Joel_1980 Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Denna filmen gjorde jag som ett expriment. Jag ville se om jag kunde skapa en film helt själv, dvs, filma själv, agera i filmen, redigera, komma på idé osv. det gick bra. Dock högg jag tag i en kille som fick panorera kameran ett par gånger åt mig, men det mesta är filmat på stativ då jag tryckt på "rec" och sedan sprungit framför kameran och agerat. Idén, eller temat är "man vs machine" inspirerat med ett inslag av "you're damned if you do your damned if you don't". döm själva! :) http://www.joeljonsson.com/drylaundry.wmv 0 Citera
Rabies Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Tvärfet! Snygg med, men hur fan fick du flaskan att fastna i maskinen? Nu blev jag jävligt inspirerad! 0 Citera
Joel_1980 Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 Jag tvättar alltid där och har lärt mig att på den raden så fastnar flaskan väldigt ofta.. och även denna gång.. fastnade på första tagningen :) 0 Citera
Rabies Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Haha klockrent! Edit: Det va nästan så jag missade att regnet va pålagt med,tänkte först: vaffan hade han sån jävla tur med timing där med eller hade han hyrt in en regnmaskin. Bra jobbat 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Jag gillar den skarpt! Väldigt stilren, mycket bra filmat :) 0 Citera
Adrijan Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 en applåd. skit snygg faktiskt! älskar dom snygga skärpedragningarna (hoppas dom var äkta) 0 Citera
thesnowboarders Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Denna filmen gjorde jag som ett expriment. Jag ville se om jag kunde skapa en film helt själv, dvs, filma själv, agera i filmen, redigera, komma på idé osv. det gick bra. Dock högg jag tag i en kille som fick panorera kameran ett par gånger åt mig, men det mesta är filmat på stativ då jag tryckt på "rec" och sedan sprungit framför kameran och agerat. Idén, eller temat är "man vs machine" inspirerat med ett inslag av "you're damned if you do your damned if you don't". döm själva! :) http://www.joeljonsson.com/drylaundry.wmv Länken fungerar inte :( 0 Citera
beta75 Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Funkade bra för mig, fick hem den i 570kb/sec. Riktigt nice. Gillade färgerna. :bire /KN 0 Citera
Joel_1980 Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 Inte? för mig gör den det.. testa att högerklicka och välj "spara mål som" 0 Citera
gorse Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Jag skulle just fråga var man bor för att ha en sådan miljö, när jag ser Australien under avataren. Jag är lite svag för denna typ av miljö, med spärrgaller och flagad färg. Tusch-texten för tvålen är huvut på spiken. 0 Citera
beta75 Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Aaahaa Australien Vilka minnen ljuva Har du varit i Nimbin än? :h /KN 0 Citera
gorse Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Jag får erkänna att jag fick en tankeställare föresten. Varför krånga till det och aldrig få nått gjort? Man gör nått "enkelt" och får ut nått skitbra, istället för överambitiösa projekt som självdör. Klurigt drag det där. 0 Citera
thesnowboarders Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Denna filmen gjorde jag som ett expriment. Jag ville se om jag kunde skapa en film helt själv, dvs, filma själv, agera i filmen, redigera, komma på idé osv. det gick bra. Dock högg jag tag i en kille som fick panorera kameran ett par gånger åt mig, men det mesta är filmat på stativ då jag tryckt på "rec" och sedan sprungit framför kameran och agerat. Idén, eller temat är "man vs machine" inspirerat med ett inslag av "you're damned if you do your damned if you don't". döm själva! :) http://www.joeljonsson.com/drylaundry.wmv Satans vad svettig du var :P 0 Citera
Nicke_92 Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Skitskön film helt enkelt, handlingslös men underbar! 0 Citera
_nemo_ Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Snyggt, men kändes mer som ett anslag än en kortfilm. Är det du som gjort musiken också? För den var riktigt bra den med. 0 Citera
Joel_1980 Postad 17 februari 2008 Författare Postad 17 februari 2008 Nej, musiken har jag snott från donnie darko :) 0 Citera
_nemo_ Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 Nej, musiken har jag snott från donnie darko :) Aaaargh! Hur kunde jag missa det? Jaja, det betyder att det var alldeles för länge sedan jag såg den och att du har bra musiksmak =) 0 Citera
Adrijan Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 jag undrar hur ni gjorde regnet! var det med vattenslang? 0 Citera
Joel_1980 Postad 17 februari 2008 Författare Postad 17 februari 2008 Regnet har jag lagt på efteråt i After Effects.. CC Rain tror jag det heter i AE CS3 0 Citera
Dr.Julen Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Kan du typ bifoga en fil, för när jag ska öppna länken händer där inget, saknar jag nått?? 0 Citera
Joel_1980 Postad 19 februari 2008 Författare Postad 19 februari 2008 Högerklicka på länken och välj "Spara mål som". 0 Citera
GodeDoktorn Postad 21 februari 2008 Postad 21 februari 2008 Hur har du gjort de där långsamma in/utzoomningarna i stillklippen? Är det en funktion i kameran eller har du lagt på effekten efteråt? Ursäkta noobfrågan. 0 Citera
Normen Postad 26 februari 2008 Postad 26 februari 2008 Nice. Jag är också lite nyfiken på zoomningarna. Bra idé och helt nyskapande, känns det som . Keep it up! 0 Citera
Taste FX Postad 26 februari 2008 Postad 26 februari 2008 Asbra gjort! Gillade verkligen stilen på filmen. He, han hade ju "verkligen" en riktig turdag...eller tar jag miste? !(Ironi)! Riktigt bra jobbat, fortsätt så! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.