Jump to content

The Hallway - En kortfilm inspirerad från survival horror spelet "AMNESIA"

2biasMotion

Recommended Posts

Hej! Mitt namn är Tobias och jag producerar, regisserar och filmar en film inspirerad utav skräckspelet "Amnesia: The dark descent."

Trailern kan ni se här:

Filmen kommer antagligen bli släppt på youtube i september eller i slutet av augusti, beror helt på när den blir färdig.

Lämna gärna feedback och komplimanger! Alltid välkommet!

ENJOY!

Teaser*

Och komplimanger blir det få av då den var väldigt knapphändig, trist och musiken kändes helt fel för något Amnesia-inspirerat.

Mitt tips är att du satsar på något mer minimalistiskt och eerie / music box-ish som matchar det stilla och "minimalistiska" fotot (Blir ju helt fel med snabb musik till seg bild).

Som ett Amnesia-fan ser jag fram emot den riktiga filmen sen iallafall :bire

• 1 year later...

Häftigt! ska bli spännande att se slutprodukten! Jag tyckte stundtals texterna kunde bli lite för mycket, en lite mer smutsvit eller oerhört ljus grå nyans kanske skulle tona ner skrikigheten i texterna, vet inte?

Älskar Amnesia-spelen, en kompis och jag jobbar på en playthrough av tvåan, finns här på Voodoo Film, sök efter Amnesia så hittar du den nog. :)