blir det igentligen? det har vart i produktion längre än playstaton funnits känns det som. och det spelet har hunnit bytt regissörer och programerare fler gånger än det finns månader på ett år. och då kan man ju bara tillägga att spelets grundare, och art director och kompositör har lämnat spelserien som lever vidare på sitt rykte enbart. för att starta en egen spelstudio i usa. där som gör exklusiva spel till xbox360.. på plattformsdelen är xbox minst lika bra. nu när de köpt till sig några av världens bästa plattformssspelhus-. det enda jag ser boxen saknat är rpg. men det kommer bli stor ändring på med 360.[/citat]

 

Är ju en smaksak vilket man tycker är bäst av Forza och GT, jag tycker båda suger.

Sen fattar jag inte vittsen med att köpa Far cry eller Half Life 2 till xbox när man kan köpa det till pc, där grafik och kontroll är mycket bättre + att man kan ladda ner och spela massa moddar.

 

Varför skulle FF serien bli sämmre? Finns ju mer begåvade människor än dom som slutat jobba med serien.

Vilka bra plattforms spel finns det till xbox? Till Ps2 finns det ju åtminstonde Sly, Jak och Ratchet.

 

Det enda spelet jag kan komma på som jag saknar till Ps2 men som finns till xbox är ju Dead or Alive.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo]

 

Är ju en smaksak vilket man tycker är bäst av Forza och GT, jag tycker båda suger.

Sen fattar jag inte vittsen med att köpa Far cry eller Half Life 2 till xbox när man kan köpa det till pc, där grafik och kontroll är mycket bättre + att man kan ladda ner och spela massa moddar.

 

Varför skulle FF serien bli sämmre? Finns ju mer begåvade människor än dom som slutat jobba med serien.

Vilka bra plattforms spel finns det till xbox? Till Ps2 finns det ju åtminstonde Sly, Jak och Ratchet.

 

Det enda spelet jag kan komma på som jag saknar till Ps2 men som finns till xbox är ju Dead or Alive.[/citat]

 

men om man nu gillar bilar så är forza bättre. nu diskuterade vi konsoller här inte pc. pc må vara bättre, men fö rmig tycke rjag det bara är sammäre kontroll tar upp platts på datorn och med datorskrärmens höga upplösning blir det så stelt och fyrkantigt om man inte har det absolut senaste grafikkortet. då spelar jag hellre på konsoll. men om vi återgår till ämnet, för det är ju såklart en smaksak. de som inte spelar på pc, kan ju lira massa bra spel till boxen som inte komme rtill ps2. för att nämna några exklusiva.

 

FF serien har bara blivit sämmre och sämmre, och det är bara namnet det lever vidare på. klart att det finns massa begåvade männsikor osm kan förnya och utveckla serien. men själva skaparen och hans kolegor gör numera exklusiva spel till 360. det

är dom spelen jag vill ha. inte några storslagna rädda världen äventyr som ff alltid har vart. i beatemup grenen så tycker jag nästan tävrt om., där finns det enda spelet jag ser det som är bättre på ps2. soul calibur 3.

 

när jag skrev plattformsspel pratade jag inte om de till boxen utan till xbox360. flera multi är på väg och ioch med köpet av rare kommer flera plattofrmspel som banjo kazooie. sen har de säkert knytit till sig några mer hus också.

 

slutsatsen:

de tkomme rmånga spel till båda konsollerna. de flesta går multi, några blir exklusiva som mgs2 och halo3. vad man skaffar spelar inte så stor roll. för i princip finns de flesta spelen i massa varianter till båda konsollerna. det man då får kolla på är sålkert microsofts underbara live. det säger igentligen allt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Mr.Man]Kommer att vänta in PS3:an iallafall.. Jag har aldrig ägt ett nintendo efter donkey kong, men jag tror på dom pga deras innovativa sätt att skapa spel på. Grafiken har fått för mycket fokus senaste tiden. Ska bli kul att se vad nintendo hittar på med deras rörelseavkänning i kontrollen[/citat]

 

efter vilket donkey kong? det har ju kommit itll alla konsoller förutom nes??

nintendo kan skapa inovativa spel. men själva klarar de sig inte. de måste övertyga resten av spelvärlden om att deras nya leksak är rolig att använda. inte bara ett steg bakåt i utvecklingen med digitalt styrkors och tre knappar. och de senaste rapporten om grafik snäppet bättre än xbox1 så har de mycket att göra. men de verkar inte ha brottom heller. :)

 

hur vi än ser på det så är grafiken avgörande. det är inte lika kul att spela ett dåtidens perfekt bilspel på supernes, som det är att spela ett nytt pgr3 till xbox360. det är snyggt, så man vill spela. det är bra så man ser vart man kör. därför tycker jag itne att man ska räkna in rev till nästa generation. det kommer bli en egen generation. förhoppningsvis blir det riktigt underhållande. men jag ska faktiskt erkänna att sen högsta chefen på nintendo gått i pension och den nya tagit över, (kommer inte ihåg vad han hette) så har det inte vart allt för stabilt och konkret från nintendo. det känns som om de använder sig av helt fel metod när de ska sälja och marknadsföra en konsoll med spel. jag pratar om game cube som inte direkt är en storsäljare i världen.. men de kan ju lära sig av sina misstag. och hoppas att de vet vad de gör den här gången.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs][citat=Mr.Man]Kommer att vänta in PS3:an iallafall.. Jag har aldrig ägt ett nintendo efter donkey kong, men jag tror på dom pga deras innovativa sätt att skapa spel på. Grafiken har fått för mycket fokus senaste tiden. Ska bli kul att se vad nintendo hittar på med deras rörelseavkänning i kontrollen[/citat]

 

efter vilket donkey kong? det har ju kommit itll alla konsoller förutom nes??

nintendo kan skapa inovativa spel. men själva klarar de sig inte. de måste övertyga resten av spelvärlden om att deras nya leksak är rolig att använda. inte bara ett steg bakåt i utvecklingen med digitalt styrkors och tre knappar. och de senaste rapporten om grafik snäppet bättre än xbox1 så har de mycket att göra. men de verkar inte ha brottom heller. :)

 

[/citat]

 

Game and watch spelet såklart!

 

Självklart spelar grafiken stor roll, sysslar ju med datorgrafik själv. Men det jag menar är att spelet behöver inte bli mer underhållande bara för att grafiken är fotorealistisk. Om spelhusen vågade satsa mer på innovativa spel istället för att stirra sig blinda på prestanda så tror jag att dom skulle vinna mycket på det. Där är nintendo duktiga tycker jag, dom vågar satsa på "knasiga" idéer och ibland får dom till en fullträff.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tomgrejs][citat=Mr.Man]Kommer att vänta in PS3:an iallafall.. Jag har aldrig ägt ett nintendo efter donkey kong, men jag tror på dom pga deras innovativa sätt att skapa spel på. Grafiken har fått för mycket fokus senaste tiden. Ska bli kul att se vad nintendo hittar på med deras rörelseavkänning i kontrollen[/citat]

hur vi än ser på det så är grafiken avgörande. det är inte lika kul att spela ett dåtidens perfekt bilspel på supernes, som det är att spela ett nytt pgr3 till xbox360. det är snyggt, så man vill spela. det är bra så man ser vart man kör. [/citat]

Håller verkligen inte med. Jag har mycket roligare med äldre bilspel som tex Mario kart och Ignition än med dom flesta av dagens bilspel. Det enda bilspelet som faktiskt är nyskapande och roligt som kommit den senaste tiden är Flatout.

[citat=tomgrejs]

därför tycker jag itne att man ska räkna in rev till nästa generation. det kommer bli en egen generation.[/citat]

 

Det kan du ju inte säga innan du vet hur kraftig Revolution kommer att vara.

 

Edit: Angående vår andra disskusion så kan vi ju säga som så att det är en smaksak :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Vilken konsol man ska välje är enbart på grund av vilken typ av spel man tycker om. Ny teknik har absolut ingenting att göra med speltillverkarna kompetens att göra spel. Och just nu sker knappast något förnyande av spelgenrer.

 

panga - skjuta, första person = XBOX

 

Äventyr = Playstation eller Nintendo

 

Rpg = Playstation

 

Beat em up = Playstation

 

Skräckspel = Playstation

 

plattform = Nintendo eller playstation

 

Barnspel = nintendo

 

Simulator och taktik = Xbox

 

sport och bilspel - kvittar vilken konsol

 

 

 

Playstation har bredast sortiment, men både Microsoft och Nintendo har köpt upp mycket bra tillverkare. Kan aldrig förlåta Rare för att de lät sig köpas av microsoft!

Länk till kommentar
Share on other sites

ja, så kan man ju dela upp grenarna. jag tycker inte iofs att skräckspel är så stort att racing inte får plats..

 

panga - skjuta, första person = XBOX

 

Äventyr = kvittar, alla har olka exklusiva serier som håller hög klass.

 

Rpg = Om vi ser till framtiden är x360 att räkna med, men ser man till nu har boxen och cuben inte fått många rpg nej..

 

Beat em up = det kvittar faktiskt.

 

Skräckspel = Playstation, är inte insatt där.. men det kan mycket väl stämma.

 

plattform = Nintendo eller playstation

 

Barnspel = nintendo, playstation är också med där med en massa barnprograms spel..

 

Simulator och taktik = Xbox

 

sport - kvittar

 

racing - xbox har flera bra spel som pgr forza och rallisport som alla är bättre än jämnbara på andra konsoller.

