Gå till innehåll

Jompa64

Recommended Posts

Hej

Mitt första inlägg i forumet.

Som rubriken beskriver är jag nybörjare De Luxe. Önskar lite tips på vad jag ska köpa för utrustning. Kommer främst använda den till musikvideofilmning. Tänkte jag skulle hoppa på en nybörjarkurs för att lära mig grunderna. Moderskeppet verkar vara ett bra ställe med överkomligt pris/mån.

 

Har surfat runt lite på nätet och de flesta verkar tycka att systemkamera är att föredra. Den billigaste jag hittat är Canon EOS 2000D. Sen hittade jag även en actionkamera; GoPro HERO familjen på Komplett.se.

Min fråga är vad som är bäst att välja med tanke på kvalitet, användningsområde samt att jag är nybörjare? Begagnat eller nytt?

Tack på förhand 🙂

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag köpte postorderföretagets demoobjekt. Det enda som gav intryck av att vara använt var instruktionsboken. Efter drygt 9 år fungerar kameran fortfarande.

Jag hoppas du tänkt på kostnad för stativ, mikrofon, extra batteri, linsskydd, och vad du nu behöver.

Moderskeppet? Snälla, förklara, för det har jag ej hört talas om.

Om du finner det relevant så kan du bli medlem i föreningsdriven lokal-TV-station eller annan filmskaparförening. Att ha kontakt med kollegor har sina poänger. Det var på ett sådant ställe jag lärde mig filma.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...