Jump to content

Läskiga sätt att döda någon på?

AndTuts

Recommended Posts

Hej jag och en kompis skall nu i sommar göra en skräckfilm, och undrar då om någon kan komma med inspiration för läskiga sätt att döda någon på... Vi har aldrig gjort en skräckfilm förut, men någon gång måste väl vara den första. Vi blev just klara med våran lilla typ bondparodi och tänkte göra en skräckfilm. Vi blir jätteglada för tips...

Tack på förhand!

/Alf

Typ, tänk det mest orginella. Publiken tänker jaha, nu kommer mördaren komma bakifrån och döda honom, men WOW! nåt helt annat händer! Tänk på möjligheterna i miljön där mordet utspelar sig. Typ på toan kanske mördaren hänger upp offret och smiskar honom med en handduk. Okej, dåligt exempel, men kanske stabbar honom med en tandborste, eller nåt...tänk igenom scenen och miljön nogrant.

Typ på toan kanske mördaren hänger upp offret och smiskar honom med en handduk. Okej, dåligt exempel, men kanske stabbar honom med en tandborste

Väldigt bra och realistiska exempel men han kanske kan bli dränkt i toan också :-P, vi har just spelat in en film där jag kastar en cykelhjälm på en vakt med AK-47S men bra tips Tack!

/Alf

Genomborrad av högaffel

Skallen sprängd av fasttejpad handgranat

Ihjälhuggen av linjal

mm mm mm mm mm mm mm mm

Kolla igenom ditt manus, var utspelar sig filmen? Är det på en bondgård finns det ju lie, högaffel, dränkt i kogödsel mm mm.

Skys the limit!

Genomborrad av högaffel

Skallen sprängd av fasttejpad handgranat

Ihjälhuggen av linjal

mm mm mm mm mm mm mm mm

Kolla igenom ditt manus, var utspelar sig filmen? Är det på en bondgård finns det ju lie, högaffel, dränkt i kogödsel mm mm.

Skys the limit!

Jag har ett eget sätt att filma på, jag skriver faktiskt inte manus, men iaf så kommer den utspela dig i ett öderuckel och i en mörk skog m.m...

/Alf

Och glöm inte attityden i mordscenen. Om mördaren exempelvis är en gammal tant som sitter i en gungstol och varje gång hon gungar fram så sticker hon någon i ryggen med en kniv, tänk skillnaden om hon skrattar och skriker hysteriskt eller nynnar tyst på en vaggvisa!

• 2 weeks later...