Gå till innehåll

Plan 2-6 Skräckfilm


tattarn

Recommended Posts

Mitt första inlägg här på voodoofilm. Jag har kollat igenom en hel del av de filmerna som ligger uppe här och måste säga att denna film är den bästa jag sätt här. När jag såg den kändes det lite som de omgjorda japanska skäckfilmerna the ring och the grudge. Jag gillar den gröna färgen i filmerna och kornigheten och effekterna är suveräna. Till och med skådespelarna gör bra ifrån sig, åt minstånde huvudrollen. favoritdelen i filmen tycker jag är när andra killen riktar pistolen mot honom och huvudrollen öppnar munnen med ett skrik, effektfullt!

Skulle va kul och se en längre flim från er (30min+)

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj, visste inte att den här tråden fortfarande var igång den är ju över ett år gammal, hur som helst kul! Tack alla för komplimanger o kritik, uppskattas mycket o jag instämmer i det mesta ni säger. Alla effekter gjordes med After Effects och photoshop.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Tror det är lättare att rita det bildruta för bildruta i Photoshop eller liknande eftersom det är så få bildrutor det gäller. Då får man den där effekten av att monstret "fladdrar" på köpet eftersom man förmodligen inte ritar det exakt likadant på alla bildrutor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mycket cool film, riktigt snyggt klipp stundtals och genomgående snygga effekter. Något att tänka på dock:

 

- Akta er för att göra effekter på stillbilder, även om det är lättare, det syns ofta väldigt väl, speciellt om man har en så brusig bild som ni har (alternativet är ju förstås att lägga på brus efteråt, eller att skjuta med stativ).

- Experimentera gärna mer med färgsättningen, jag tycker det är väldigt viktigt att, speciellt i en sån här sorts film, förmedla en känsla snarare än att direkt spegla någonting så som det ser ut i verkligheten.

 

Riktigt cool film som sagt... Keep it up!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

WOW!

Den bästa filmen jag sett här på voodoofilm.

Fast det där att han tappade ciggaretten tog död på skräcken liksom.

Istället skulle han typ slängt iväg den, försökt springa men trilla på marken.

Fast vad vet jag, jag är ju ingen filmexpert precis.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gör en fortsättning på den... Denna filmen skulle t.ex kunna vara början, så när denna 5 minutaren är slut tonas allt till svart och sen börjar fortsättning fast om en annan person. Detta skulle kunna bli en riktig lång-skräckis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyckte ni gjorde filmen skitbra för vara vanlig kamera. lite tid etc. Synd att ni inte hann med små detaljerna men som sagt, man ska ta in kritik och possitiva saker och ta in det för att sedan lära sig utav det och göra det ännu bättre. Tyckte skräckfilmen var jävligt bra ialla fall :) En liten fråga.. Alla ljud, (skrämande ljuden) var det alla från Monstret? Och hörde han detta? Bara en undring. Skitbra! Fortsätt så!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...