Gå till innehåll

Snyggaste musikvideon?


bortom12e

Recommended Posts

hahahaha....eric prydz och benassi satisfaction...........feta videor, fan regissören.....IRONI. Fy fan, ja bara haaaatar feminister.

 

Men ärligt, koRn-Freak On A Leash är jävla snygg.

Och så gillar jag Snoop Doggs nya...drop it like its hot.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Är en stor censurmotståndare, och brukar vara väldigt försiktig med att peka finger och moralisera över vad som får och inte får visas, men i fallet Eric Prydz-videon vetefan om någon inte bara skulle ha ingripit och saxat upp hela skiten.

 

En kul grej? Jag vet inte vad folk i allmänhet anser vara stor komik, men 400 juckande sköten i 4 minuter kvalar inte in på min topp tio iallafall.

 

Om den inte skulle förbjudas pga. att den är så in i helvete motbjudande och ja, faktiskt rent av förnedrande, så åtminstonde för slöseri på film och pengar då regissören säkerligen promenerade, förlåt, juckade iväg från banken med ett fett arvode.

 

Min egen all time-favorit är f.ö Björk's Army Of Me, regisserad av geniet Michel Gondry. För tillfället iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag säger då att 'Sober' - TOOL är en av favoriterna. Jag gillar iofs alla deras videos. Sedan är 'The perfect drug' - Nine Inch Nails en riktig höjdare också.

 

...har en viss kärlek till Cradle of filths - From the cradle to enslave... det morbida lockar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Cruzito]"Beastie Boys - Sabotage", regisserad av Spike Jonze.[/citat]

 

 

Alltid älskat den videon men hade ingen jädra aning om att Jonze har regisserat den!!

 

hehe något efter men var bara tvungen att kommentera. Och du Nemo, med att du hatar feminister menar du då att du är emot jämlikhet mellan män och kvinnor?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Alexandra]Jag säger då att 'Sober' - TOOL är en av favoriterna. Jag gillar iofs alla deras videos. Sedan är 'The perfect drug' - Nine Inch Nails en riktig höjdare också.

 

...har en viss kärlek till Cradle of filths - From the cradle to enslave... det morbida lockar.[/citat]

Jag måste nog säga att Tool's videor är bland det skummaste jag sett, de är inte särskilt bra tycker jag, men däremot är musiken hur bra som helst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite offtopic men ändå, jag måste bara tipsa om en riktigt sjysst film. Casshern är Kiriya Kazuaki's första långfilm, han är en av Japans främsta videoregissör. Casshern är en spelfilmsanime, och man märker att killen brukar göra musikvideos. Det är så snyggt, nästan hela tiden.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jonathan]

 

Och du Nemo, med att du hatar feminister menar du då att du är emot jämlikhet mellan män och kvinnor?[/citat]

 

Nej jag är inte emot jämlikhet...jag har en underbar mamma, 2 systrar, en sambo, och sist men inte minst (elle iofs till storlek) en dotter. Jag vill att dom ska ha samma möjligheter i livet som män. Men jag gillar inte feminister, dom sänker bara sig själva med deras löjliga kamp. Och dom ska va framme o gnata om allt. Nu drar jag ju alla över en kam här, men jag hoppas vad ni menar. Dom riktigt extrema feministerna, det är dom ja inte gillar.......

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_][citat=Jonathan]

 

Och du Nemo, med att du hatar feminister menar du då att du är emot jämlikhet mellan män och kvinnor?[/citat]

 

Nej jag är inte emot jämlikhet...jag har en underbar mamma, 2 systrar, en sambo, och sist men inte minst (elle iofs till storlek) en dotter. Jag vill att dom ska ha samma möjligheter i livet som män. Men jag gillar inte feminister, dom sänker bara sig själva med deras löjliga kamp. Och dom ska va framme o gnata om allt. Nu drar jag ju alla över en kam här, men jag hoppas vad ni menar. Dom riktigt extrema feministerna, det är dom ja inte gillar.......[/citat]

 

aha men då förstår ja hur du menar, jag håller med om att feministernas (vissa) politik har utvecklats på ett negativt sätt än vad dom från början stod för

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Hmm...Jag tycker videos där man ser bandet stå och spela är bland det mest meningslösa som finns...

Den bästa videon är förmodligen "Du hast" eller "Stripped" av Rammstein.

Du Hast har en skön Lynch-feeling över sig, samt är otroligt snyggt fotad. Stripped är bara så otroligt vacker.

Tyvärr så görs det inte videos till den musiken som jag för det mesta lyssnar på...lyssnar främst på industri, dark ambient, samt synth & ebm grejer.

men egentligen lyssnar jag väl på exakt allt till och från, förutom RnB, Rap o dylikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=EzekielMartyr]Tyvärr så görs det inte videos till den musiken som jag för det mesta lyssnar på...lyssnar främst på industri, dark ambient, samt synth & ebm grejer.

[/citat]

Nämmen! Ett seriöst fall av god smak! :-)

Jo det finns mycket, men det är tyvärr svårt att få tag i :-(

Några saker som kommit ut nu det senaste är bla Laibach, Skinny Puppy, VNV Nation & Apoptygma Berzerk!

Har även en hel del typ Funker Vogt, Front 242, Depeche Mode & lite sånt på VHS, men VHS är inte ens kul med god musik :-(

Då nämner jag just DVD för att det är halvt omöjligt att hitta på TV, finns en hel del på nätet, men det nämner jag inte här.

Köpte bla Laibach & ska precis lägga beställning på Skinnys båda DVD:er, Laibach var GRYMT bra!

Alla videos & en lång trevlig dokumentär!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg om Pedo-Mike´s Black ´n White. Den impar inte lika mycket som förr. Rätt snygg, men Thriller håller bättre i längden.

 

Annars tycker jag om Kate Bush´s videos är enkla, anspråkslösa och konstnärliga. De är väl favvos . . . Fast Alice Coopers har gjort en hel del balla grejer, "Bed on Nails", "Poison" m.m. Fast bäst är hans tidigare videos. De är ju helt surrealistiska. Det tyckte även Dali som arrangerade ett samarbete mellan dem i flera videos. Bl.a. skapade Dali en käpp med en diamant på, värd en miljon Dollar. Den fick "snälle" Cooper bita av käppen. Vad fasiken hette videon igen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...