_nemo_ Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 [citat=dreeze]För ni som vill ha hela Twin Peaks på DVD så kan jag påpeka att Twin Peaks säsong 2 kommer ut senare i år (Oktober tror jag det stod, fast då vet jag inte om den månaden gäller Sverige). .[/citat] Grejen är ju bara att de har suttit ett datum varje år i vad kan det vara nu, fyra år? Den blir ju ständigt försenad. Om den kommer i år blir jag väldigt förvånad, orkar inte ens hoppas på att den gör det =( 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco Volante Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 LOST!!! Band of Brothers är så himla bra också! Sett hela serien tre gånger tror jag! :) Riktigt bra! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeze Posted June 16, 2006 Author Share Posted June 16, 2006 [citat=_nemo_][citat=dreeze]För ni som vill ha hela Twin Peaks på DVD så kan jag påpeka att Twin Peaks säsong 2 kommer ut senare i år (Oktober tror jag det stod, fast då vet jag inte om den månaden gäller Sverige). .[/citat] Grejen är ju bara att de har suttit ett datum varje år i vad kan det vara nu, fyra år? Den blir ju ständigt försenad. Om den kommer i år blir jag väldigt förvånad, orkar inte ens hoppas på att den gör det =([/citat] Jo, jag vet, fast den här gången hörde jag Lynch bekräfta det hela i en radiointervju jag lyssnade på på en hemsida. Så det lutar nog åt att den kommer i år. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leranimatör Posted June 17, 2006 Share Posted June 17, 2006 Ni har ju glömt HippHipp!!!:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Nu har jag läst igenom hela tråden och inte hittat någon som har nämnt SHOGUN. Vilken grym serie, har ju iofs inte sett hela ännu utan bara lite mer än halva. Köpte den för 199 på ica maxi igår, har redan sett typ 5 timmar :) Den är riktigt bra hittills, får väl återkomma och berätta vad jag tyckte om fortsättningen. (Toshiro Mifune vi saknar dig) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K R Films Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 SOPRANOS är det bästa som NÅGONSIN hänt tv! Det är bara så jävla bra!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Det är en ny distributör som ger ut Twin Peaks den här gången. Artisan (var det va?), som gav ut förra gjorde en för kostsam förpackning i förhållande till hur många som köpte den vilket ledde till att de beslutade sig för att skita i säsång två och vänta tills rättigheterna löpte ut. nu är de uppköpta av någon annan som ger ut nya boxar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 [citat=Java ex Machina]Det är en ny distributör som ger ut Twin Peaks den här gången. Artisan (var det va?), som gav ut förra gjorde en för kostsam förpackning i förhållande till hur många som köpte den vilket ledde till att de beslutade sig för att skita i säsång två och vänta tills rättigheterna löpte ut. nu är de uppköpta av någon annan som ger ut nya boxar.[/citat] Och de nya släpper en box med både säsong 1 och 2 i samma. Så alla som köpte ettan kan känna sig blåsta =) Tur att jag väntade med ettan innan tvåan kommer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swe__ Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Scrubs - Är lite nörd på serien och kan förmodligen allt och lite till om den. Fruktansvärt stark serie, humor och drama blandas i ett. Kan det bli bättre? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted July 24, 2006 Share Posted July 24, 2006 Blade the series. Är inte i närheten av den klass som Wesley Snipes filmerna innehåller. Men jag tycker ändå att den är underhållande. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Nu har jag kollat klart på SHOGUN. Och vilken serie då! Så jävla bra! Jag älskar Toshrio Mifune, var tvungen att kolla på De sju samurajerna igår igen bara för hans skull, beställde även hans "Hell in the pacific". Serien slutar väl lite tvärt, men det finns ju fördelar med det också, man får liksom inte allt upptryckt i ansiktet om vad som händer Toranaga och Anjin-san, det finns utrymme för egna tankar. Grym serie hursomhelst och jag rekommenderar ALLA att se den. Någon mer än jag som känner sig nästan lite tom när man sett klart en bra serie? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 [citat=_nemo_] Och de nya släpper en box med både säsong 1 och 2 i samma. Så alla som köpte ettan kan känna sig blåsta =) Tur att jag väntade med ettan innan tvåan kommer.[/citat] Damnit! Jag blir så djävla trött på alla dessa boxar och specialutgåvor hit och dit. Om det drabbade någon annan än mig själv skulle jag bojkotta den Twin Peaks boxen. Men jag är ju en Cooperaholic så det är väl bara att hosta upp pengarna... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ammoniak Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Här några av mina favoriter: -My Name Is Earl -Master Of Horror -Entourage -Simpsons etc etc etc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creator Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Jag får väl bidra med mina absoluta favoriter inom tv-serierna: South Park (helt underbar humor) The Simpsons (lite väl överskattad, men mycket underhållande) Nile City (kan inte förstå att ni har glömt denna fantastiska svenska (alldeles för korta) serie signerad Killing-gänget) Hipp Hipp (en annan mycket underhållande svensk (skånsk) serie) That 70's Show (grymt rolig, skådespeleriet är det absolut inget fel på (som någon nämnde) , grundidé: mer eller mindre udda karaktärer som spenderar mesta tiden i en källare) Lost (första säsongen var helt underbar, men nu i andra säsongen är det sååååå segt, kan inte bara någon någorlunda viktig karaktär dö (t ex Michelle Rodriguez (Ana-Lucia) tål henne verkligen inte, världens sämsta skådespelerska) Little Britain (hur kan ni glömma den här underbart sköna brittiska serie, fast tyvärr lite bristande i kvalitét) (visste ni förresten att Jesus och Mozart kom från GB?) 24 (iaf första säsongen, sedan dalade den ordentligt, har inte ens orkat kolla ordentligt på de senare de säsongerna) I stort sett alla ovanstående serier har ett grymt karaktärsgalleri, vilket är grunden för en bra serie, enligt mig) Tack för mig 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna_Dea Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Har börjat köpt tv-serie boxar på sistonde. Har sett och rekommenderar: Lost: Säsong 1 Prison Break (Fanns bara att köpa de 13 första avsnitten, får köpa hela boxen när den släpps 1 veckan i augusti. Us-version) The OC: Säsong 1&2 Simpsons Säsong 1-5 Lost började bli jävligt bra vid avsnitt 12-13 enligt mig. Nå måste jag bara ha säsong 2. Men tråkigt att skaparna har planerat 4-5 säsonger totalt. Kommer ta aplång tid. Prison Break var enligt mig MYCKET intressantare. Synd att jag bara har 13 avsnitt. Men väldigt underhållande och smart serie. OC säsong 1 tyckte jag var bra. Men den är ju mest tillför ungdomar. Tyckte säsong 2 var bättre och hade en lite äldre stämning över sig. Sösong 3 i September FTW. Simpson behöver inte en större presetantion. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeze Posted July 28, 2006 Author Share Posted July 28, 2006 En enormt dyster serie (som nästan blir lite tung att se på grund av den nattsvarta stämningen) är Battlestar Galactica den nya versionen. Mycket välgjord och och välskriven. Pilotavsnittet börjar t.ex med en 4 minuter lång tagning där kaptenen går igenom en bit av skeppet och hälsar på de olika karaktärerna i serien. Sånt görs inte så ofta i TV-serier. Har säsong 1 på DVD, ska beställa säsong 2. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 [citat=dreeze]Pilotavsnittet börjar t.ex med en 4 minuter lång tagning där kaptenen går igenom en bit av skeppet och hälsar på de olika karaktärerna i serien. Sånt görs inte så ofta i TV-serier.[/citat] karaktärsintroduktioner, menar du? förresten, det är ingen som nämnt Riket än va? Den dansk-svenska skräckisminiserien med Ernst-Hugo Järegård som blev amerikansk remake för ett tag sedan. Riket är grymt bra, för alla er som gillar twin peaks. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBrotherOfLight Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Kvinnofängelset. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Scrubs är nog favoritserien just nu, fruktansvärt rolig serie. Simpsons är ju en evig klassiker, trots att jag tycker humorn har blivit lite mer "korrekt" med mer moral. Band of Brothers får inte sågas! Underbart bra serie och en enorm upplevelse på storduk och 5.1-ljud. Lost är bra, men aldeles för utdraget, om man verkligen frågar sig frågan vad som fört historian vidare under avsnittet man just sett.. ja.. sällan något svar på den frågan. 24, usch. Realtid - my ass. En kille kan sitta i en roddbåt mitt ute på en sjö på landet iklädd galonoverall och fem minuter senare på sitt arbete i stan iklädd kostym. Grejen med serien är att det utspelar sig på ett dygn och om det då inte blir trovärdigt kan man lika gärna kolla på vilken annan kriminalserie, actionserie som helst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Orkar inte förklara, ni får kolla på IMDB, men detta är nåra favoriter i nu läget. Entourage Kyle XY Eureka Heroes Rescue Me Vissa har bara gått 1 avsnitt, men är såpass bra att jag kan rekommendera dom ändå :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Carnivàle med Nick Stahl (john connor i T3), Clancy Brown (från Highlander 1, The Shawshank Redemption och Starship Troopers) och dvärgen från Twin Peaks är hett tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speero Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 [citat=Java ex Machina]Carnivàle med Nick Stahl (john connor i T3), Clancy Brown (från Highlander 1, The Shawshank Redemption och Starship Troopers) och dvärgen från Twin Peaks är hett tips.[/citat] tror ja såg 3 avsnitt och sedan ville man inte se mera, var väldigt seg. är kingdom hospital något att se? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Java ex Machina Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 [citat=Speero][citat=Java ex Machina]Carnivàle med Nick Stahl (john connor i T3), Clancy Brown (från Highlander 1, The Shawshank Redemption och Starship Troopers) och dvärgen från Twin Peaks är hett tips.[/citat] tror ja såg 3 avsnitt och sedan ville man inte se mera, var väldigt seg. är kingdom hospital något att se?[/citat] se Riket istället, som kingdom hospital är en remake av. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Jag har precis upptäckt How To Make It In America. Kan rekommenderas! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts