Jump to content

Adobe Premiere Pro 2.0 & Presets

awedlundSE

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte för ett år sedan en äldre utgåva av Premiere Pro (2.0) och tänkte kolla om någon här har något tips på en sida med bra presets?

Det jag menar med presets är givetvis inställningar för exempelvis exportering av 1080hd vilket denna programvara i grunden inte har. Jag har

exempelvis (snart) en iPhone 5 och kommer nog ibland redigera lite saker jag filmat med telefonen.

Har inte testat, men det är tveksamt hur bra Premiere Pro 2.0 kommer att klara 1080p material med h.264 codec (vilket är vad iPhone filmar i). Se till att ha Quicktime Player 7.6 installerat så kanske det fungerar att ta in filerna i alla fall.

Bästa format för export är beroende av vad du ska göra, men i PPro 2.0 är möjligen det bästa Windows Media 9 HD (om jag minns rätt kan inte 2.0 exportera h.264). Om du nu (då mot förmodan) kan klippa filmerna så kan du iofs exportera som en "tung" codec (ex Apple MJPEG) och sedan konvertera dem till h.264 igen i någon tredjepartsmjukvara. Men då blir det möjligen en rätt stor kvalitetsförlust...

//M