Gå till innehåll

Hårdrock?


Bonecrusher

Recommended Posts

Melodifestivalen? pytt!

 

Finns här någon riktig hårdrockare? Jag lyssnar mestadels på riktigt hård hårdrock, Cannibal Corpse, Slayer, Vio-Lence, m.m. Death och Bay area fuckin´ Thrash metal! Någon mer som delar mitt intresse för stenhård blytung metal? \m/

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte om jag kan säga att jag lyssnar mest på "hård" hårdrock,men nog fan e jag hårdrockare alltid! Ängnade större delen av 80-talet till att försöka "breaka" med olika band,vilket i stort sett misslyckades kan man nog säga.Sista bandet var nog hyffsat halvnära ändå kanske,turnerade en del här å där även ett par kortsvängar i finland.Dock tenderade vi alltid att gå back(alla pengar på ljud/ljus å vi levde på poppkorn,typ)Efter en tre gigs kväll tillsamans med ett band som hette "jailbait" tror jag,på ett ställe som hette "bluesbrothers" i närheten av odenplan i stockholm där vi öppnade,gick tyvärr sanningen upp för mig sakta,vi räckte inte till!!"Jailbait" var så jåvla grymma!(vi tyckte vi var grymma med norrlandsmått)Detta var augusti 90 tror jag å jag bestämmde mig för att det var nog.lämmnade dock alldrig guran, och hård rockare är man tills döden inträder! Fred aka kingen

P.S Bandet hette "Slow n`easy" btw.Peace

Länk till kommentar
Share on other sites

Arvingarna är inte det Hårdrock? Fast det är lite hårt för mig tycker jag ;)

 

Nej men ärligt talat, Mest 70 / 80 tals hårdrock för mig, Purple, Sabath Nazaret, Led zepelin, Mötley, Guns, Metallica mfl, inte så Mycket metal metal, så att säga, Iron Maiden då och Judas men men, Kanske man får generalisera sig in i gruppen Hårdrockare ändå?

Länk till kommentar
Share on other sites

Är ett stenhårt fan av Guns N'Roses(originalet, inte dagens) lyssnar på allt från Guns n roses, bullet for´my valentine, Trivium Raised fist, ozzy Black sabbath, Pantera osv. Pendlar mycket från 80-tals till nutid beroende på årstid, månens linjer, mitt stjärntecken och liknande;)

 

Mycket hårdrock här det gillar vi=D

Länk till kommentar
Share on other sites

Tänk er in i följande situation: Man är på väg hem från skolan i en sprängfylld buss.

Folk beter sig som svin och man sitter där inklämmd på ett säte med en skränig blondin vid sin sida.

 

Vad går då upp mot en fruktansvärt arg låt i lurarna som sköter ilskan åt en så man själv kan sitta lugn och harmonisk?

 

Nä ni, stackars människor som inte hittat hårdrockens plats i hjärtat. Ni förstår inte hur musik kan få en att totalt skita i omvärlden, låta sopbergen växa på hallgolvet samtidigt som man lutar sig tillbaka i fotöljen och njuter.

 

Playlist just nu: Entombed, Shpongle, The Haunted och lite blandskivor med breakcore.

Peace!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag lyssnar på mjuk punk. Dansbands punk som mina kompisar kallar det. Green day, Ebba grön, Blink182,

jag vet inte om man kan kalla det mjuk punk eller dansbands punk, för det hör väll till katagorin Punk Rock, iaf ebba grön och Green day.

men det finns ju olika varianter av Rock, som ni alla vet. och Punk rock hör ju mer till ebba grön än till green day som kan göra vanliga hård rock och rock låtar så dom är inte direkt ett punk band. Blink182 är jag ingen fantast direkt så jag kan inte säga så mycke om dom.

 

Men om jag ställer frågan till mig själv angående vad jag lyssnar på så är det allt från beatles till Iron Maiden och det säger väll ändå allt men här kommer en klassiskt lista tråd inlägg :p :

 

top 20 låtar:

 

1. Fountain, Sweet

2. Breakfast in America, Supertramp

3. Bouelevard of broken dreams, Green Day

4. Wings of a Butterfly, H.I.M

5. Tribute, Tenacious D

6. Holy Diver, DIO

7. Behind blue eyes, The Who

8. Numb, Linkin Park

9. 5705, City Boy

10. The Day the earth caugth fire, City Boy

11. Mr.Landlord, A.C.T

12. Kayleigh, Marillion

13. lemon tree, Fools Garden

14. 2 minutes to midnigth, Iron Maiden

15. Ma Liberté de Penser, Florent Pagny

16. Bring me to life, Evanecencse

17. Gypsy, Uriah Heep

18. Sunrise, Uriah Heep

19. Stairway to heaven, Led Zepplin

20. Still Waiting, Sum 41

 

Listan stämmer inte riktigt i ordning som favoriter.

Ja det var nog alla låtar jag kunde komma på som favoriter för till fället :D.

men annars är favorit gruppen nog : Sweet - kommer alltid att älska Fountain.

Om det finns flera som är galna i hårdrocks musik så adda mig på MSN!

sen så vill jag även säga att alla som gillar Ebba Grön borde ge Sex Pistols en chans lr Hoobastank - Just one, out of controll bland annat.

sen nämnde jag Jack Blacks rock band Tenacious D som har gjort en lång film som jag har sett, den var grymt bra.

Tenacious D består av Jack Black och Kyle Gass.

 

Ja det var allt! hej då da!

 

//Johannes

Länk till kommentar
Share on other sites

Oj vad kul! Listor! Jag måste göra en jag med. Här följer en lista av vad som går i min Mp3 nu:

 

1. Chalice of Blood - Forbidden

2. Death Walking Terror - Cannibal Corpse

3. The Toxic Walz - Exodus

4. Sadus Attack - Sadus

5. T.D.S - Vio-Lence

6. Payback - Slayer

7. Total Satan - The Crown

8. Arrows of Agony - Heathen

9. Never to Rise Again - Dark Angel

10. Critical Mass - Nuclear Assault

 

Ingen särskild inbördes ordning.

 

"We need DTP, Death To Posers is what i mean"

 

Stay Metal!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...