MaxSch Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Tjena. Behöver er expertis... Jag ska köpa en videokamera som är lämplig för att göra webb-tv-inslag. Viktigt är att den är enkel och förlåtande, men också att bildkvaliteten är hygglig och att ljudet blir bra. Kan även bli så att jag gör kortare repotage/dokumentärer som ska visas på webben. Har tittat på en videokamera, Sony HDR-CX250, för cirka 4 lax. Funkar? Den har en stereominikontakt för extern mikrofon, och jag antar att det behövs för att få bra ljud vid intervjuer. Uppskattar tips bra bra mikrofon, helst inte dyrare än 1000. Lite specifikationer om kameran: Typ Bakbelyst CMOS Upplösning bildsensor 5,4 megapixlar Upplösning film 2,2 megapixlar (effektiv) Upplösning stillbild 8,9 megapixlar Objektiv G-objektiv Brännvidd 2,1 - 63,0 (29,8-894 mm motsvarade 35 mm) Lägsta belysning 3 lux Optisk zoom x30 Digital zoom x350 Inspelning Upp till 1080/50p Ljudsystem 2-kanaligt Dolby Digital-stereoljud 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts