Sam o Rai Postad 4 mars 2007 Postad 4 mars 2007 Titel: Scarlett Island Voodooversion: 1 Sam älskar Scarlett Johansson. Under en flygresa så råkar han vara på samma flyg som henne. Men planet kraschar på en öde ö och saker och ting spårar ur. En dröm som min kompis hade. Han berättade allt för mig och vi skrev snabbt ner det här. Behöver utvecklas. Kan bli grymt bra. Vad tycker ni? scarlett island.docHämtar info... 0 Citera
Mega99 Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Är det här ett skämt? Ärligt talat, lär dig skriva manus INNAN du skriver manus :D Vet att detta bara är typ "anteckningar" men ändå, du kunde skrivit lite mer detaljerat. Idén tycker jag var (ÄR) dålig, det skulle behöva många ändringar för att få det någorlunda bra. KAN bli något, men då krävs det mer än drömmar. 0 Citera
Team_fagott Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Mega99 skrev: Är det här ett skämt? Ärligt talat, lär dig skriva manus INNAN du skriver manus :D Vet att detta bara är typ "anteckningar" men ändå, du kunde skrivit lite mer detaljerat. Idén tycker jag var (ÄR) dålig, det skulle behöva många ändringar för att få det någorlunda bra. KAN bli något, men då krävs det mer än drömmar. Om man inte kan ta sig själv på allvar så driver man med gärna med andra. Ang. dokumnetet så var det inte ett manus utan ett synopsis. Ägna gärna ett tag åt den här länken. http://www.voodoofilm.org/filmskola/manus-dramaturgi/ 0 Citera
Sam o Rai Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 Precis som Team faggot säger så är detta bara ett synopsis. Tack för kommentarerna. Vad är bra? Vad kan bli bättre? Är det något som är dåligt? Tomtebo: Jag vet! Jag har blivit blessed. Jag drömmer jämt häftiga filmdrömmar, jag är som James Cameron. /Sam 0 Citera
jonkanon Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Jepp, och det är märkt utkast vilket är helt korrekt! Nya reglerna har trätt i kraft så det är så här det ska se ut. Dvs allt som inte är manus är utkast. 0 Citera
Danell Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Min första fråga skulle ha varit: "Vem ska spela Scarlett?" Men senare, när jag läste vidare kom jag fram till att det var onödigt att fråga... för denna film kommer aldrig bli gjord. 0 Citera
gorse Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Det kommer nog bli mycket arbete att bearbeta detta till en film som skall rädda sverige, det är nog ett som är säkert. Nåja, vad handlar filmen om? 0 Citera
Mega99 Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Sam o Rai skrev: Precis som Team faggot säger så är detta bara ett synopsis. Tack för kommentarerna. Vad är bra? Vad kan bli bättre? Är det något som är dåligt? Tomtebo: Jag vet! Jag har blivit blessed. Jag drömmer jämt häftiga filmdrömmar, jag är som James Cameron. /Sam Skrev du inte i ditt första inlägg att det var din kompis som drömt drömmen? Citera En dröm som min kompis hade. Han berättade allt för mig och vi skrev snabbt ner det här. 0 Citera
Sam o Rai Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 Mega99. Vi är två som har det här kontot. Ibland skriver Sam och ibland skriver jag. Tack för alla kommentarerna, jag ska svara på dom sen, just nu är jag upptagen. /Rai 0 Citera
Sam o Rai Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 Danell skrev: Min första fråga skulle ha varit: "Vem ska spela Scarlett?" Men senare, när jag läste vidare kom jag fram till att det var onödigt att fråga... för denna film kommer aldrig bli gjord. Förhoppningsvis kommer den att bli gjord. Måste bara slipa lite grann på storyn. Sen är det bara att skicka in manuset till någon producent som kan tänkas vara intresserad. Det ska nog bli bra. Självklart vill vi ha Scarlett i rollen som sig själv, även fast vi är medvetna om att det kan bli svårt. gorse skrev: Det kommer nog bli mycket arbete att bearbeta detta till en film som skall rädda sverige, det är nog ett som är säkert. Nåja, vad handlar filmen om? Japp, mycket arbete. Filmen handlar om en mans kamp mot sina känslor. En mans kamp för att skydda sitt revir mot infödingar och djur. Mycket äventyr och känslor. Handlar även mot slutet av filmen om en mans kamp att rädda sina fru och son från en säker död. Det gör den sista scenen så tragikomisk. 0 Citera
