Gå till innehåll

Snyggaste musikvideon?


bortom12e

Recommended Posts

[citat=Saku]Jag måste faktiskt säga, Eric Prydz - Call on me. ;)[/citat]

Nej, nu får du ge dig... Eric menar att man ska ta videon med en nypa salt (typ att det är en "Uggla-grej", dvs. att ha strippande tjejer på scenen och påstå att det är en antisexism-grej...) men jag tycker den är alltför skrämmande för att vara den snyggaste musikvideon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Måste jag verkligen välja så ligger det lika mellan Laibach's Tanz Mit Laibach & Das Speil Ist Aus samt Moby's Porclein :)

 

Andra videos jag gillar av diverse anledningar är bla Front 242 - Tyranny >For You

 

S.P.O.C.K, Unheilig, KLF, E Nomine & Funker Vogt brukar ha bra snygga & kul videos åsså :-)

 

Björk-videon förresten, var det den med robotarna? Den älskade jag verkligen!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ressigören][citat=Saku]Jag måste faktiskt säga, Eric Prydz - Call on me. ;)[/citat]

Nej, nu får du ge dig... Eric menar att man ska ta videon med en nypa salt (typ att det är en "Uggla-grej", dvs. att ha strippande tjejer på scenen och påstå att det är en antisexism-grej...) men jag tycker den är alltför skrämmande för att vara den snyggaste musikvideon.[/citat]

 

Du tror inte att Saku menar att den är snygg bara för att den är full med snygga tjejer? Han gjorde ju trots allt en blink-smiley efter.

 

[citat=Lasse_laser][citat=Ayame]cloud connected är snyggt filmad[/citat]

 

Håller helt klart med. En av favoriterna[/citat]

 

In flames-fan som jag är, lägger jag också min röst på cloud connected.. Inte för att jag kollar mycket på musikvideos så jag kan bedöma rättvist men..... den e cool.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn][citat=ressigören][citat=Saku]Jag måste faktiskt säga, Eric Prydz - Call on me. ;)[/citat]

Nej, nu får du ge dig... Eric menar att man ska ta videon med en nypa salt (typ att det är en "Uggla-grej", dvs. att ha strippande tjejer på scenen och påstå att det är en antisexism-grej...) men jag tycker den är alltför skrämmande för att vara den snyggaste musikvideon.[/citat]

 

Du tror inte att Saku menar att den är snygg bara för att den är full med snygga tjejer? Han gjorde ju trots allt en blink-smiley efter.[/citat]

 

 

Jomenvisst, det är ju det jag menar, saku tycker "call on me" är bra eftersom hela skiten går ut på att ha kvinnor som dansar runt en man och påstå att man inte ska ta det för vad det är, men vad ska man ta det för då? Jag kan inte se vad som skulle göra den till något annat än ännu en sexistisk musikvideo i mängden... Och visst, om man gillar sådana så gör man det (iofs är det enda som kan få mig att förstå varför man gör det ointelligens...), men jag mår bara illa...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ressigören]

Jomenvisst, det är ju det jag menar, saku tycker "call on me" är bra eftersom hela skiten går ut på att ha kvinnor som dansar runt en man och påstå att man inte ska ta det för vad det är, men vad ska man ta det för då? Jag kan inte se vad som skulle göra den till något annat än ännu en sexistisk musikvideo i mängden... Och visst, om man gillar sådana så gör man det (iofs är det enda som kan få mig att förstå varför man gör det ointelligens...), men jag mår bara illa...[/citat]

 

jag tror inte att hans inlägg var menat att tas på något större allvar. förmodligen ville han bara skämta till det när vi snackade om _snygga_ videos och det är mkt snyggt i den videon (tjejerna ifall du inte fattar det). så bara för att man är man och tänder på sexiga tjejer så e man ointelligent nu? stick och packa lite bajs

 

cloud connected är jävligt nice tycker jag med...

'meshuggah - rational gaze' gillar jag också

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ash]jag tror inte att hans inlägg var menat att tas på något större allvar. förmodligen ville han bara skämta till det när vi snackade om _snygga_ videos och det är mkt snyggt i den videon (tjejerna ifall du inte fattar det). så bara för att man är man och tänder på sexiga tjejer så e man ointelligent nu? stick och packa lite bajs[/citat]

 

 

Uppenbarligen finns det inte tillräckligt mycket intelligens i ash's huvud för att förstå vad jag menar. (det kanske till stor del är fyllt med aska...?) Jag bryr mig inte om att gå igenom hela saken igen - då det är stor risk att det blir för tjatigt - utan hänvisar bara till mina inlägg i detta ämne. Tyvärr är det väl så att jag inte ska räkna med att någon ska hålla med mig på ett filmforum, då huvudämnet är allt som har med den mansdominerade filmvärlden att göra. Att hitta feminister här är väl som att hitta en nål i en höstack, men jag ser gärna att jag har fel på den punkten.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ressigören][citat=palle]ojojojj... här finns det iaf en som har svårt att förstå ironi...[/citat]

 

Om ironin inte är rolig bryr jag mig inte om den, utan tar den för vad den ser ut att vara.[/citat]

 

ska inte dra dej över ett streck, men du verkar vara feminist, så mot en feminist var det kanske mer sarkasm... iaf så var det kul... sen tänkte jag på den här videon, va heter den... jajust de... eric Prydz video... den me massa heta brudar är sjukt snygg... eller? =)

 

Finns några Rob Zobie viedos jag tyker om, även manson har hjort en och annan väldans läcker...

 

peace

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=palle]ska inte dra dej över ett streck, men du verkar vara feminist, så mot en feminist var det kanske mer sarkasm... iaf så var det kul... sen tänkte jag på den här videon, va heter den... jajust de... eric Prydz video... den me massa heta brudar är sjukt snygg... eller? =)[/citat]

 

Prydz video är en äckligt sexistisk video som bara får mig att må illa. Är det så svårt att förstå vad jag menar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...