Gå till innehåll

Bra TV-serier ni kan rekommendera?


dreeze

Recommended Posts

[citat=Jeopardyjack]

Sämsta Tv serien någonsin mste vara 7th heaven. Har aldrig sett ett mer fördomsfull o patetiskt TV serie. Den säger rätt mycket om hur sjukt det amerikanska samhället är[/citat]

 

Absolut! Ibland tror jag att tv-folket i USA hjärntvättar det amerikanska folket vi tv-apparaterna, på uppdrag av regeringen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lexx (Favoriten, om en gigantisk trollslända som åker genom rymden med en...speciell..besättning & äter planeter)

Dead Like Me (En tjej mosas av en mugg-ring från rymdstationen MIR & sprids ut över hela kvarteret. Den döda får jobb som Reaper)

Star Trek, valfri generation (Kommentarer överflödiga)

Simpsons

Futurama

V

Kids In The Hall

Aqua Teen Hunger Force (askul, om en mutarad milkshake, en klase pommes & en imbecill köttbulle :-D )

Freddy´s Nightmares (bla om hur Freddy Kreuger blev den han blev)

Twilightzone

Neon Genesis Evangelion (En mer existensiell Animé om något som först verkar vara Machas.Det är det inte :-) )

Urotsukidoji (Perverterad serie om demoner med smak för att våldta allt som kan gå upprätt & hur man slaktar desamma)

Hitch Hikers Guide To The Galaxy (originalet från 1981)

Powerpuff Girls

Cow And Chicken

Dexters Lab

Djurgården/Bo Ko (Klassiker :-) )

Tales From The Crypt

 

Serier som Power Rangers, bevvelyhills & sånt gör mig fysiskt illamående.

Finns mycket mer bra, men det här är vad jag kommer på just nu :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ni har ju missat de tecknade serierna!:)

 

South Park

Simpsons

Family guy

Futurama

 

Och ja! 7th heaven är fruktansvärt. Otroligt att killen från den serien fick huvudrollen i boogeyman...Fast vid närmare eftertanke tror jag inte ens en riktigt bra skådis hade kunnat rädda den röran:/

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Lexx (Favoriten, om en gigantisk trollslända som åker genom rymden med en...speciell..besättning & äter planeter)

[/citat]

Ha, ha... i Kubricks 2001 så har rymdskeppet formen av en Spermie med destination Jupiter - alltså en djup metaforisk innebörd av att rymdskeppet är en Spermie som är på väg mot ägget Jupiter... I Lexx har de ett liknande skepp men vänt på det så det nu liknar en gigantisk penis som åker runt och tja äter planeter hahahahha.... :)

 

Förstår mig inte fel nu jag tycker Lexx är en rolig underhållande serie på något konstigt viss...

Länk till kommentar
Share on other sites

Farscape, det var så den hette ja! :-D

Försökte hitta namnet, men hade inte sovit många minuter så jag glömde av vad den hette :-)

 

Har sett precis allt av vad som är släppt med Lexx, & ska köpa resten av boxarna snarast möjligt!

Måste medge att orsaken att jag började titta var att kaptenen Stanley Tweedle såg ut precis som Florian Schneider från Kraftwerk, så jag undrade vad bövelen det var för skum serie igentligen.

....sen fastnade jag....hårt :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok alltså hur kan ni glömma bort Alias alltså den skönaste serie som någonsin gjorts. Sen har vi

* Point pleasent

* The 4400

* Angel

* Buffy the vampire slayer

* Lost

* O.C

* Desperate houswifes

* C.S.I

* Scrubs

 

Ja själv håller just nu på att skapa en svensk vampyrserie. Sen har ja en annan serie på g en typ av 21 jump street ifall ngn kommer ihåg, detta då i svensk verision.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Ingen har nämnt Summerland? Riktigt sliskigt ofta men på nåt underligt sätt vill man titta vidare. Har sett två säsonger och vet inte om det kommer fler, hoppas iaf :)

 

Sen är ju Futurama en höjdare, även om det inte går för tillfället väl?

 

Lost har jag sett sporadiskt på men inte fastnat än, "försökte" fastna nu efter att dom börja köra 2 avsnitt på rad på nån kanal så jag såg dom första två avsnitten men fastna inte ändå...Men jag måste ju hålla med om att det verkar vara riktigt hög klass på Lost.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bara jag som gillar TRU CALLING och LAS VEGAS ?

Annars så tycker jag att THE APPRENTICE, Dokusåpa, är jävligt ball.

 

LOST funkar.

OC är mäktigt bra.

ONE TREE HILL funkar väl också ibland.

DH går väl bra när det inte kommer så mycket bättre på tv'n.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]OZ är nog den bästa serie jag följt. Riktigt grymt om livet i finkan.[/citat]

 

Jag trodde jag hatade den tills jagg började se på den. Nu kan jag inte lägga mig för att sova utan att vara uppe till typ kl. 03 på natten. Men väldigt deppig serie också, man liksom orkar inte vara med dem i fängelset.

Länk till kommentar
Share on other sites

Inget som du inte hört förut direkt... men...

 

TWIN PEAKS - tveklöst en av de bästa serier som gjort, och i motsats till många andra tycker jag även andra säsongen är väldigt bra (även om en del avsnitt kanske saknar lite där). David Lynch när han är som bäst. Mystik och spänning berättas på ett underbart sätt ackompanjerad av underbar musik. Ses med fördel under så kort tid som möjligt, dvs. se alla avsnitten i rad! Tyvärr tror jag inte säsong 2 finns på DVD. Finns även en film som heter "Fire Walk With Me" som utspelar sig innan själva serien börjar. (Skall dock ses efter att man sett serien)

 

TRU CALLING är en intressant serie tycker jag också, men den blev ju nedlagd så det finns inget slut på den vilket gör hela serien halvt meningslös tycker jag.

 

FRIENDS (Vänner) känner du väl redan till och är förmodligen den bästa komedi-serie som gjorts i mitt tycke.

 

LOST - Enormt bra första säsong i alla fall, med mycket spänning och kretsar kring ett stort mysterium. Man längtar alltid till nästa avsnitt. Förmodligen borde den avslutats på en säsong också, för har svårt att se hur de skall lyckas hålla uppe det en hel säsong till, men den som lever får se.

 

24 - Ja, bra ett tag, men numer inte mycket mer än bra actionunderhållning på kvällskvisten när man är för trött att göra något annat.

 

HOUSE - Underhållande serie om en läkare med intressant personlighet som arbetar på ett fint sjukhus i amerika. Liknande scenario i varje avsnitt med en patient som kommer in med en skum sjukdom som han vanligtvis botar, men dock underhållande.

 

DESPERATE HOUSEWIVES - Underhållande och intressanta bra första 5-6 avsnitten. Urartar senare till en ganska alldaglig, men snyggt producerad, såpa.

 

JOEY - Gillade man vänner så kan man tänkas gilla den här som ju handlar om Joey från vänner när han flyttat till Hollywood för att bli skådis. En del av vänner-humorn finns kvar, men annars har den en bra bit att gå innan den blir lika bra som originalet. Men schysst 20-minuters underhållning lite då och då i alla fall.

 

THE O.C. - Jag gillade skarpt första säsongen av denna serie. Mycket intriger åt olika håll och roliga förvecklingar samt intressanta karaktärer. Ungdomar, romantik, komik etc. Liknar väl Beverly Hills på sitt sätt men mer fokuserad på färre antal människor. Andra säsongen levde tyvärr (inte helt oväntat) inte upp till den första och den börjar kännas lite uttjatad nu. Längtar inte direkt ihjäl mig efter säsong 3.

 

GILMORE GIRLS - Mysig serie med underbara dialoger. Handlar om mor och dotter i en liten amerikansk småstad. "Mysig" är nog det ord som bäst beskriver den. Finns i massa säsonger och blir förmodligen uttjatad tillslut.

 

Ja, alla serier jag nämnde ovan har väl redan nämnts så är väl egentligen onödigt att posta det här inlägget alls, men kanske ger det någon något :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg en trailer på en ny fängelse serie som ska visas på fox nu. PRISON BREAK. Handlar om två bröder. Den ena hamnar i finkan och den andra vill inte lämna sn brorsa där, så han gör något för att hamna där också. Sedan planerar dem sin flykt därifrån. Verkar vara mycket action och den kommer nog att bli sevärd*

Länk till kommentar
Share on other sites

Peter Stormare är med i Prison Break, bara som en liten notis.

 

I övrigt kan jag säga att Veronica Mars är en okej serie. Dock är den rätt ordinär under dem tio första avsnitten ungefär, sen kickar den igång på alla cylindrar och kör hårt fram till slutet på säsongen. Väldigt mycket av serien utspelar sig på en highschool och en detektivbyrå, så den kanske inte faller alla i smaken. Serien har några fall som snurrar på under hela säsongen samt fall som löses per avsnitt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fresh Prince: Bästa och roligaste serie som någonsin existerat, så jäkla mycket bättre än vänner.

 

OC: Otroligt bra serie som jag nästan sätt varje avsnitt av, fyfan vad jag längtar tills det börjar igen nästa vecka.

 

Smallville: Väldigt välgjord serie om Clark Kent, grymt bra!! Följt den sedan det började i 2001..

 

Simpsons: Om man inte gillar detta så är det synd för den personen

 

Summerland: Börjat titta på nyligen, väldigt lik OC, så om man gillar det missa inte detta.

 

Laguna Beach: Går på MTV, också jävligt nice serie om några ungdomars vardag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...