taZ Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Vad som än har sagts här, så tycker jag att om Scarlett byts mod en uppgjord känd kvinna (film är trots allt inte riktigt), är det originellt nog att det kan bli bra. Kan låta som en absurd idé, men om man tänker på helheten och hur det kan utvecklas (i alla fall hur jag skulle utveckla det), är det värt chansen att lägga ner tid på ett manus. Lycka till. 0 Citera
Mega99 Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Jo, åt helvete med scarlett (no offence) och hitta på en egen "kändis" till din film. 0 Citera
Sam o Rai Postad 5 mars 2007 Författare Postad 5 mars 2007 taZ skrev: Vad som än har sagts här, så tycker jag att om Scarlett byts mod en uppgjord känd kvinna (film är trots allt inte riktigt), är det originellt nog att det kan bli bra. Kan låta som en absurd idé, men om man tänker på helheten och hur det kan utvecklas (i alla fall hur jag skulle utveckla det), är det värt chansen att lägga ner tid på ett manus. Lycka till. Tack Taz. Du verkar veta vad du pratar om till skillnad från vissa andra. 0 Citera
Sam o Rai Postad 8 mars 2007 Författare Postad 8 mars 2007 Vet inte om vi kommer att ha tid att göra manus av det här just nu. Så om det är någon som är sugen att utveckla ideén så kan ni kontakta oss via PM. 0 Citera
Anhool Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Sam o Rai skrev: Vet inte om vi kommer att ha tid att göra manus av det här just nu. Så om det är någon som är sugen att utveckla ideén så kan ni kontakta oss via PM. Vad säger du! Dissar ni Scarlett? 0 Citera
Sam o Rai Postad 8 mars 2007 Författare Postad 8 mars 2007 Anhool skrev: Vad säger du! Dissar ni Scarlett? På vilket sätt menar du? 0 Citera
policy Postad 10 mars 2007 Postad 10 mars 2007 gillar faktiskt ideen med att han blir psykisktsjuk men resten njaa, skrota allt förutom slutet och bygg en ny ide på det. tycker jag då... 0 Citera
Sam o Rai Postad 11 mars 2007 Författare Postad 11 mars 2007 policy skrev: gillar faktiskt ideen med att han blir psykisktsjuk men resten njaa, skrota allt förutom slutet och bygg en ny ide på det. tycker jag då... Ska tänka på det när vi skriver manuset. 0 Citera
Nevzat Postad 2 september 2007 Postad 2 september 2007 Jag tyckte den va skitrolig. Men liknar mer en sketch. Kanske nåt från SNL när Johansson är programledare. Men inte så politisk korrekt. 0 Citera
Nicke_92 Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 slutet med en pratande råtta var något som gjorde hela idéen betydligt sämre. Annars tyckte jag idén var rätt sjuk och äcklig, på precis det sättet som drömmar ofta är, men idén är egentligen rätt bra. 0 Citera
16kolon9 Postad 9 september 2007 Postad 9 september 2007 Efter att ha läst utkastet som liknar mest en tragedi baserad på konsekvensen av ett ögonblicks livslögn finns en del att önska. Att en stjärna spelar sig själv som kärleksobjekt, våldtas, förnedras och begår slutligen självmord på en ö där den svarta lådan från flygplanet inte hittas är ... ett tveksamt koncept. Att stjärnas antagonist är en pilot som i läkarkvackandets namn försöker tvinga till sig stjärnan är en kopia på boken "The Collector" där den fjärilssamlande huvudkaraktären kidnappar sitt kärleksobjekt. Således vill stjärnan tillbaka till sitt liv och piloten ha stjärnan i sitt liv. Bägge misslyckas nå sina mål och konsekvenserna är negativa för båda. Knappast en komedi i anslaget. Blandningen av pratande råttor som i kockråttan Råttatouile med tragedi är kanske ovanligt på grund av filmtittares skäl. Att skriva manuset lär ta sin bida tid och det är inte säkert att det blir roligare på vägen. Idéer är inte skyddade och konceptet får ni gärna utveckla till manus helt själva... Lycka till. 0 Citera
Nevzat Postad 19 september 2007 Postad 19 september 2007 Det är ju slutet som är det roliga. Folk är för pretentiösa här. 0 Citera
tomgrejs Postad 6 december 2007 Postad 6 december 2007 haha. grym. precis så här ska en dröm vara!! först tänkte jag: wow scarlet, sen, grym snubbe, äcklig jävel, humor, så dåligt så det blir bra. sen kom slutet, lol. jag tycker nig ska göra den precis som den är. alla filmer behöver ju inte vara superseiösa. aldrig hört talas om trickfilm och animationer. jag kan tänka mig, stillbilder elelr filmklipp på scarlett iknlippta i after effects. pratbubblor eller pålagda dialoger. det finns inga regler för hur sjuka drömmar kan vara. ut och filma! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.