Xexor Posted July 11, 2003 Share Posted July 11, 2003 Hur får man en tjej att klä av ig för en roll där hon inte får betalt, och inte bara tjej utan kille mä, alltså hur e d möjligt att förklara för en människa att denne personen skall filmas naken (inte visa allt) i en film som många kommer se + att dom inte får något för det, jag vet att vissa har gjort et och dom har sagt att dom gjorde det för att bara testa (detvar deras egna produktion mä), jag menar, finns möjligheterna att förklara något sådant till en tjej (efter som jag e kille) utan at hon missuppfattar mej.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traxx Posted July 12, 2003 Share Posted July 12, 2003 Det kan jag bara svara på om jag vet mer om dig och vad det är du tänker göra. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schönis Posted September 28, 2003 Share Posted September 28, 2003 DEt beror på hur stor Film det ska vara...... För det första måste du meddela att det inte är privat och att det kommer ses av många... om det är en stor film som kommer visas för många finns det många som kanske vill visa upp sig mm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted September 28, 2003 Share Posted September 28, 2003 presentera filmen på ett bra sätt för dom, med ett seriöst upplägg och ett seriöst manus. Se till att allt är organiserat. Förklara noga för skådespelarna om filmen och karaktärerna och vad scenes roll i filmen är. Så att det inte känns som bara dina snuskiga fantasier. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UngeherrPeter Posted November 1, 2003 Share Posted November 1, 2003 Klä av hela teamet när det är dags för inspelning. Om alla är näck blir det lätt. Gör inte en stor sak av det. Det är inte så farligt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluten_cell_nr13 Posted November 2, 2003 Share Posted November 2, 2003 Och tänk på hur mysigt det kommer bli om alla myser runt i bara strumplästen... Precis som street säger är det superviktigt att allt är välorganiserat när man ska göra en så jobbig scen. Alla måste veta exakt vad de ska göra och vad som kommer näst. Om teamt börjar vela så blir det en väldigt otrygg stämning. Det är viktigt att det ligger en proffesionell stämning över inspelningen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted January 3, 2004 Share Posted January 3, 2004 Tja, som sagt så måste du påvisa en viss seriositet vid filminspelningen och dessutom så skulle jag rekommendera att (om möjligt) ge intruktioner till kvinnliga medlemmar av inspelningsteamet och låta dem göra så mycket som möjligt. Jag tror inte det vore uppskattat att ha killar som springer runt och "måste fixa ljuset lite" ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 De där me att klä av hela timet är nog de bästa altenativet, kunde inte komma på bättre själv. Men då menar jag seriöst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daybreak Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Troma filmar alltid "tutt-scenerna" först av allt ifall skådespelarna skulle komma på andra tankar och vägra näcka. Enligt vissa kontrakt man skriver med skådespelare får upphovsmakarna använda allt inspelat material som spelats in under den period då kontraktet gäller. *blink-blink* /Dayfall 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted March 15, 2004 Share Posted March 15, 2004 Jag tycker du ska spela i en film först och vara naken. Respekt är viktigt för skådespelarna. Bifoga manuset så kan jag fråga min flickvän om hon tycker det är värt att ställa upp i din film. Det där med att filma den scenen första scenen låter bara som ett amatörknep. funkar inte proffisionellt. efter första dagen står teamat och tickar pengar medans jakten på ny skådespelare måste vara igång. vanligt är det med body double. eller varför visa. kan det inte finnas i det negativa rummet istället? mvh henrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
farbror_fallos Posted May 28, 2004 Share Posted May 28, 2004 Jag tror det är viktigt att man förklarar vad man arbetar med. Det första bemötandet är viktigt. Alltså, inled inte samtalet med att t.ex. säga: "Jag vill filma dig naken", eller dylikt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Håller med om att klä av teamet, får henne att se att det är seriöst....såvida det helt plötsligt inte blir till en dålig porrfilm, men förhoppningsvis inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Ett naket film crew låter som en bra idé, men berätta idéen för henne innan ni klär av er annars kan det bli konstigt ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Hm, jag vet inte jag. Vad skall det vara bra för, att filma någon naken? Vad skulle det tillföra filmen? Hur ofta är någon naken i en "biofilm" där det är motiverat, förutom skumma skräckfilmer där man mest vill visa brösten? Om filmen funkar utan nakna bröst, så tycker jag att man skall stå över. Om det inte går att genomföra filmen utan nakenscenen, vad är det då för film? Argumentera gärna emot mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwagang Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 [citat=gorse]Hm, jag vet inte jag. Vad skall det vara bra för, att filma någon naken? Vad skulle det tillföra filmen? Hur ofta är någon naken i en "biofilm" där det är motiverat, förutom skumma skräckfilmer där man mest vill visa brösten? Om filmen funkar utan nakna bröst, så tycker jag att man skall stå över. Om det inte går att genomföra filmen utan nakenscenen, vad är det då för film? Argumentera gärna emot mig.[/citat] -nej, jag håller med dej- -hur skulle ett manus se ut som faller pladask utan de`? -Jag tycker oftast att filmer har för mycke`"blaj" nuförtiden... (för att citera den kände livsfilosofen Kalle: Hobbe: De e "Den maskerade ryttaren på TV i kväll Kalle: Jag vill inte se den filmen - de e blaj i den Hobbe: men han pussar ju bara hästen på slutet?! Kalle: ...blaj e blaj... mvh/Hwagang 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miss Wood Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 Mm, håller med om de två ovanstående. Det är så jävla kämpigt när man i alla komersiella mainstreemfilmer-med växande obehagskänsla-måste sitta och vänta på den självklara tutt-scenen (som ingen för den delen verkar kunna göra orginell numera) utan att den liksom har nått syfte. Sen tror jag det beror jävligt mykke på vikken brud du hittat/r, finns alltid nån som vill klä av sig.... jag frågade nydligen en kompis om hon ville va statist i ett nytt projekt och det första hon säg är " ska jag ha sex med nån?!" Nej, tyvärr. " Men ska jag va nudie då?" Sorry.....Det finns ju helt klart alla slags människor =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 Miss Wood, vad har din kompis för telefonnummer? =) Med vänlig hälsning Daniel 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miss Wood Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 LoL.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimboyummin Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 När Paul Verhoven skulle spela in duschscenen i Starship Troopers, där man verkligen ser att alla e nakna, regisserade han naken för att skådisarna skulle känna sig bekväma... så jag håller med om att det kan va en bra idé. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Vissa här verkar ha hakat upp sig på att hon är naken över huvud taget. Tog inte ställning till det då det inte ingick i frågan men nu när det tagits upp jälvar... :) Tycker det är helt fel att säga att du inte ska ha med den scenen bara för att det är med naket, vet ju inte vad scenen är och vad den kan tillföra. Stämmer inte alls att nakenhet inte kan tillföra bra saker till en film. Titta bara på Eyes Wide Shut, en helt magnifik film som helt hade fallit om den inte visat vad som egentligen händer utan hela tiden antytt, plus att den erotiska känslan riunt filmen hade försvunnit. Däremot kan jag hålla med om att du ska fundera på hur pass nödvändigt det är att hon klär av sig, då det föränklar på många sätt att inte göra det. Men behövs det så behövs det, isf, visa att ni e proffsiga, låt henne kanske ta med sig en tjejkompis eller två så hon känner sig trygg och klä självklart av er själva också. Då bör det gå bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazone Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Om du har problem att lägga upp det seriöst kör med body double. Redigerat efter rapporterat inlägg. Synpunkter på detta kan lämnas via PM. MvH Ronnie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 fast det finns ju filmer där det är absolut nödvändigt för "naken-scener". Jag menar hur många skulle se "Swordfish" om det inte vore för Halle Berry? ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 Ett sammanträffande att denna tråd är en av de mest lästa, eller i alla fall öppnade? :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 [citat=Wallin]Ett sammanträffande att denna tråd är en av de mest lästa, eller i alla fall öppnade? :D[/citat] hehe, självklart, hur kan du tro något annat ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 [citat=Mazone]Om du har problem att lägga upp det seriöst kör med body double. Hyr in en hora från gatan för ett par hundra så är det löst.[/citat] Från gatan? Dom flesta finns väl numera på nätet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts