Gå till innehåll

Adobe Premiere Pro 2.0 & Presets


awedlundSE

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte för ett år sedan en äldre utgåva av Premiere Pro (2.0) och tänkte kolla om någon här har något tips på en sida med bra presets?

Det jag menar med presets är givetvis inställningar för exempelvis exportering av 1080hd vilket denna programvara i grunden inte har. Jag har

exempelvis (snart) en iPhone 5 och kommer nog ibland redigera lite saker jag filmat med telefonen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte testat, men det är tveksamt hur bra Premiere Pro 2.0 kommer att klara 1080p material med h.264 codec (vilket är vad iPhone filmar i). Se till att ha Quicktime Player 7.6 installerat så kanske det fungerar att ta in filerna i alla fall.

 

Bästa format för export är beroende av vad du ska göra, men i PPro 2.0 är möjligen det bästa Windows Media 9 HD (om jag minns rätt kan inte 2.0 exportera h.264). Om du nu (då mot förmodan) kan klippa filmerna så kan du iofs exportera som en "tung" codec (ex Apple MJPEG) och sedan konvertera dem till h.264 igen i någon tredjepartsmjukvara. Men då blir det möjligen en rätt stor kvalitetsförlust...

 

//M

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...