Jump to content

söker nån att laga en animerad musikvideo åt oss??

Recommended Posts

hej,har ingen aning om hur man gör allt jag vet är att jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med någon som kan göra en animerad film till en av mina låtar,musikvideo!från vanlig film med levande människor och miljö,med inklippt tecknad gubbe..!vet nån nåt??:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By detejubaraaleks
      Två första avsnitten av min skräckserie brainman.
      Experimentell serie som består av animerade pappersfigurer. Mycket lek med djup och våld!
      (för avsnitt två: BRAIN MAN Ep 2 - Prison - YouTube)

http://www.youtube.com/watch?v=kTUR07eWj3w
    • By kevinkenell
      Brickface Studios består av två killar - jag (Kevin) & Olle!
      Efter en lång inspelningsdag av en annan film, satte vi oss och smällde ihop en instrumental, skrev en text och spelade in!
      Sen var det bara en musikvideo som behövdes!

Idag har vi släppt den!

Nu vill vi sprida den och veta vad ni tycker!

BrickFace Studios
    • By Tobias Larson
      GUILT

"En enslig varelse vandrar genom skogen utan destination. Plågad och styrd av ett mörkt förflutet. Men hoppet träder in i varelsens liv och allt tar en ny vändning."

En thriller utan ord. Om ondska och godhet.

Jag tar gladeligen emot analyser och kritik för att utvecklas och kunna göra nästa film bättre.
      Detta är min fjärde kort-film, om ni vill se mer av vad jag gjort kan ni gå till min hemsida: larson.studio.nu
    • By Werun
      Hej!

Ska göra en kort spel-film på ca 1 min. Skulle behöva hjälp med idé och manus till den! HJÄÄÄLP MIG!:D
    • By partyconny
      Tjena!

Jag har skrivit ganska många kompletta manus nu och spelat in en del.. ganska dåliga filmer, pga dålig utrustning, dåliga skådespelare, omotiverade medarbetare etc. Kan inte ens visa upp utan att skämmas haha..
      Jag gick ut mediegymnasiet, inriktning rörlig bild i somras och där gjordes ju också en del halvbra, men ja. Inte heller något jag gärna visar upp, jag var mycket seriösare och mer intresserad än de andra.

Nu känner jag att jag verkligen fått ihop ett bra manus och vill satsa för att få den här filmen så bra som möjligt!

Jag har skrivit ner all rekvisita, utrustning, medarbetare, skådespelare, plats (iaf Hur den ska se ut) etc som jag behöver och även en budget, hur mycket allt kan tänkas kosta. Har även gjort ett bildmanus.
      Men det här med budget, det är ju första gången jag gör en seriös budget, utanför skolan. Visst har jag räknat med allt, men vet inte om summorna är precis rätt osv. Kan man få hjälp med det någonstans?

Nu till huvudfrågan: Var börjar man?

Jag vet vad jag behöver, men var börjar jag?

Jag behöver sponsorer, pengar, skådespelare, medarbetare, lite rekvisita, som bil t.ex, jag behöver en exakt plats osv.
      Men det känns som jag inte kommer få pengar beviljat, om jag inte har allt planerat och det blir svårt att planera allt utan beviljad budget. Det blir också svårt att bestämma exakt plats, om jag inte har en beviljad budget och därmed vett att inspelningen blir av.

Så; Var börjar jag & var/hur kan man få hjälp med produktionen och lika viktigt; var kan man få pengar ifrån?

mvh Simon!
  • Create New...