Gå till innehåll

Hårdrock?


Bonecrusher

Recommended Posts

AC/DC - Thunderstruck är bland topp 5 låtar som är dom bästa som gjorts.

Många av deras andra ligger inte långt efter. Men när Thunderstruck dyker upp på jobbet (brevid Elvis Presley - Jailhouse Rock) så susar man runt med truckarna, och skiter i allt o alla. Helt underbart!

 

Hårdrock riktigt högt på trucken, sitter med bitter min, mörka ögon, och allt man behöver göra för att komma fram är att enkelt vifta med handen - ett riktigt släpp fram mig eller jag kör över dig. Funkar nog inte lika bra med Scooter eller Dolly i sterran.

Länk till kommentar
Share on other sites

När man kommer till Cannibal Corpse är gränsen passerad för mig, även om ett par låtar är rätt klämmiga!

Du nämnde en stenkross, blundar man medans CC lirar kan man utan större ansträngning se just en stenkross framför sig, haha.

 

Förr lyssnade jag på black metal lite då och då, men hualigen vad fjompigt det är.

När vuxna karlar sminkar sig som lik, sjunger om död, pina och demoner i varenda låt och tävlar med varandra om vem som är mest brutal tycker jag det blir mer fjantigt än tufft.

Nästan som i powermetal, fast där är det uppvuxna WoW-are som sjunger om drakar, eld, magi och svärd.

 

Inget vidare diskussionsunderlag i mitt inlägg så jag får avsluta med:

Någon som lyssnar på The Haunted? Är de bättre nu när gamle Dolving sjunger eller föredrar ni Marco Aro? favoritskiva?

Länk till kommentar
Share on other sites

AC/DC - Thunderstruck är bland topp 5 låtar som är dom bästa som gjorts.

Många av deras andra ligger inte långt efter. Men när Thunderstruck dyker upp på jobbet (brevid Elvis Presley - Jailhouse Rock) så susar man runt med truckarna, och skiter i allt o alla. Helt underbart!

 

Hårdrock riktigt högt på trucken, sitter med bitter min, mörka ögon, och allt man behöver göra för att komma fram är att enkelt vifta med handen - ett riktigt släpp fram mig eller jag kör över dig. Funkar nog inte lika bra med Scooter eller Dolly i sterran.

 

Håller med! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Corpsipaint har alltid varit nördjigt. Jag tycker inte att man kan kalla slayer för hård hårdrock, dom är inte så hårda, ta bloodline t.ex. lugn-lugn låt :). Tacka vet jag, knodel is a poodle, deicide, devoured och death to christ because he's a christian who prays to god, who's a sinner. Det är fin-fin musik, hihih.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag föredrar Metal. Nu förtiden lyssnar jag mest på Black Metal, så som Dark Throne, Mayhem, Burzum etc. Men lyssnar även på Death Metal band som At the Gates, Carcass och tidigare In Flames. Fast In Flames är ju jävligt bra fortfarande... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Men herregud. Är det ingen som lyssnar på mästerartister som exempelvis Stratovarius, Rhapsody of Fire, Sonata Arctica, Kamelot, Epica, Visions of Atlantis, Edgy och så vidare...

Fast jag ska villigt erkänna att Black Sabbath, Ozzy himself och Thin Lizzy har en speciell plats i mitt hjärta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men herregud. Är det ingen som lyssnar på mästerartister som exempelvis Stratovarius, Rhapsody of Fire, Sonata Arctica, Kamelot, Epica, Visions of Atlantis, Edgy och så vidare...

Fast jag ska villigt erkänna att Black Sabbath, Ozzy himself och Thin Lizzy har en speciell plats i mitt hjärta.

 

Jo, de händer att jag lyssnar på några av dom ibland. Mest Stratovarius tror jag.

 

Är de nån som ska på några festivaler i sommar då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Powermetal är jag väl lite allergisk mot.

Är väl ingen festivalmänniska direkt, men Wacken open air i Tyskland är väl en av dom som lockar mest. Men som nybliven småbarnsfar vill jag inte lämna familjen och åka iväg på sån synd. Har ju en familj och ett fadersrykte att akta nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men herregud. Är det ingen som lyssnar på mästerartister som exempelvis Stratovarius, Rhapsody of Fire, Sonata Arctica, Kamelot, Epica, Visions of Atlantis, Edgy och så vidare...

Fast jag ska villigt erkänna att Black Sabbath, Ozzy himself och Thin Lizzy har en speciell plats i mitt hjärta.

 

Som sagt, jag är ett fan av Dream Theater. DOM kan spela, och dom spelar BRA musik! Tycker jag.

 

Gillar även Camelot, Symphony X och Stratoarius. Och 80tals-Yngwie, förstås.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...