 

de grenar som jag gillar är fps, äventyr, rpg, simulator och racing. xbox passar mig bra då. med rev som ett kompliment.

Länk till kommentar
Share on other sites

jo square gör numera spel till alla konsoller. men det jag påpekade var att grundaren och geniet bakom alla ff spel, Hironobu Sakaguchi. har lämnat square enix för att tillsammans med de andra nyckelpersonerna bakom spel som ff 1-9 göra exklusiva spel för 360. och de spelen ser mycket lovande ut!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det folk gör fel är att dem jämför olika konsolers spel med varandra. Sony säljer rättgiheter till att göra spel och det ger än större bredare urval, samt större inkomst för att förbättra konsolerna, vilket resulterar flera kunder.

 

Nintendo har i stort sett ensamrätt på Nintendospel och inte många företag längre som får göra spel. I stort sett endast ifall Nintendo tycker om idéen eller så. Nintendo är äkta, för det är hela tv-spelets själ. Om några år kommer Sony tappa kvalité och sälja bara på namnet medan Nintendo kommer utvecklas sakta men säkert med en enda ideologi. Skapa bra tv-spel.

 

Ingen vet vad Revolution kommer ha för kapacitet, kanske sämmre kanske bättre. Vilket som, det är spelkänslan som gäller.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Diktator]Det folk gör fel är att dem jämför olika konsolers spel med varandra. Sony säljer rättgiheter till att göra spel och det ger än större bredare urval, samt större inkomst för att förbättra konsolerna, vilket resulterar flera kunder.[/citat]

 

 

Alla konsoler baseras på licenstillverkade spel. Nintendo är dyrast att tillverka spel till. Men de väljer spel mycket noggrant för att passa deras profil. Sony tillåter i princip vilka spel som helst till Playstation. Detta ger mer ojämn kvalitet, men de har å andra sidan störst marknadsandel. Microsoft är den som koncentrerar sig mest på EuroAmerikansk marknad. Men det är även många japanska tillverkare som inte vill ge ut spel till Microsofts Xbox. Detta beror delvis på att Xbox har relativt liten marknad i Japan.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag är för fattig för en xbox 360 just nu, och då jag har en vanlig xbox som funkar som mitt mediacenter så får den heltenkelt duga. När jag väl blir någorlunda rik så kmr ps3an säkert vara ute och då är det ju inget att snacka om.

Nintendo är jag ruggigt trötta på. Dom har misslyckats för mkt nu. senaste zelda var droppen och deras spel är ju för 3åringar :(

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Cjwk]

Nintendo är jag ruggigt trötta på. Dom har misslyckats för mkt nu. senaste zelda var droppen och deras spel är ju för 3åringar :([/citat]

 

Vad?

 

Har du ens spelat Windwaker, dvs gett det en ärlig chans? Många klagade så på grafiken och missade ett av Links hitills bästa äventyr. Grafiken då? Ja, först ogillade jag den men en bit in i spelet insåg jag hur genialt det var. Lätt en 10/10, vilket jag också tror att spelet fick i de flesta tidningar.

Länk till kommentar
Share on other sites

är det förresten bara jag som anser att grafiken bara blir mer och mer plastig när de bara ökar upplösning och antalet polygoner men använder samma stela animation sedan q1? ff6 och 7 var ju de snyggaste final fantasyspelen hittills ;)

 

förresten, pusselspel är inte att förrakta, Lumines är nog bland det bästa spelet jag någonsin köpt... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]är det förresten bara jag som anser att grafiken bara blir mer och mer plastig när de bara ökar upplösning och antalet polygoner men använder samma stela animation sedan q1? ff6 och 7 var ju de snyggaste final fantasyspelen hittills ;)

 

förresten, pusselspel är inte att förrakta, Lumines är nog bland det bästa spelet jag någonsin köpt... :D[/citat]

 

Instämmer, fienderna i de nya FPS-liren ser ju ut att vara inlindade i gladpack.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]

 

Vad?

 

Har du ens spelat Windwaker, dvs gett det en ärlig chans? Många klagade så på grafiken och missade ett av Links hitills bästa äventyr. Grafiken då? Ja, först ogillade jag den men en bit in i spelet insåg jag hur genialt det var. Lätt en 10/10, vilket jag också tror att spelet fick i de flesta tidningar.[/citat]

 

Jag har windwaker och jag gillade faktiskt idén med grafiken. Jag var en av få som gillade den från början. Men sedan kom allt båtglidande och jag tappade orken. Du har rätt i att det är ett rätt kul äventyr och jag ska inte tracka ner på zelda helt då det först och främst var på grund av zelda jag köpte Gamecube.

Kanske att det är dax att damma av cuben och ge spelet en chans igen... nu när det är lov och allt ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...