Gå till innehåll

Riktiga julfilmer!


Anhool

Recommended Posts

Jag är på jakt efter riktigt genommysiga julfilmer. Det ska verkligen drypa jul över dom! Gärna amerikansk jul då den alltid är störst och bäst. Hela filmen ska kännas som julafton när man var 6 år. Tänk Ensam Hemma.

 

Tack.

 

Gammla klassiker som ensam hemma, ett päron till Farsa, tomten är far till alla barnen. sen har du ju Elf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok då, leta efter musikalfilmer från 50-talet. Alternativt banda allt på TV3 under julhelgen. Rena amerikanska TV produktioner bruk vara äckligt gulliga. Gärna filmer där det ingår något gulligt djur och barn. Typ Lassie.

Kan inte ge några exempel eftersom jag i princip hatar allt sånt.

Får man fråga varför du vill se just den typen av julfilmer?

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite nostalgi är aldrig fel så här till jul :D

Men nånstans får jag dra gränsen. Lassie klarar jag inte av. TV-filmer klarar väl INGEN av? Dessutom brukar dom ju vara fulla av kristen propaganda och det vill jag inte veta av. Det måste ju finnas halvt välgjorda filmer med samma känsla om Ensam Hemma...

Länk till kommentar
Share on other sites

Karl Bertil Johnsson kanske? "JAG HAR NÄRT EN KOMMUNIST VID MIN BARM!!!"

 

eller Kan du Vissla Johanna (vet inte hur många år jag segat mig igenom den filmen utan anledning)?

 

men annars så är ju just "kristen propaganda" ett säkert sätt för att få julstämmningen att infinna sig... och i år har du ju alltid senaste animerade utgåvan av 10 Budorden att skratta åt... jag menar mysa till... ;)

 

http://epicstoriesofthebible.com/

 

"It's a fun romp through the life of one of the Old Testament's most engaging characters." - Miami Herald

 

(jupp... det var sagt om en film som ska visa hur gud skoningslöst dödar alla förstfödda, hur gud dränker egyptier osv osv... vad kommer härnäst? Titanic the animated musical for kids? Åh nej... jag mindes just... http://www.badmovieplanet.com/unknownmovies/reviews/rev317.html)

 

"The 3-D animation production design is great..." - Orlando Sentinal

 

"Succeeds in bringing a new level of humanity to the legendary Moses." - The

Chicago Sun Times

 

och min favorit... "This is a movie designed to lead children to God, not away from Him." -Plugged In Online ... yeahhhh riiiight...

 

Annars? jadu... är ju lite less på julfilmer... men första Nu är det Jul Igen (Santa Claus) med Tim Allen var ju riktigt hyffsad... och Ernie firar Jul är ju en kultis... Mr Bean är ju en annan klassiker...

 

Men om du ska ha amerikanskt så måste du ju se nån av dom där Uncle-Scrooge-filmatiseringarna... eller iallafall "it's a wonderful life" av frank capra...

 

En kompis brukar alltid snacka om Batteries Not Included när det kommer till julfilmer... har inte sett den än själv dock.

 

men iallafall... som den lille ungen säger: "A very happy Christmas... And God bless us... EVERYONE!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, Polarexpressen har jag inte sett. Kanske vore något men tycker cgin är så tråkig i den. The Santa Claus med Tim Allen ska självklart ses. Planen är att jag ska se en julfilm varje dag sista veckan innan doppardagen. Sista kvällen - Nightmare Before Christmas!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm, Polarexpressen har jag inte sett. Kanske vore något men tycker cgin är så tråkig i den. The Santa Claus med Tim Allen ska självklart ses. Planen är att jag ska se en julfilm varje dag sista veckan innan doppardagen. Sista kvällen - Nightmare Before Christmas!

 

Även om den inte ser så otroligt häftig ut så är känslan en av de absolut bästa man kan ha inför julen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...